XXL Nutrition

BB1000S log...

Ano_90_13

Cool Novice
uitgeschakeld
Waardering
0
Mijn ijzerverslaving en ik

Hey,

begin maart begon ik met trainen, omdat een aantal van men vrienden dat ook al deden, en hoe meer zielen,...
Waarom een trainingslog? Omdat er in het fitnesscentrum waar ik train nauwelijks begeleiding ofzo is, ben ik afhankelijk van internet en tips van anderen voor een fatsoenlijk schema.

Statistieken:
-leeftijd: 17 jaar
-begin training, 2e week van maart: 64kg.
-15 mei: 70,6kg
-lengte: ongeveer 1,85, ik zal binnenkort es precies meten
-vet%: geen idee, hoe meet ik dat?

Doelen:
Ik wil vooral op kracht trainen, er gespierd uitzien hoeft van mij niet. Hoeveel kracht? The sky is the limit ;)

Training:
Op aanraden van een vriend doe ik Rippetoe, en aangezien hij goed vooruitgaat, vertrouw ik wel op dat advies.

Dag 1:
- 3x5 Zercher squats
- 3x5 Benchpress
- 1x5 deadlift
Dag 3:
- 3x5 Zercher squats
- 3x5 Pendlay Rows
- 3x5 Overhead press
Dag 5: zie dag een.
En de tweede week dag 1 en 5 met 3 wisselen.

PR's:
Zercher squat: 3x5x59
Deadlift: 1x5x75
Bench: 3x5x36
Overhead: 3x5x31
Pendlay rows: 3x5x38

Vorige week niet gesquat en deadlift, vanwege last van men onderrug. Misschien wat te snel verhoogd. Vorige week heb ik ze allebei weer gedaan, met wat lager gewicht, en ze voelden niet verkeerd aan, dus ik ga volgende training weer squatten, en training daarna squatten +deadliften.

Voeding:
Ik heb nog geen voedingsschema, maar ik eet de laatste tijd wel veel bewuster, dus minder chips,alcohol,etc. en meer eiwitrijk beleg op brood, meer zuivelproducten, etc.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Kan iemand misschien even kort het verschil uitleggen tussen Bent barbell rows en penlay rows?

Wat het verschil nou precies is kan iemand anders je vast wel beter uitleggen maar misschien is dit nuttig http://stronglifts.com/how-to-perform-the-pendlay-row-with-correct-technique/

Bij de uitleg op die site staan bij barbell en pendlay row dezelfde filmpjes + foto's ook veel hetzelfde... dan weet ik het verschil nog niet ;)

Oke nu even de training van vanmorgen:

Squat:
3x5x55
Tijdje geleden last van me rug, dus weer RUSTIG er mee begonnen. Smith machine voelt niet natuurlijk, ik zoek nog een manier om los te squatten (er is ook geen powerrack). Oefening ging verder wel eenvoudig
Overhead press: 2x30, 3x5x28,5
Tijdens het opwarmen per ongeluk verkeerde gewicht deraan gehangen, vandaar dat ik 2x30 ervoor heb gedaan. Derde setje met 28,5 heb ik laatste herhaling pushpress gedaan.
B.o.r: 3x5x33,5
Kuiten getraind op legpress machine: 2x8x100

Training ging wel goed, alleen geen eetlust vandaag, dus dat wordt proppen om toch aan men eiwitjes en kalorietjes te komen. Maarja, maandag weer vroeg uit de veren om te trainen!
Edit: maandag dicht ivm pinksteren :( dan maar dinsdag...

Laatst bewerkt:
Vanmorgen weer heerlijk getraind. In verband met men zoektocht naar een vrije squat zonder rek(want dat is er niet op onze gym) heb ik vandaag de zercher squat gedaan; d.w.z. eerst een deadlift, door benen zakken tot parrallel, gewicht laten rusten op benen, overnemen met armen en squatten!

Zercher squat: 2x4x50, 1x5x45.
Techniek ging goed, ik hield er alleen geen rekening mee dat vrij squaten veel zwaarder is en kwam zodoende bij het opwarmen al 'de man met de hamer' tegen. 3 setjes waren genoeg om me helemaal af te matten.

Deadlift: 1x5x65, ging vrij moeilijk, met name omdat ik zercher wat te zwaar had gedaan.

Benchpress:
2x5x35, 1x2x35. Deze moesten echt 'uit men tenen komen'... was al helemaal kapot. Meer zat er niet in, het laatste setje dus niet af kunnen maken.

Al met al een heerlijke training: tot de pijngrens!:D
En zo hoort het ook ;) Volgende training zercher met 45 ofzo doen, dan gaan deadlift en benchpress ook beter.

Pendaly row als ik het goed heb raakt de bar de grond aan.

Ik ben nu aan het lezen in Brooke Kubik's Dinosaur Strenght Training Notebook (ben op 1/3 ongeveer). 'T is echt een goudmijntje vol goede tips! Ik ga vanaf volgende training regelmatig wat meer aan griptraining doen, en ik overweeg ook een keer per 1 of 2 weken 'the sandbag torture' te gaan doen.
Alleen nog ff een zandzak van een kilo of vijftig en een platformpje ofzoiets zien te vinden...

Veel succes met je log man!

Gister het Dinosaur Strength Training Notebook uitgelezen! Wat een schat aan waardevolle tips!

Training van vandaag:
Eerst even wegen op de weegschaal... wat zou het worden? Het tellertje rende omhoog van de nul naar de... staat daar nou 70,6? :D YEAH eerste mijlpaal bereikt. Zes kilo derbij in twee maanden +1 week.

Zercher Squat: 3 x 5 x 47,5 ; ging erg lekker... rode schaafplek op linkerbeen is nog erger geworden, ziet er wel rauw uit :cool:

Pendlay Rows: 3 x 5 x 35 ; deze gaan vanaf nu de bent barbell rows vervangen. Vind ze wel fijn, zwaarder voor rug en benen.

Overhead Press: 5x30 + 4x30 + 3x30 ; Jammer dat drie setjes van vijf der niet in zaten. Zaterdag weer een poging, lukt het dan niet, dan gaan we een stapje terug nemen op de overhead.

Grip training: voor het eerst wat grip training toegevoegd... was wel nodig merk ik! Een barbell verticaal met aan onderkant 15 kilo. Met een hand op tillen en zo lang mogelijk van de grond houden. Vervolgens nog twee keer gedaan met 25 kilo. Zowel links als rechts dus 1x15 en 2x25.
Langzaam glijd de stang uit je hand, meer knijpen... meer knijpen... en al snel tikt de barbell de grond aan. Binnenkort weer doen, want het resultaat was hierbij matig.

Zaterdag weer trainen!

Deze morgen vroeg uit de veren (7.30 ging me wekker) om te gaan trainen!

Zercher squat:
3 x 5 x 47,5 oeps... vergeten te verhogen, maar maakt niet uit voor een keer. Ging best lekker.
Deadlift: 1 x 5 x 67,5 heerlijk :D echt genieten. Ik voelde hoe men onderrug hard moest werken.
dumbbell press: dit keer ipv benchpress met dumbbells gedaan. Eerste keer dat ik met dumbbells werk, dus het was echt wennen, veel trillen met die handjes :rolleyes:. Drie setjes van 6 tot 8 reps met 14 kilo per hand. Ging goed qua kracht, maar stabiliteit moet nog komen. Volgende keer beter...

Dinsdag weer een training! (woensdag geen examen, daarom dinsdag trainen ipv maandag) Deze keer geen grip training, heb vanmiddag een optreden, en dan moeten die vingertjes vliegen als een... vliegtuig ofzo, dus voor alle zekerheid niet te zwaar belasten deze training.

Laatst bewerkt:
Rippetoe, goede keuze! Heb ik ook gedaan 1,5 jaar terug en werkte zeer goed, het past nu alleen niet meer bij mijn doelen vandaar dat ik hem niet doe. Succes met je log!

Dankje!
Vandaag na men natuurkunde examen lekker getraind om die stress kwijt te raken. Ook naar aanleiding van filmpje op youtube geprobeerd men techniek op de overhead press te optimaliseren, je kan wat meer momentum creeren door je heup naar voren te duwen ofzo, maar dat gaat nog niet echt goed bij mij:

http://www.youtube.com/v/JiuM8vi38RQ&hl=en
Iemand die weet hoe ik hier niet een link zet, maar het filmpje zelf?

Volgende keer nog es proberen, wie weet lukt het dan wel beter. Training van vandaag:
Zercher squat: 3x5x50, heer-lijk... gingen lekker vlot, ik begin ook te wennen aan velletjes enzo die dubbel zitten tussen stang en arm en de rode strepen op men arm :D
Overhead press: 3x5x30, laatste rep gefailed, toen direct nog es geprobeerd met wat meer explosiviteit enzo, toen ging die wel helemaal omhoog. Ik heb men setjes netjes af kunnen maken.
Pendlay rows: 3x5x36, ging redelijk moeilijk, kracht was het probleem niet. Maar ik was al behoorlijk afgemat door de squat en overhead press.

Al met al een lekkere training! Maar... kunnen ze mobiele telefoons niet verbieden in het fitnesscentrum :( Een horde breezersletjes waren bezig hun abs te trainen met 3 situps per persoon, voor de rest elke zoveel minuten weer een of andere snol bellen die ze kenden en dan giegelen... volgende keer toch maar es wat oerkreten tijdens me reps, om aan te geven dat er ook mensen zijn die WEL serieus trainen.

Vrijdag of zaterdag weer, maar eerst maar eens leren voor men volgende examens.

Vrijdag getraind, maar door drukte geen tijd gehad om even hier te posten.

Zercher squat:
3 x 5 x 52... gingen nog nooit soepeltjes!
Deadlift: 1 x 5 x 70
Benchpress: 3 x 5 x 36

Goeje training, morgen waarschijnlijk weer!

Zercher squat: 3 x 5 x 54... had van tevoren uitgerekend dat ik met de schijfjes van 1,25 53,5 kg kon maken, maar die kon ik niet vinden... niet dat het veel verschil is, alleen wel vervelend dat je je helemaal lam zoekt en aan het einde van de training er achter komt dat iemand twee schijven van 15 over die van 1,25 heeft gehangen.:mad:

Overhead press
: 3 x 5 x 31 gingen wel goed... op rippetoe manier gedaan (zie link paar posts terug) en het lijkt echt te werken om er wat heupbeweging bij te gebruiken.

Pendlay rows: 3 x 5 x 37,5

Nog twee examens, en dan woensdag weer trainen. Ook ga ik dan werken aan een voedingsschema :D

Geen examens meer! VAKANTIE :D Met al die heerlijke vrijheid ben ik gistermiddag ijzer gaan verzetten... maar het was wel te merken dat ik door de examens steeds niets eet gedurende de middag (dan zat je 3 uur aan een stuk te werken) en sochtends minder omdat je uitslaapt.

Zercher sqaut:
3 x 5 x 55 Die gingen redelijk.
Deadlift: 1 x 5 x 72,5 Dit was puur genieten.
Benchpress: 4 x 37,5 + 2 x 37,5 En toen ik ging benchen was ik ineens helemaal kapot, men armen deden niet wat ik wilde. Weet niet precies waar het aan ligt, maar de volgende keer maar eens wat minder gewicht pakken.

Misschien was het toch niet zo'n goed idee om te gaan sporten, 's avonds namelijk in de kroeg de vakantie ingeluid. En van dat voornemen om de avond alcoholvrij door te brengen bleef weinig over. Maarja, we zullen vrijdag wel zien hoe ik er voor sta...

Dit weekend niet getraind, i.v.m. vakantievieren besloten een keer te skippen en mij en m'n lichaam even paar dagen rust te gunnen. Vandaag was ik dus weer helemaal klaar om te knallen.

Zercher squat: 3 x 5 x 56. Eerst wilde ik een bredere, sumoachtige houding proberen, maar kwam er achter dat dat niet ging door te korte stang... Daarna gewoon gedaan, en dat ging erg lekker.
Overhead press: 3 x 5 x 30. Even een kilootje omlaag, vorige keer was toch net wat te veel. Ging vrij vlot!
Pendlay rows: 3 x 5 x 38. Voelde minder prettig, denk dat ik men rug niet helemaal goed hield (horizontaal). Als het de volgende keer ook niet optimaal gaat, misschien toch maar weer bent over rows gaan doen.

Binnenkort alle tijd om voedingsschema op te gaan stellen :D Dan ga ik hopelijk weer echt goede gains maken. Woensdag even wegen en kijken hoe ver al ben.

au...

Toch pijnlijk om te zien dat ik door het zoeken van een kamer, de eerste examenfeestjes, mijn verjaardag, etc. 10 dagen niet heb getraind... Maarja afgelopen tijd door kamerzoeken veel tijd in Utrecht geweest... wat doe je er aan he?

Oke training van afgelopen vrijdag geloof ik dat het was:
Zercher squat : 3 x 5 x 57,5
Deadlift : 3 x 5 x 72,5
Benchpress: 3 x 5 x 36
Alle oefeningen gingen erg goed, voor de training woog ik 71,4, dus wie weet kan ik door de komende weken te knallen weer flinke gains maken. Met name door het gebrek aan goede voedingen de vorige weken door alle dingen die ertussen kwamen heb ik geen vooruitgang geboekt.

Maarja... ik ben er dus weer :D en ik wil IJZER... veel ijzer :rolleyes:

Happy b-day en veel ijzer vreten!!!!!

Terug
Naar boven