MuscleMeat

Barbell Curls met EZ-bar?

Jordy777

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m87
Massa
83kg
Vetpercentage
11%
Maakt het uit als ik mijn barbell curls met de ez-bar doe? Met de barbell krijg ik namelijk last van mijn polsen. Als ik het met de ez-bar doe, heft het dan nog wel hetzelfde resultaat?

Nog een vraagje; wat zijn andere oefeningen om mijn onderrug te trainen dan deadliften?

ik zou het ook met ez bar doen omdat je polsen zitten meer neutral op het

De Ez Bar hangt eigenlijk helemaal aan jou af. Wat vind jij fijner? Ze zeggen/beweren dat de EZ bar minder impact heeft op je polsen, dus meer een "natuurlijke" grip. Ik persoonlijk vind hem erg fijn voor je biceps/triceps. Maar zoals ik al zei, ga voor wat jij het fijnste vind. Het geeft "hetzelfde" resultaat als je techniek goed is (dus niet vanuit je rug gaan curlen).

Oefeningen voor je onderrug:

Double-arm rows
Body lifts
Bent over Barbell Row (vind ik persoonlijk erg lekker)
Deadlift

Groetjes!

• Topic Starter Topic Starter
Oke danku!

Back extensions kan ook .... maar heb je eigenlijk zo'n bankje voor nodig, waarbij je je hielen kan klemzetten .....

En de EZ baar vind ik fijner voor mijn polsen (de linker drie keer gebroken op dezelfde plek ondanks de belofte dat dat niet mogelijk was volgens de chirurg), maar ik heb meer pomp in mijn biceps als ik de rechte barbell gebruik ..... is dit persoonlijk of heb je met een barbell meer belasting op de biceps dan met een EZ?

Grtz,

Aad ~ Doix

Bent over row is meer een oefening voor je lats.

Bor is meer voor je middenrug.

On: als je ez gebruikt pak je ook nog wat onderarmen dacht ik.

Straight bar is effectiever voor curls dan EZ, ref. Rippetoe: starting strength

Heb ook hetzelfde 'probleem', heb ooit linkerpols gebroken en heb dus last om een straight bar te curlen. Voor mij is het eigenlijk geen probleem, want ik doe nooit curls (of een andere isolatieoefening voor biceps).

Mogelijke oplossingen kunnen zijn: dumbbell curls, of de straight bar iets wijder nemen verlicht voor mij de pijn in mijn pols.

EZ curl is net zo effectief als een Straight bar ref.: Serious Strength Training - T. Bompa / Cornacchia, Binetti en McLlroy

EZ-bar curl with narow grip - 87
Olympic-bar curl with narow grip - 86
EZ-bar curl with wide grip - 61
Olympic-bar curl with wide grip - 63

Als je je armen laat hangen naast je lichaam, en je doet je handpalmen naar buiten. Als je ziet dat je onderarmen veel naar het horizontale gaan dan kan je best een EZ-stang gebruiken. Sommige mensen hebben geen last van een straight bar, anderen wel. :)

Ez bar ontlast je polsen meer,voor de rest t zelfde

Terug
Naar boven