MuscleMeat

Barbells, verschil bushing/bearing

• Topic Starter Topic Starter
Staat een link in dit topic

Misschien is het een domme vraag maar is er een reden dat barbells zo ontzettend duur zijn? Is het zo duur om van een stuk staal een stang te maken?

Misschien is het een domme vraag maar is er een reden dat barbells zo ontzettend duur zijn? Is het zo duur om van een stuk staal een stang te maken?

Wat is duur wanneer het een leven lang meegaat?
Je kan er beter een paar honderd euro of dollar meer aan uitgeven want de kwaliteit betaald zich altijd terug, daarom heb 'k zelf een Uesaka halter aangeschaft, geen consessies doen op dat gebied!

Hey Eddine op die choice of champions site vind ik niks over oly barbells ? Linkje :p ?

Check bij het linkje NEU of Sondernverkauf volgens mij.

Ik heb trouwens de offerte binnen. 33 euro verzendkosten voor halter, suit en swissball.

Laatst bewerkt:
Jezus wat een bedragen zeg.

Ik zat ook pas te kijken voor een nieuwe halter.
Maar niet omdat de oude versleten is of wat dan ook, maar omdat hij geschikt is voor gebruik tot slechts 315 kg.
Dit leek me toen ik begon te trainen een ruim voldoende belasting, nu kom ik met bepaalde oefeningen akelig dicht in de buurt.
Ik heb al mijn spullen besteld bij Helisports, en mijn 'simpele' halterstang kostte daar 95,- euro.
Zag dat ze daar er ook eentje hadden die belastbaar is tot 675 kg en kost dan 195,- euro...

Is deze dan veel slechter dan die van jullie die jullie hier allemaal noemen?
Ik bedoel er kan theoretisch niet zo heel veel kapot aan een barbell toch?

Jezus wat een bedragen zeg.

Ik zat ook pas te kijken voor een nieuwe halter.
Maar niet omdat de oude versleten is of wat dan ook, maar omdat hij geschikt is voor gebruik tot slechts 315 kg.
Dit leek me toen ik begon te trainen een ruim voldoende belasting, nu kom ik met bepaalde oefeningen akelig dicht in de buurt.
Ik heb al mijn spullen besteld bij Helisports, en mijn 'simpele' halterstang kostte daar 95,- euro.
Zag dat ze daar er ook eentje hadden die belastbaar is tot 675 kg en kost dan 195,- euro...

Is deze dan veel slechter dan die van jullie die jullie hier allemaal noemen?
Ik bedoel er kan theoretisch niet zo heel veel kapot aan een barbell toch?

Hang er eens 300 aan en loop ermee uit. De meeste barbells gaan dan zwiepen en zwaaien waar je niet goed van wordt.

Plus zo'n halter gaat levenslang mee dus waarom niet eenmalig iets meer uitgeven.

Hang er eens 300 aan en loop ermee uit. De meeste barbells gaan dan zwiepen en zwaaien waar je niet goed van wordt.

Ok, dat van dat zwiepen en zwaaien had ik niet aan gedacht, was ook nooit in me opgekomen dat er ook nog zoveel verschil in kan zitten qua stijfheid. (dacht alleen aan robuustheid)

Hey Eddine met een Texas power bar gaan 300 ook zwiepen hoor

Ok, dat van dat zwiepen en zwaaien had ik niet aan gedacht, was ook nooit in me opgekomen dat er ook nog zoveel verschil in kan zitten qua stijfheid. (dacht alleen aan robuustheid)
Verder zijn die goedkope halters nooit berekend op de gewichten die ze zeggen. Ik snap ook niet dat de verkopers het gewoon nog steeds vrolijk bij hun producten zetten. Alle goedkope halters die ik heb zijn krom, stuk voor stuk. Plastische vervorming door het gebruik maken van goedkoop staal i.p.v. proper staal. Een keertje een deadlift van je knieen laten vallen en hij is krom, of een keertje een squat falen, enz.

Ik heb mijn nieuwe barbell, het is alleen geen Pendlay of TPB geworden, maar de Sportkraft. Als ik dan 400+ euro uitgeef, wil ik het spul liever eerst in mijn handen hebben, zodat ik weet wat ik koop.
Deze bar voelt zoveel beter aan dan die ik gebruikte, ik kijk uit naar de deadlift dag van deze week.

IMG_0679.jpg

Net als Edinne ook bij CoC gekocht? Waar heb je de bar dan in handen gehad?

Yep, gisteren even (280km) naar de oosterburen gereden.
Ze hebben een mooie oldskool zaal, alles wat je zou willen gebruiken staat er, kooien, GHR's, reverse hypers, alle soorten barbells etc.
Aardige gast, kwam op zijn vrije dag terug en nam de tijd voor me. Hij spreekt gelukkig engels, dat scheelt dan weer een hoop gestotter.
Ik werd door Hermann nog getest ook; een 42 kg fat dumbbell kreeg ik wel van de grond, maar de 68 kwam maar net los, dus naar een 100kg dumbbell mocht ik alleen maar kijken..(ook meteen maar wat grip artikelen gekocht:D)

Ik wacht tot Eddine zijn mening over de baar heeft gegeven. Aan de hand van zijn mening ga ik hem misschien ook halen.
Hij heeft veel ervaring heeft met high-end barbells vandaar :p

Heb juist ook even (detail)foto's van de '1500lbs hasting barbell' gemaakt, voor diegene die geïnteresseerd zijn. Dit is zo'n beetje het barbell topic vandaar :o

Ga nou maar gewoon halen als je een nieuwe zoekt, zodra je hem in je handen hebt ben je verkocht;)

Ik wacht tot Eddine zijn mening over de baar heeft gegeven. Aan de hand van zijn mening ga ik hem misschien ook halen.
Hij heeft veel ervaring heeft met high-end barbells vandaar :p

Heb juist ook even (detail)foto's van de '1500lbs hasting barbell' gemaakt, voor diegene die geïnteresseerd zijn. Dit is zo'n beetje het barbell topic vandaar :o

posten maar!! kheb mijn oog al wel langer op die barbell :)

Terug
Naar boven