Fitness Seller

Bart's trainingslogje

• Topic Starter Topic Starter
Jooo Sanne,

Maar als ik zie wat jij voor een vrouwen power in je hebt denk ik ook niet dat je veel meer kilo's kwijt kan, spieren zijn zwaarder dan vet he! Ik vind je errug sterk.

Leuk dat je me gaat volgen! Comments van andere zijn idd prettig, daarom ben ik die MP maar eens gaan proberen en die bevalt me wel. Leuke oefening dus die hou ik er in.

Haha bedankt man! Nog een keer een ego boost deze week.. kan niet beter. :D

MP vind ik ook fijn.

Hoe gaat t nu met je rug? Deadlift was verkeerd gegaan las ik.. Kan behoorlijk fout aflopen geloof ik. Gebruik je geen riem voor om je middel?

Een ego boost werkt beter dan Red Bull! haha

Ja was voor mij de 2e keer deadlift ooit, laatste 6 herhaling ff 130 kg er aan, eerdere sets gingen echt te makkelijk. De 5e herhaling deed ik iets verkeerd en schoot ie vanuit de rug de bips in... Nu nog last van, kan me nog steeds niet 100% geven... Volgende keer toch maar even wat voorzichtiger doen met de deadlift en in het begin de riem maar gebruiken tot ik weer 100% ben.

Klopt! Is veel fijner en gezonder ook. ;)

Dus te snel te zwaar gegaan ofzo? Ik doe tegenwoordig bij meerdere dingen de riem om, gaat veel beter merk ik en minder last van mn rug dus kan nog zwaarder gaan. :D 2 vliegen in 1 klap.

Yep, te snel willen knallen he... Is me maand of 4 geleden al een keer gebeurd met latpull wide nekspier verrrekt en nu dan met de deadlift... Ik moet er toch eens van gaan leren. Ik ben eigenlijk niet zo'n fan van de riem, ik heb me namelijk laten vertellen dat je bij veel gebruik van een riem een zwakkere rug krijgt, en dat wil ik niet. Maar goed, nood breekt wet momenteel, beter ff met riem wel doen dan de oefeningen helemaal niet doen.

je rug word niet zwakker , maar ook niet veel sterker , terwijl je je gewichten wel blijft verhogen , als je dan is 1 keer iets zonder riem doet merk je dat wel.

gewoon netjes je reps maken op perfecte techniek , als dat goed gaat rustig verhogen , dan zou je in princiepe niet al teveel blessureleed moeten hebben
(zeg ik met mn kapotte schouder :))

Heb je helemaal gelijk in, moet dit weekend werken waardoor ik niet in de gym kan trainen, ga ik ff supersetjes pakken bij mijn neef thuis, die heeft een hele zolder vol met apparatuur. Komt goed uit, heeft mijn rug ff rust tot maandag! Hopelijk kan ik dan weer de deadlift uitvoeren, goed geconcentreerd op de uitvoering en niet te zwaar in ieder geval.

Net terug van weer een ochtendje trainen, zo als gewoonlijk half uur cardio en een aantal buikoefeningen.

Borst:
Benchpress:
12 x 50 kg
10 x 70 kg
8 x 70 kg
6 x 80 kg
20 x 50, 12 reps gehaald...
20 x 50, 15 reps gehaald....

Incline Benchpress (Multipress machine)
12 x 30 kg
10 x 40 kg
8 x 50 kg
6 x 60 kg
20 x 30 kg
20 x 30 kg

Pressmachine:
12 x 50 kg
10 x 50 kg
8 x 50 kg
6 x 50 kg
20 x 30 kg, 15 gehaald
20 x 30 kg, 12 gehaald, alle sets gingen zeer moeizaam.

Fly's:
15 x 50 kg
10 x 65 kg
6 x 75 kg

Borst helemaal leeg gepompt vandaag, lekkah!

Triceps:
Pushdown EZ bar:
12 x 20 kg
10 x 25 kg
8 x 30 kg
6 x 35 kg
20 x 20 kg
20 x 20 kg

Frenchpress EZ bar:
12 x 18 kg
10 x 23 kg
8 x 28 kg
6 x 33 kg
20 x 18 kg
20 x 18 kg

Reverse pushdown EZ bar:
12 x 20 kg
10 x 25 kg
8 x 30 kg
3 x 35 kg (moest 6 zijn maar lukte niet)
6 x 30 kg (toch ff de set afmaken)
20 x 15 kg
20 x 15 kg

Tricepsrope pulldown wide:
20 x 15 kg
15 x 10 kg
15 x 5 kg

Lekkere training wel alleen merk ik die 2 x 20 herhaling echt enorm qua kracht op de oefeningen die er na volgen, hoogstens uitputtend. Nog 2 maanden en dan weer een normaal trainingsschema.

Vind dit eerlijk gezegd overkill voor je triceps hoor. Veel te hoog volume.
Ik tel 22 setjes voor triceps :eek:

bedoel je trouwens niet pec dec ipv flyes?

pec dec is een machine :)

Kan zijn dat het wel goed voelt, wss veel pomp, maar ongetwijfeld te veel. de helft zou zelfs al op het randje zijn..maarja, is en blijft jou keuze natuurlijk, ik zou het alleen afraden.

Laatst bewerkt:
Ow dan is het de pec dec idd!

Ik verzin dit echt niet zelf hoor, ik heb begeleiding die noem ik niet voor niks pain instructeur, haha. Hij maakt voor mij die schema;s en ik volg ze wel. Ik heb ook al paar keer gevraagd van joh is dit niet te gek maar hij vind van niet. Hij heeft 35 jaar ervaring, europees mee gedraaid en veel prijzen gewonnen ook, ik vertrouw hem dan ook 100%.

Maar afzien is het zeker weten.

Ow dan is het de pec dec idd!

Ik verzin dit echt niet zelf hoor, ik heb begeleiding die noem ik niet voor niks pain instructeur, haha. Hij maakt voor mij die schema;s en ik volg ze wel. Ik heb ook al paar keer gevraagd van joh is dit niet te gek maar hij vind van niet. Hij heeft 35 jaar ervaring, europees mee gedraaid en veel prijzen gewonnen ook, ik vertrouw hem dan ook 100%.

Maar afzien is het zeker weten.

Geloof nooit die instructeurs...Heb al genoeg dingen gehoord die nergens op slaan van hen. nouja, blijft jou keuze natuurlijk.

Praat anders eens met mensen op dit forum vanwie je weet dat ze verstand hebben...22 setjes voor triceps, bah, dat is vragen om een blessure imo.

Zelfs de pro's doen nog niet de helft aan setjes voor triceps dan jij...

Maarja, maakt niet uit :) als je hem wilt geloven is dat jou keuze, geen probleem ;)

Laatst bewerkt:
Hij heeft mij uitgelegd dat dit erg goed is voor de verbranding en conditie van je spieren. Tevens moet ik er qua kracht ook door op vooruit gaan. Ik hoef dit schema ook maar 2 maanden te doen, hiervoor heb ik 2 schema's van hem gehad met sets van 12, 10, 8 en 6. Krijg na dit schema ook weer zo iets. Feit met dit schema is wel dat ik niet volle kracht kan gaan, dat merk ik wel, als ik dat wel doe dan red ik die 2 x 20 op het eind niet namelijk.

Hij heeft mij uitgelegd dat dit erg goed is voor de verbranding en conditie van je spieren. Tevens moet ik er qua kracht ook door op vooruit gaan. Ik hoef dit schema ook maar 2 maanden te doen, hiervoor heb ik 2 schema's van hem gehad met sets van 12, 10, 8 en 6. Krijg na dit schema ook weer zo iets. Feit met dit schema is wel dat ik niet volle kracht kan gaan, dat merk ik wel, als ik dat wel doe dan red ik die 2 x 20 op het eind niet namelijk.

Als je op hoge herhalingen traint is het gezeik dat je meer verbrandt, maar je traint je spierconditie wel ja. Het probleem is dat je een te hoog TOTAAL volume draait. Als je bijvoorbeeld 9 setjes doet kan je nog steeds 20 reps doen, maar die 20 reppers op het einde erbij goeien, en dan nog 22 setjes doen, dat is gewoon vragen om problemen..Maarja, laat ook maar man :D Ik heb het discussieren op DBB al lang afgeleerd ;) ik geef gewoon mijn kijk erop.

Laatst bewerkt:
Thanks in ieder geval, ik hoop dat je geen gelijk krijgt met dat blessure verhaal...

Thanks in ieder geval, ik hoop dat je geen gelijk krijgt met dat blessure verhaal...

Zal eens aan therock vragen om in je logje iets te posten...Hij is een supermod hier, en imo de meest slimme persoon ivm bodybuilding op dit hele forum, misschien met uitzondering van 3XL. Kan begrijpen dan je een europese prijswinnaar liever gelooft dan een 19 jarige, toch ben ik zeker van mijn gelijk

Zal eens aan therock vragen om in je logje iets te posten...Hij is een supermod hier, en imo de meest slimme persoon ivm bodybuilding op dit hele forum, misschien met uitzondering van 3XL. Kan begrijpen dan je een europese prijswinnaar liever gelooft dan een 19 jarige, toch ben ik zeker van mijn gelijk

Altijd goed om meningen van anderen te horen! Ik wil namelijk geen gezeik met blessures, als ik een dag niet kan trainen dan ben ik saggerijnig!

Zoals jij tegen theroch en 3xl aan kijkt, zo kijk ik tegen mijn trainer aan. Die kerel weet gewoon ****ing alles, is net een doktor af en toe, en tot nu toe heeft ie in alles gelijk gehad. Maar goed, hij deed al wedstrijden bodybuilding op europees niveau toen ik nog in de luiers zat.

Altijd goed om meningen van anderen te horen! Ik wil namelijk geen gezeik met blessures, als ik een dag niet kan trainen dan ben ik saggerijnig!

Zoals jij tegen theroch en 3xl aan kijkt, zo kijk ik tegen mijn trainer aan. Die kerel weet gewoon ****ing alles, is net een doktor af en toe, en tot nu toe heeft ie in alles gelijk gehad. Maar goed, hij deed al wedstrijden bodybuilding op europees niveau toen ik nog in de luiers zat.

Spijtig genoeg is het niet zo dat iemand die goed kan voetballen ook meteen een goede voetbaltrainer is...

Als je 1 dag niet kan trainen ben je saggerijnig? hopelijk ben je dan toch minstens 2x per week saggerijnig.

haha, ik train 6 dagen per week, alleen pak ik meestal 1 dag alleen supersetjes biceps triceps, dat is meestal op zondag!

Terug
Naar boven