Fitness Seller

Basic-fit?

Voor een beginner is Basic-Fit wel goed. Ik ben dat dus, dus ik kan voorlopig wel mijn ei kwijt, daarna kan je denk ik wel beter naar een meer hardcore sportschool gaan zoeken inderdaad.

Ik heb sinds kort mijn thuis fitness ingericht. Geen ergenissen zoals velen hier beschrijven :p

Als je nagaat wat je kan besparen aan tijd,geld én ergenis als je thuis traint, zou ik dat ook echt gaan doen.
Ik heb helaas geen plek voor een deftig powerrack, anders had ik dat ook echt wel gedaan.
Ik betaal verdomme 47,50per maand en er is niet eens een squatrack bij mij op de sportschool... ook een incline benchpress is er niet, als je dus incline wilt bench ben je genoodzaakt dit met dumbbell óf onder de smitmachine te doen. (alhoewel dumbbell press zeker niet verkeerd is natuurlijk, maar had toch graag nog incline barbell press willen doen regelmatig.)

Ben geinspireerd door http://www.johnstonefitness.com/
Lees maar eens door. We zijn net verhuist en mijn vriendin mocht een thuissalon inrichten als ik mijn hobbykamer als fitnesskamer kon inrichten. Deal snel gemaakt. Heb ongeveer hetzelfde als john ingericht.

Ik ben best tevreden over de vestiging in Amsterdam :)

basic fit

Graag wil ik bij deze iedereen laten weten dat je beter niet
Niet met basic fit in zee moet gaan. Als je er bent is alles
Nog leuk en aardig maar zodra je iets wilt wijzigen of wilt opzeggen
Of iets mankeren (ervaringen van 3 verschillende mensen) dan krijg je een probleem. Deze firma zit zo in elkaar dan er geen telefonisch contact,
Mail of schriftelijk contact mogelijk is(alles aangetekend verzonden, geen reactie). Wat je ook doet je krijgt niemand te pakken. En dan krijg je direct een incassobureau op je dak terwijl jij contact
probeert op te nemen voor iets wat bij basic fit is foutgegaan. Alles is daar totaal eenrichtings verkeer! Let aub op! En dhr. Stefan brouwer (zie Boven)
Laat ook niets weten.

Ik dacht ff dat iemand van basic fit zich had geregistreerd. :P

Officiele reactie Basic-fit

Nog niet zo lang geleden zijn wij getrakteerd op een warme douche bij Radar. Dat deed ons goed. Echter, een kritische noot moet ook kunnen. Als hardwerkende ondernemers zijn wij al meer dan 10 jaar actief in de fitness branche en hebben met verschillende formules een stevige positie in de fitnessmarkt opgebouwd.
Om misverstanden te voorkomen en duidelijk te scheppen zijn wij graag bereid uitleg en toelichting te geven met betrekking tot het basic-Fit concept en eventuele onduidelijkheid bij het incasso traject.

Concept:

Basic-Fit biedt een uniek fitness concept voor vast laag bedrag per maand van € 15,95 bij vooruitbetaling van een jaar en € 16,95 bij maandelijkse incasso. Er is altijd sprake van een jaarlidmaatschap.
Binnen ons concept hebben wij om de kosten laag te houden enerzijds het gehele proces zoveel mogelijk gestandaardiseerd en geautomatiseerd, maar aan de andere kant streven wij naar een maximale klanttevredenheid.
Openheid van zaken en de daarbij behorende transparantie is dan ook zeker belangrijk. Al onze voorwaarden staan dan ook op onze inschrijfformulieren en op onze website vermeld.

Klanten service:

Onze centrale klantenservice is er speciaal om de gehele afhandeling bij een eventuele opzegging goed te stroomlijnen. Dit is ook de reden dat onze medewerkers altijd benadrukken een opzegging schriftelijk te doen, rekening houdend met een opzeg termijn van 2 maanden. Hiervoor delen wij ook speciale adresstickers uit. Als extra service sturen wij ter bevestiging altijd een sms ter bevestiging van de opzegging.

Incasso:

Als landelijke organisatie werken wij samen met een incassoservice. Zij sturen in onze opdracht, 45 dagen na de eerste openstaande vordering, een herinnering zonder extra incassokosten. (wel zijn al administratiekosten toegevoegd).
Aangezien dan ook het toegangspoortje gesloten blijft, wordt in de meeste gevallen de eventuele achterstand al op de club betaald.

Locaties zijn niet telefonisch bereikbaar omdat de aandacht van het personeel uit moet gaan naar de gasten/sporters die aanwezig zijn. Felicitaties/klachten/opmerkingen en opzeggingen kunt u sturen naar het adres van de klantenservice (adressticker) die u aan de receptie van de club kunt krijgen.

Basic-Fit heeft inmiddels meer dan 20 locaties in Nederland. Een van onze compagnons is onlangs naar Spanje verhuisd om daar de eerste locatie in Barcelona te openen. Wij willen ons profileren door het aanbieden van een goed fitness product tegen een lage prijs.
Mochten er toch nog vragen zijn, kom dan gerust langs bij de receptie van een de clubs zodat wij dit individueel kunnen behandelen.

Met sportieve groeten,

Team Basic-Fit

hier in sneek zit er ook 1, veel jongens die ik ken fitnessen er wel. is heel goedkoop, heeft geen sauna of douche omdat de meeste mensen dat toch niet gebruiken.

weet nog niet hoeveel gewichten enzo ze er hebben.

Nog niet zo lang geleden zijn wij getrakteerd op een warme douche bij Radar. Dat deed ons goed. Echter, een kritische noot moet ook kunnen. Als hardwerkende ondernemers zijn wij al meer dan 10 jaar actief in de fitness branche en hebben met verschillende formules een stevige positie in de fitnessmarkt opgebouwd.
Om misverstanden te voorkomen en duidelijk te scheppen zijn wij graag bereid uitleg en toelichting te geven met betrekking tot het basic-Fit concept en eventuele onduidelijkheid bij het incasso traject.

Concept:

Basic-Fit biedt een uniek fitness concept voor vast laag bedrag per maand van € 15,95 bij vooruitbetaling van een jaar en € 16,95 bij maandelijkse incasso. Er is altijd sprake van een jaarlidmaatschap.
Binnen ons concept hebben wij om de kosten laag te houden enerzijds het gehele proces zoveel mogelijk gestandaardiseerd en geautomatiseerd, maar aan de andere kant streven wij naar een maximale klanttevredenheid.
Openheid van zaken en de daarbij behorende transparantie is dan ook zeker belangrijk. Al onze voorwaarden staan dan ook op onze inschrijfformulieren en op onze website vermeld.

Klanten service:

Onze centrale klantenservice is er speciaal om de gehele afhandeling bij een eventuele opzegging goed te stroomlijnen. Dit is ook de reden dat onze medewerkers altijd benadrukken een opzegging schriftelijk te doen, rekening houdend met een opzeg termijn van 2 maanden. Hiervoor delen wij ook speciale adresstickers uit. Als extra service sturen wij ter bevestiging altijd een sms ter bevestiging van de opzegging.

Incasso:

Als landelijke organisatie werken wij samen met een incassoservice. Zij sturen in onze opdracht, 45 dagen na de eerste openstaande vordering, een herinnering zonder extra incassokosten. (wel zijn al administratiekosten toegevoegd).
Aangezien dan ook het toegangspoortje gesloten blijft, wordt in de meeste gevallen de eventuele achterstand al op de club betaald.

Locaties zijn niet telefonisch bereikbaar omdat de aandacht van het personeel uit moet gaan naar de gasten/sporters die aanwezig zijn. Felicitaties/klachten/opmerkingen en opzeggingen kunt u sturen naar het adres van de klantenservice (adressticker) die u aan de receptie van de club kunt krijgen.

Basic-Fit heeft inmiddels meer dan 20 locaties in Nederland. Een van onze compagnons is onlangs naar Spanje verhuisd om daar de eerste locatie in Barcelona te openen. Wij willen ons profileren door het aanbieden van een goed fitness product tegen een lage prijs.
Mochten er toch nog vragen zijn, kom dan gerust langs bij de receptie van een de clubs zodat wij dit individueel kunnen behandelen.

Met sportieve groeten,

Team Basic-Fit

leuk copy/paste verkooppraatje...

aan de reacties in dit topic kom je alleen tot een heel andere conclusie, maar ik had ook niet anders verwacht

Bij mij in Arnhem zit er ook eentje, dus ik was eens even gaan kijken. Gevraagd om een rondleidinkje ( die ik niet kreeg, ik moest zelf maar ff een rondje lopen. Al vind ik dit zelf niet erg maar zal wel fijn zijn voor een onervaren iemand.) Nouja ik was er binne 5 min weer weg, geen eens een losse les gedaan waar ik anders €10 kwijt voor zou zijn :eek:
Weinig variatie in apparaten, dan zou je de dumbbells kunne gebruiken maar die gaan ook niet echt tot hoog. Gigantisch druk, en dus in verhouding veel te weinig bankdruk stellen en losse bankjes etc. En een ongeinteresseerd personeel.

Hoefde er niet lang over na te denken, ik blijf wel €40 in de maand betalen.

basic fit ,,koude douche!!

Het valt me op dat basic fit na zoveel negatieve klachten <<,Basic fit zelf>>,
op veel pagina,s op het web dit zelfde verhaaltje neerzetten,
terwijl het allemaal list en bedrog is,,Ook ik heb ruim 2 maanden voor de termijn opgezegd,,en ik krijg allemaal brieven van hun o zo onvriendelijke incasso bureau, heb inmiddels m,n rekening voor basic fit geblokkeert,en ben verhaal gaan halen bij basic fit zelf aan de balie,,
maar die medewerkster is ontslagen en de nieuwe weet uiteraard niks,
trouwens ook die medewerkster is met een advocaat bezig tegen basic fit!!er zijn zo veel mensen met dit zelfde probleem,,,
Als je op tijd hebt opgezegt sta je in je recht,,ze willen je nog een jaar laten betalen,,dus niet doen, ook geen incasso,s betalen
netjes aanschrijven en je copie,s bewaren,,ik heb nog nooit zo,n slechte
zaak meegemaakt,,:mad:

Ik heb een brief gestuurd naar Basic Fit om op te zeggen, en kreeg 2 weken later een sms(vreemde manier van communicatie, maar ok) dat het abonnement afloopt op die en die datum, en ik kreeg sportieve groetjes toe.
Ik ben niet kapot van Basic Fit(het personeel, de apparaten, geen douches, de drukte), maar het opzeggen was geen probleem.

een kennis van mij heeft daar gewerkt.....wat een zooitje, zowel voor het personeel als hun klanten!
totaal geen service, problemen met opzeggen....geen telefoon....email wordt niet of nauwelijks beantwoord. wat dus resulteert dat je dus altijd te laat bent met opzeggen van je abonement!

zoals hier boven genoemd........LIST EN BEDROG!!!

begin er gewoon niet aan.

reactie basic fit

Klanten service:

Incasso:

Met sportieve groeten,

Team Basic-Fit
en hoe lossen jullie nu dat probleem op met die onterechte incasso,s
aangezien ik ruim voor de aangegeven tijd heb opgezegt!!!ik ben al weken bezig met dat incasso bureau,maar krijg iedere keer weer brieven met een nog hoger bedrag,,het word erg vervelend,heb al tig brieven gestuurd!

---------- Toegevoegd om 22:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:42 --------
---------- Toegevoegd om 22:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:44 -
---------- Toegevoegd om 22:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:42 ----------

Enigste manier waardoor ze zo goedkoop kunne zijn is zwaar oplichten.

Ik ben het zat!!!

ik train nu ongeveer 2 jaar bij de vestiging in amsterdam noord van basic fit , behalve dat ik me dood erger aan bepaalde punten die net al zijn besproken ( groepsvorming , in een spijkerbroek trainen , handdoekje , bellen , een tekort aan bankjes , dummbells tot 26 kg enz enz ) erger ik me nog het meest aan alle apparatuur die stuk is en NIET gemaakt word . Bankjes die je niet meer kan verstellen waar de verstelknop er niet meer op zit of het zitje van stuk is , een decline bankje wat is afgebroken waar der al maar 2 van waren , dumbbells die uit elkaar vallen , chin/dip machine waar de rubbers niet meer opzitten dus totaal geen grip bij het optrekken en chinnen . De leden blijven maar toestromen maar ik zie der alleen maar loopbandjes en fietsen bijkomen dus de jongens die aan krachttraining doen worden langzaam deruit gewerkt lijkt het . Zelf begin ik er nu een beetje doodmoe van te worden en ben nu opzoek naar een nieuwe sportschool in amsterdam noord ( iemand tips? :P ) . Enige eisen zijn :
Dumbbells tot minimaal 32 kg en fatsoenlijke apparatuur die werkt .
En ook ik ben te laat met opzeggen maar pech gehad dan maar die 16 euro in de maand kwijt maar zo trainen demotiveerd .
Groeten Donny

Vreemde praktijken

Basic-fit stopte vandaag bij mij een schitterde brochure met mooie reclame taal in de bus. Lekker goedkoop fitnessen. Maar geen adres in de brochure en geen telefoonnummer. Dan maar naar de site prachtig overzicht van alle plaatsen waar ze zitten maar geen adres, geen telefoonnummer wel een inschrijfformulier. Conclusie -> Mij niet gezien!

Ik ben voor een tientje lid, tot 17.00 uur is geen geld, kan ik weer een pot eiwitten kopen zo simpel is dat. En de BasicFit is nog maar 2 jaar oud dus alles is nog heel en nagenoeg nieuw.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven