Fitness Seller

BB'en met BB

Peiling Peiling Meedoen is belangrijker dan winnen?

• Ja

Stemmen: 5 10,9%
  • Nee

Stemmen: 10 21,7%
  • Als je het maximale uit jezelf hebt gehaald ben je een winnaar :thumbs:

Stemmen: 19 41,3%
  • Ik ben BB :BB_:

Stemmen: 12 26,1%

• Totaal stemmers
    46
Hahaha ik was jong, niet zo haten 😂😂

• Like
Waarderingen: BB_
  • Topic Starter Topic Starter
M'n zus heeft anorexia gehad. 38 kg bij 1.80 m. De scheidslijn tussen dedication en een eetstoornis is flinterdun.

Leg day, had mij vergist.

Bijna klaar...
IMG_20230619_201538.jpg

Klassiekertje op

Dat is wel een top nummertje. Ik ben niet zo van de gabber maar die kan ik wel hebben.

• Love
Training 20230619
Training: Cut Day 5 (Legs)
Avond
BW: 116.6 kg
KCal: 3600

1. Leg Extension
2. Leg Pres
3. Seated Leg Curl
4. Hip Extension
5. Leg Adduction
6. Calf Raise (seated superset standing)

Alles 4 sets 12 reps met 45 seconde pauze tussen sets.

Vanaf morgen 5x10 met 50 seconde.

Lekker gezweet. Zieke pomp op leg press. 280 kg was niet verkeerd voor mijn doen met deze korte pauzes. Nu nog even de trein ivm werk. Morgen waarschijnlijk rustaahg dagje.

Dat is wel een top nummertje. Ik ben niet zo van de gabber maar die kan ik wel hebben.
Ik luister in de gym nog weleens van die early rave, beetje nostalgie ook. Misschien vind je The First Rebirth of Young Birds ook wel grappig.

Denk dat iedereen die serieus traint wel eens een fase heeft dat ie doorslaat :p ikzelf zat twee jaar terug met mijn eigen salade op een verjaardag waar ik weigerde een puntje taart te eten :emo:

Haha hou van deze verhalen. Flink aantal jaar geleden eens mn bakjes rijst en kip meegenomen naar 1e of 2e kerstdag met m'n toenmalige schoonouders :')
Altijd fijn om te lezen dat je niet de enige bent.

Ik had bij een teambuilding met mn werk een bakje kip met rijst en groente bij me toen ik aan de contest mee deed (2017 dacht ik) en m'n collega's gingen barbecueën.

Ik luister in de gym nog weleens van die early rave, beetje nostalgie ook. Misschien vind je The First Rebirth of Young Birds ook wel grappig.

Three’o’three - public energy!

Ik vind dat soort oldschool wel leuk.

• Like
20230620
Training: Cut Day 1 (Chest, Shoulders, Triceps)
20:36-21:28 uur
BW: 117.5 kg (avond gemeten)
KCal: 3600

- BP
- Machine Chest Press
- Machine Shoulder Press
- Crossing Cable Side Raise
- Crossing Cable Triceps Extension
- Overhead Crossing Cable Triceps Extension

Alles 5 sets 10 reps met 50 seconden pauze tussen sets.

IMG_20230621_064945.jpgIMG_20230621_064952.jpgIMG_20230621_064957.jpgIMG_20230621_065002.jpgIMG_20230621_065007.jpg

Het schema begint met vrij lichte gewichten en korte rust en de load neemt later in het schema behoorlijk toe terwijl rust kort blijft.
Herstelvermogen tussen de sets wordt getraind en hier heb je in het schema wat hierna komt profijt van.
Daarnaast is het een goede manier om aan het begin van een cut relatief veel kcals te verbranden tijdens de training.
Het schema hierna zal vrijwel zeker weer 6-8 reps met 2:00 min rust zijn. Merk zelf dat ik dan zelfs bij legpresses gewoon weer ready ben binnen die tijd.

Het doel is om zo snel mogelijk veel ATP te verbruiken zodat AMP wordt gevormd. Dit activeert veel AMPK.
AMPK activeert op zijn beurt transport van glucose en vet, verbranden van vet, aanmaak van mitochondriën en het verhogen van glucose verbruik in die mitochondriën om ATP te vormen.

TLDR: Lichaam wordt getraind om zoveel mogelijk glucose en vet te verbranden en de productie van ATP te verhogen.

Korte sets, weinig rust en niet volledig hersteld aan een nieuwe set beginnen is een tool om die adaptaties te realiseren.

Gaat wel een beetje ver hoor. Dat geef ik toe.
Deze.

Zeker in de eerste twee weken ligt daar de focus op, daarnaast ook gewoon even een goede deload.
Kcals zijn dusdanig hoog nog dat spierverlies niet echt optreedt, zeker bij iemand die enhanced is.
In de laatste twee weken gaan de werkgewichten makkelijk een flink stuk omhoog en dan verschuift de focus wel weer wat.

• Like
Zeker in de eerste twee weken ligt daar de focus op, daarnaast ook gewoon even een goede deload.
Kcals zijn dusdanig hoog nog dat spierverlies niet echt optreedt, zeker bij iemand die enhanced is.
In de laatste twee weken gaan de werkgewichten makkelijk een flink stuk omhoog en dan verschuift de focus wel weer wat.
Zeker. Ik zit nu bij 10 reps en merk dat ik een aan de korte rust en m'n werkgewichten al weer hoger liggen. Spierverlies merk ik nog niet en zal, zoals je zegt, wanneer je kuurt, meevallen.

Als je zo traint 6 dagen in de week en kuurt behoud je denk ik ook echt wel je spiermassa. Ik zou niet inzien waarom niet. Denk dus beide.
Tegenwoordig werkt alleen nog het topset/backoff set systeem. Elke andere manier van trainen zorgt voor spierafbraak en werkt absoluut niet!

Terug
Naar boven