XXL Nutrition

Barbells, verschil bushing/bearing

martijn1976

Cool Novice
Waardering
4
Lengte
1m82
Massa
94kg
Ik ben zoekende naar een nieuwe goede kwaliteits barbell. Ik wil nu iets kopen wat ik nooit meer hoef te vervangen dus Chinees spul valt af. Het zal iets made in the USA worden dan, bijvoorbeeld de Pendlay's.
http://www.pendlay.com/Nexgen-Barbells_c_166.html
Ik weet wat het verschil is tussen een lagerschaal en een kogellager, maar wat voor verschil geeft dat aan een Barbell, iemand die dat weet?
Ik gok op soepeler draaien en dan zou de bearing bar beter zijn voor olympische lifts(?)
Ik gebruik hem vooral voor squat, deads en bench, een allround barbell is dan goed genoeg.
De Texas power bar, Rogue bar staan overigens ook op het lijstje, ik denk dat geen van allen een miskoop zal zijn.

Ik volg dit topic. Ben ook wel op zoek naar een lifetime-barbell.
Alleen weet ik niet waar je het goedkoopste een pendlay of texas power bar kan halen (uit USA / douane shit etc).

Uit de UK ben je 460 pond incl verzending kwijt voor texas power bar.

Het verschil tussen een TPB en een Eleiko bijvoorbeeld in Nederland slaat nergens op, in Amerika zijn Eleiko's 4x de prijs van een TPB en hier scheelt het 150 euro max.

Wat die lagering inhoudt, geen flauw idee, maar ik weet wel dat de TPB geschikter is voor powerlift oefeningen dan de Rogue Bar, die heeft namelijk geen center knurling omdat die allrounder is voor Crossfit.

Eigenlijk zou er iemand een container met power bars hierheen moeten halen, zeker dat er dan een hoop verkocht worden maar ik weet niet of het heel rendabel is.

Heb overigens ook al veel gezocht naar de goedkoopste mogelijkheden voor een all round powerlift halter, maar dan kom je op minimaal €500 voor een TPB incl btw en shipping, €800 voor een IPF Eleiko halter, rond de 700 voor een Ivanko OBX20 dacht ik.
Verder heb je niks in Europa volgens mij wat vergelijkbaar is en betaalbaar.

Laatst bewerkt:
Welke barbell gebruiken ze bij gewicht heffen op tv doorgaans?

Verder heb je niks in Europa volgens mij wat vergelijkbaar is en betaalbaar.

Ik had bijna beet een jaar terug ofzo op marktplaats. Gozer uit Schoorl die verder ging trainen bij Spartacus. Verkocht al zijn powerlift gear voor 600 euro ofzo iets. Halter, 300 + kilo schijven alles van Eleiko. Mooi squatrack. Ik was net een half uurtje te laat :(

Welke barbell gebruiken ze bij gewicht heffen op tv doorgaans?

Eleiko IWF competition bar, die zijn nog duurder dan de powerlift halters, iets van 950 euro inclusief BTW.

Ik had bijna beet een jaar terug ofzo op marktplaats. Gozer uit Schoorl die verder ging trainen bij Spartacus. Verkocht al zijn powerlift gear voor 600 euro ofzo iets. Halter, 300 + kilo schijven alles van Eleiko. Mooi squatrack. Ik was net een half uurtje te laat :(

Haha ja dat was Brian Koorn volgens mij? Trainingsmaatje, maar dat was een gewichthefhalter van Eleiko, alsnog gruwelijk natuurlijk.

Das toch de kleinzoon van de legend?

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb de TPB gezien voor 270 dollar, zal vannacht op mijn werk even kijken welke site dat was want dat is wellicht een koopje als hun ook verzenden.
Ik heb Pendlay gemaild met dezelfde vraag over de lagers, wellicht maandag antwoord.
Een bar zonder center knurling, zoals de Rogue, lijkt mij juist ideaal voor deadlifts en front squats waarom dan minder geschikt voor PL?
Ik ben overigens best bereid om meer dan 1 bar te bestellen, scheelt dan ook in verzendkosten, maar alleen met hele goede afspraken.

Ik heb het al gechecked wat het kost, geloof me vanuit de VS is echt niet goedkoper anders zouden ze het in de UK ook niet voor deze prijzen aan kunnen bieden.
Er komt nog het dubbele aan verzending en btw en alles bij.

Geen center knurling vind ik vrij irritant voor squats.

Bij mij in de straat is een zaakje met als uithangbord:
'Te klein om te importeren? Nee hoor! (en dan nog wat)'

Naam is TS trading solutions. Ik denk dat ik daar ooit eens ga binnenspringen om te orienteren rond bestellen van barbells (en eventueel bumpers als hun het via containers laten komen) van Pendlay ofzo.

Als jij een prijs weet voor texas power bars ben ik wel geinteresseerd in 1 of 2 afhankelijk van de prijs.

Ik heb het al gechecked wat het kost, geloof me vanuit de VS is echt niet goedkoper anders zouden ze het in de UK ook niet voor deze prijzen aan kunnen bieden.
Er komt nog het dubbele aan verzending en btw en alles bij.

Geen center knurling vind ik vrij irritant voor squats.

De bars die ik gezien heb kosten 250 dollar, al wordt het dubbel dat bedrag dan is het nog 400 euro, ipv 500 uit Engeland.
Voor squats zou dat inderdaad wel irritant kunnen zijn, goed punt.

Ja maar je vergeet de btw en importkosten.

Als 1 barbell 250 dollar kost, verzenden zeg 100 dollar, totaal is dat 270 euro. In het slechtse geval 12% erbij voor douanerechten, de 19%btw en dan zit je op zo'n 360 eurootjes..

Misschien als je met meer mensen samen inkoopt dat het goedkoper wordt. Maar waarschijnlijk woon ik weer veel te ver voor zoiets :( (noorden van belgisch limburg, +/- 40 minuten van eindhoven)

Als 1 barbell 250 dollar kost, verzenden zeg 100 dollar, totaal is dat 270 euro. In het slechtse geval 12% erbij voor douanerechten, de 19%btw en dan zit je op zo'n 360 eurootjes..

Verzenden is rond de 200 dollar, tenzij jij een aanbieder weet die ik nog niet ken. Bij roguefitness is het bijvoorbeeld 180 dacht ik en voor 2 halters gewoon het dubbele.

Nog geen antwoord van de TPB vanuit de US, maar de Pendlay HD uit de UK kost 480 incl verzenden en levenslange garantie op de barbell, geeft wel het vertrouwen in hun produkt aan.

Van hier bedoel je?
[Link niet meer beschikbaar]

yep

Terug
Naar boven