AndroidHealthClinic

Bankdrukwedstrijd

Bezoekers in dit topic

willem 2

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
22 sep 2004
Berichten
453
Waardering
0
Aanstaande zondag is er een bankdrukwedstrijd in Schagen zie topic schagencup in sectie powerliften.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f32/schagencup-open-bankdruk-wedstrijd-173705/

Zijn er hier in de sectie 35+ nog mensen die hier aan meedoen?
Zelf doe ik wel mee in de klasse tot 100 kg.
Ik ben 57 en weeg 90 kg.

Het gaat om een max 1rm raw uitgevoerd, en een max set met het eigen lichaamsgewicht, dus zoveel mogelijk herhalingen.
Groet, Willem.
 
Ben benieuwd wat er zo wat gebenched wordt onder de 80kg klasse?
 
Willem 2 veel succes gewenst.
Misschien over een paar jaar dat het iets voor mij is.
Lijkt me wel leuk :wl:

Lenn: Hier staan wat uitslagen van de bankdrukwedstrijd van vorig jaar op Texel:

[Link niet meer beschikbaar]

Krijg je een idee wat de gewichten zijn.
 
Bedankt JS 67, ikzelf doe gewoon mee als liefhebber van het powerliften, niet met de intentie om in de prijzen te vallen, daar druk ik niet genoeg voor.

Ik vindt het gewoon leuk dat er nog mensen zijn die dit soort wedstrijden voor de liefhebbers organiseren.
Vroeger organiseerden mijn toenmalige trainingsmaat en ik zelf af en toe een wedstrijd op de sportschool zelf, hadden we toch altijd nog wel zo'n 15 deelnemers waaronder ook vrouwen, dat was leuk.
Ook eens een keer een wedstrijd tegen een andere sportsschool georganiseerd, squatten,bankdrukken,en deadliften, dat was ook een succes toen.
We hebben ook nog ens een touwtrekwedstrijd gedaan met een team van de sportschool tegen het sterkste kroegenteam, we trokken ze zo weg hehe :D
Dat ging om een vat bier, dat mochten ze na afloop toch nog zelf opdrinken, want van ons dronken er niet veel hehe :D

De Texelcup heb ik toen niet aan meegedaan, het was mij net iets te ver .
Veel succes met trainen :thumbs:
Groet, Willem.
 
succes, is altijd wel leuk om een wedstrijd mee te doen en zo de sfeer op te snuiven :)
 
en wat wordt er zo gemiddeld gedrukt?
met lichaamsgewicht = 90 kg ongeveer bij mij... hmm haal met moeite 6 keer...
moet beter kunnen he.
en jullie????????
greetz
 
en wat wordt er zo gemiddeld gedrukt?
met lichaamsgewicht = 90 kg ongeveer bij mij... hmm haal met moeite 6 keer...
moet beter kunnen he.
en jullie????????
greetz

Ik heb vorige week even geprobeert, ik haalde 14 reps met 90 kg, ik wil proberen op de wedstrijd 15 reps te halen.
Ik weeg zelf ook 90 kg.
Groet, Willem.
 
Is junioren -18? Want dan ga ik wel een keertje meedoen als ik nog net 17 ben ;)
 
en wat wordt er zo gemiddeld gedrukt?
met lichaamsgewicht = 90 kg ongeveer bij mij... hmm haal met moeite 6 keer...
moet beter kunnen he.
en jullie????????
greetz

ik weeg ook 90 en druk BW met moeite 5 keer.
:o
 
Nou gisteren voor het eerst 2x 100 gedrukt wel met 2 vingers hulp (ik weeg 72 kg)
Vond het van mij zelf een hele prestatie, maar nu ik zie dat er 150 gedrukt wordt is het gevoel weer wat minder.
 
Nou gisteren voor het eerst 2x 100 gedrukt wel met 2 vingers hulp (ik weeg 72 kg)
Vond het van mij zelf een hele prestatie, maar nu ik zie dat er 150 gedrukt wordt is het gevoel weer wat minder.


2x100 kg met jou lichaamsgewicht is heel netjes, bijna 30 kg boven je eigen gewicht, dit red ik momenteel niet.

Ik drukte op de wedstrijd 1x115 kg met stop op de borst, mijn lichaamsgewicht was op de wedstrijd 87,9 kg.
Mijn eigen gewicht drukte ik 19 keer in een maximale set.
Ik weeg nu weer 90 kg, en drukte vorige week vrijdag 120 kg 1x.
Aanstaande vrijdag wil ik 122,5 kg proberen, we zijn er weer op aan het trainen met z'n drieén.
Een trainingsmaat is 51 jaar, en de andere is 44 jaar.
Groet, Willem.
 
Druk 8x 100 4keer 120 met mijn 81 kg en 19 jaar

mvg sjors
 
Je traint een jaar en een half en je drukt 4 keer 120 kg??? no ****ing way maat...

:eek:

Rustig rustig.... is waarschijnlijk gewoon een genetisch wonder, gecombineerd met buitensporig talent. Komt vaak voor.... op internet;)
 
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd wat er zo wat gebenched wordt onder de 80kg klasse?

Heb ook eens meegedaan in de -75 klasse (lang geleden :D) de winnaar drukte toen 165 kg dacht ik.
 
Op de vorige sportschool ( ik train sinds maart op en andere) heb ik twee keer een wedstrijdvoorbereiding bankdrukken van een trainingsmaat meegemaakt 2005 en 2006 ( meetrainen en begeleiden, suit aantrekken enz)
Hij deed mee in de tot 82,5 kg klasse bij de NPB.

In de training drukte hij zonder suit, dus gewoon in een t shirt 160 kg.
Met suit zelfs 1 keer in de training 185 kg touch en go, dus zonder stop op de borst.
Ik vond dat destijds buitengewoon om te zien voor iemand met dat lichaamsgewicht.
In 2005 en 2006 werd hij tweemaal Ned kampioen bankdrukken bij de NPB, in 2005 in Lelystad met 157,5 kg, en in 2006 in Nijmegen met 170 kg ( met suit)

Het record in die klasse tot 82,5 kg in Ned staat overigens op 207,5 kg, dus er zijn er altijd nog weer die nog meer drukken, zo blijft het toch.

Een zwager van mij ( hij traint helaas niet meer) drukte met een lichaamsgewicht van 90 kg 180 kg op de bank met suit.
In zijn T shirt drukte hij ook het hele jaar door 160 kg in de trainingen.
Was ook een talent, we hebben het er nog wel eens over samen.
Ikzelf ben nooit hoger gekomen als 137,5 kg raw, maar toen woog ik zelf 111 kg ( januarie 2008)
Nu ik weer 90 kg weeg kom ik weer niet hoger als 125 kg, daar ben ik nu weer voor aan het trainen, gewoon pure liefhebberij.:)
Groet, Willem.
 
Je traint een jaar en een half en je drukt 4 keer 120 kg??? no ****ing way maat...

:eek:
volgens mij bedoelt hij ponds dus 120 X 0,453 = 54,36kg. Ik kan zoiets ook moeilijk serieus nemen 15 post 19 jaar paar maandjes trainen en geen fotos;)
 
Back
Naar boven