XXL Nutrition

BB'en met BB

Peiling Peiling Meedoen is belangrijker dan winnen?

• Ja

Stemmen: 5 10,9%
  • Nee

Stemmen: 10 21,7%
  • Als je het maximale uit jezelf hebt gehaald ben je een winnaar :thumbs:

Stemmen: 19 41,3%
  • Ik ben BB :BB_:

Stemmen: 12 26,1%

• Totaal stemmers
    46
Net fotoshoot gehad (niet de contestfoto's). Was echt geweldig. Nu nog even de regen trotseren op de motor en dan lekker douchen en eten. Indiaas afgehaald.

Ff tanken en schuilen.
IMG_20230830_204942.jpg
pics?

• Topic Starter Topic Starter
Ik wil u niet ontmoedigen, maar dat is volgens mij een ernstige scheur in uw hamstring. Hier heb ik veel ervaring mee. 6-8 weken best niet belasten denk ik. RX laten nemen ook. Fysio ziet niet op het zicht hoeveel op hoeveel cm gescheurd is. Duur herstel is afhankelijk van grootte scheur Jammer dat er littekenweefsel blijft. Zelf na 4x scheur biceps fermoris op dezelfde plaats littekenweefsel moeten laten weghalen in 2021. Nu is die weer als nieuw. Stoer verder belasten zou ik nu ff niet doen. (deed dat zelf ook wel hoor).
Ik heb morgen nog even telefonisch afspraak met fysio. Onder andere de vraag of een foto/echo meerwaarde heeft had ik m na afloop al gestuurd, maar vandaag was ie niet aan het werk.

Ik heb zelf niet de fysio gekozen, gaat via Defensie. Aangezien ik nu vakantie heb en in Breda woon, ben ik bij de fysio op de Koninklijke Militaire Academie geweest. Ga ervanuit dat ie verstand van zaken heeft. :dunno:

Ik heb morgen nog even telefonisch afspraak met fysio. Onder andere de vraag of een foto/echo meerwaarde heeft had ik m na afloop al gestuurd, maar vandaag was ie niet aan het werk.

Ik heb zelf niet de fysio gekozen, gaat via Defensie. Aangezien ik nu vakantie heb en in Breda woon, ben ik bij de fysio op de Koninklijke Militaire Academie geweest. Ga ervanuit dat ie verstand van zaken heeft. :dunno:
Ik kies mijn eigen fysio, laat me niet sturen naar zomaar iemand.

• Like
Waarderingen: BB_
Ik kies mijn eigen fysio, laat me niet sturen naar zomaar iemand.
Oke, is dat dan op eigen kosten of wel via je zelfverzekering van Defensie? Ben je dan niet te spreken over de MGD?. Ik ben nog nooit eerder bij een fysio geweest, heb eigenlijk zelden klachten.

In ieder geval kwam ie niet onbekwaam over. Normaal gesproken zou ik naar het CMH of een fysio op de KHK gaan indien ik geen verlof had.

Oke, is dat dan op eigen kosten of wel via je zelfverzekering van Defensie? Ben je dan niet te spreken over de MGD?. Ik ben nog nooit eerder bij een fysio geweest, heb eigenlijk zelden klachten.
Hier in belgie ga je naar de dokter, die geeft u in dit geval een voorschrift voor echo. Dokter zegt aan de hand van die echo wat er mis is en geeft u een voorschrift voor de fysio die u aan de hand van de diagnose van een dokter helpt met de revalidatie.

Hier in belgie ga je naar de dokter, die geeft u in dit geval een voorschrift voor echo. Dokter zegt aan de hand van die echo wat er mis is en geeft u een voorschrift voor de fysio die u aan de hand van de diagnose van een dokter helpt met de revalidatie.
Ja ik snap het. Ik kan ook naar de dokter gaan (omdat ik bij Defensie werk loopt medische zorg geheel via daar), maar had mij nu zelf aangemeld bij de fysio. Ik kan nog even separaat een afspraak maken met de dokter

Eerste zinnige wat ik je zie posten. Zonder echo is er inderdaad weinig te zeggen over de ernst van de tear. Na 6 weken op je huidige werkgewichten zitten lijkt me alles behalve logisch.

M.a.w je fysio lult maar wat.
Ik geloof wat je zegt, maar snap niet dat de fysio mij dan niet adviseert een echo te laten maken...

Ik in ieder geval zet jouw en oli's post me wel aan het denken, ik denk ik dat morgen ook even de dokter contact.

In ieder geval kwam ie niet onbekwaam over. Normaal gesproken zou ik naar het CMH of een fysio op de KHK gaan indien ik geen verlof had.
Nee ik klop aan bij een fysio en geef mijn szvk kaart af en wordt behandelt. Voor Chiropractor betaal ik het zelf en dien dan de rekening in via de app en per behandeling krijg je max 35,00 vergoed.

De meeste artsen daar zijn net afgestudeerd en hebben nul ervaring. Er loopt per onderdeel 1 huisarts en meerdere militair artsen rond. Die laatste hebben niet heel veel kennis. Meer google artsen.

• Like
Nee ik klop aan bij een fysio en geef mijn szvk kaart af en wordt behandelt. Voor Chiropractor betaal ik het zelf en dien dan de rekening in via de app en per behandeling krijg je max 35,00 vergoed.

De meeste artsen daar zijn net afgestudeerd en hebben nul ervaring. Er loopt per onderdeel 1 huisarts en meerdere militair artsen rond. Die laatste hebben niet heel veel kennis. Meer google artsen.
Voor zover ik weet hebben militair artsen hun studie geneeskunde aan de Erasmus Universiteit behaald en voldoen aan dezelfde kwalificaties als civiel.

In dit geval ging het om de fysio, die zelf burger was (ik schat m half de 40). Wat ik weet is het niveau van medische zorg op de KMA best goed, zeker aangezien de fysio ook de sportteams begeleid en daarvan is het niveau vrij hoog; er zitten veel (sub-)topsporters tussen.

In ieder geval is dit mijn eerste bezoek aan de fysio ooit, maar langs de arts gaan zeker het overwegen waard.

In ieder geval goed om te weten dat je dus wel keuze hebt.

In ieder geval goed om te weten dat je dus wel keuze hebt.
Bij zo'n blessure betaal ik liever wat meer aan de juiste personen. Anders ben je voor je het weet een jaar of langer aan het aanmodderen met zoiets. Moest het een serieuze scheur zijn zal dit ook je zwakke punt blijven. Kevin Debruyne (die Belgische voetballer bij Man City) nu voor de 2e keer op 1 jaar tijd op dezelfde plaats weer zijn hamstring gescheurd. Is vaak het begin van het einde bij voetballers, zeker als ze 30+ zijn. Maar voetbal is een erg explosieve sport en bodybuilding doe je meer gecontroleerd, dus dat zal wel meevallen.

EDIT:
Lees nu net dat Debruyne door dezelfde chirurg zijn hamstring gaat laten oplappen dan die het bij mij gedaan heeft. Zal Van Melckebeke zijn;

Laatst bewerkt:
Ik geloof wat je zegt, maar snap niet dat de fysio mij dan niet adviseert een echo te laten maken...

Ik in ieder geval zet jouw en oli's post me wel aan het denken, ik denk ik dat morgen ook even de dokter contact.
Sowieso dokter. Uit mijn echo bleek het al te laat te zijn nog iets te doen (ma bon, bij mij was een spier volledig af)

• Sad
Update:
Bericht in topic 'Post je maaltijden (met pics!)' https://forum.bodybuilding.nl/topics/post-je-maaltijden-met-pics.323275/post-11035111

Lol, 3 uur geslapen. Dan mag je lekker slapen, lig je laat op bed en ben je over je slaap heen en te onrustig. Maar maakt niet uit, mijn enige taak komende dagen is mijn koffer inpakken voor vakantie naar Tunesië. :cool:

Morgen even afgesproken met een oud-collega die ook met crypto traden bezig is. Data-analist/configuratie manager, dus ook werk wat mijn interesse heeft. Moslim, vader van 2 inmiddels, 1 en 3 jaar oud volgens mij, dus altijd gezellig. :)

Als het slecht weer blijft misschien nog een dagje sauna.

Laatst bewerkt:

In de strongman wereld scheurt iedereen van alles. Stap 1 is een echo laten maken om de ernst van de schade te bekijken, lijkt me ook niet meer dan logisch toch?

In de strongman wereld scheurt iedereen van alles. Stap 1 is een echo laten maken om de ernst van de schade te bekijken, lijkt me ook niet meer dan logisch toch?
Eens. Vandaag 11.15 afspraak arts en heb telefonisch al aangegeven dat ik een echo wil, voor ik op vakantie ga. :thumbup:

Ik had de fysio gisteren dit al op de voicemail ingesproken en deze belt mij vandaag ook nog.

Het opmerkelijke is dat het niet heel veel pijn deed. De eerste dag was er ook nog niets te zien. Nu wel :roflol:

Eens. Vandaag 11.15 afspraak arts en heb telefonisch al aangegeven dat ik een echo wil, voor ik op vakantie ga. :thumbup:

Ik had de fysio gisteren dit al op de voicemail ingesproken en deze belt mij vandaag ook nog.

Het opmerkelijke is dat het niet heel veel pijn deed. De eerste dag was er ook nog niets te zien. Nu wel :roflol:
Zal bij jou niet het geval zijn hoor, maar bij veel strongman scheurt de pees af en dat doet dus amper pijn(bijv bij een biceps). Als je echt een flinke tear in je spierbuik hebt voel je het wel. Waarschijnlijk valt het dan inderdaad wel mee voor je gelukkig.

• Like
Fysio heeft mij teruggebeld. Hij kon zien dat het gescheurd is, maar niet afgescheurd (dan hoopt de spier zich op op een bepaalde plek). 11.15 kan ik terecht bij de dokter. Ik ga zorgen dat ik voor mn vakantie een echo kan laten maken. Indien dat hier niet op tijd kan, krijg ik een machtiging om het extern te doen bij een fysio die over een echo-apparaat beschikt of even op en neer naar Utrecht.

De lengte en locatie van de scheur zijn van belang. Dichter bij de pees betekent minder doorbloeding dan midden in de spier, dus langer herstel.

• Like
Waarderingen: horn
Zal bij jou niet het geval zijn hoor, maar bij veel strongman scheurt de pees af en dat doet dus amper pijn(bijv bij een biceps). Als je echt een flinke tear in je spierbuik hebt voel je het wel. Waarschijnlijk valt het dan inderdaad wel mee voor je gelukkig.
Klopt, het afscheuren van mijn biceps was 1 pijnprikkel en dat was het. En net die valkuil maakt dat je te lang wacht met onderzoeken

Wellicht voor jou wel interessant. Mitchell Hooper heeft ook zeer recent zijn hamstring gescheurd en praat over zijn herstel (heeft ook een Masters hierin, dus weet wel waar hij het over heeft).

• Like
Terug
Naar boven