- Waardering
- 35.310
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 108kg
- Vetpercentage
- 10%
Elke dag. Niks aan gelogen

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Als je zo weinig rust neemt, train je niet zo zwaar mogelijk.Je traint toch ook zo zwaar mogelijk alleen met minder rust?
Je trained toch zo zwaar mogelijk voor jouw capaciteit op dat moment?Als je zo weinig rust neemt, train je niet zo zwaar mogelijk.
Je trained toch zo zwaar mogelijk voor jouw capaciteit op dat moment?
Oké welkom op DBB waar we geen fatsoenlijke discussie meer kunnen voeren over een zinvol onderwerp. Veel succes met jullie trainingen allemaal.Wat een discussie weer jongens. Wie heeft de langste?
Het maakt niet uit want @BB_ doet toch lekker wat ie zelf wil en hij juiced.
Kunnen we nu weer verder?

Oké welkom op DBB waar we geen fatsoenlijke discussie meer kunnen voeren over een zinvol onderwerp. Veel succes met jullie trainingen allemaal.![]()
Ik vond de discussie wel interessant hoor, kon alleen even niet reageren. Zal mn coach nog eens vragen naar de achterliggende gedachte.Oké welkom op DBB waar we geen fatsoenlijke discussie meer kunnen voeren over een zinvol onderwerp. Veel succes met jullie trainingen allemaal.![]()
Er staat dus dat je na 60 seconden weer op 85-90% zit (ik denk zelf dat het wel verschilt per oefening). Dan vind ik de meerwaarde om 3-5 minuten te wachten wel beperkt. Bovendien duurt je training dan echt heel lang, stel je doet 6 oefeningen 4 sets ben je alleen aan rust al 72-120 minuten kwijt.Ik kan wel Pubmed artikelen rond gaan slingeren maar die zijn voor de meeste waardeloos om te lezen. Fit.nl heeft een beter te begrijpen stukje geschreven erover..
![]()
Hoeveel rust tussen de sets is optimaal?
De hoeveelheid rust tussen je sets is afhankelijk van je trainingsdoel. Lees in dit artikel hoeveel rust je moet nemen per trainingsdoel.www.fit.nl
Onderaan het artikel staan verwijzingen naar de wetenschappelijke onderbouwing, voor de nerds die de theorie in willen.
Overigens zeggen ze ook dat variatie goed is.
Zoals @Vonk zei is het ook wel een beetje geneuzel in de marge misschien, maar gezien de achterliggende gedachte lijkt het mij toch dat je 80% van je trainingen beter langere rustperiodes aanhoud, en korte rustperiodes alleen gebruikt ter afwisseling.
Pak jij maar weer even een momentje om je coachje te zuigenword het eens interessant willen mensen niet in discussie.

Als ik het artikel dat je studie verder lees, staat er:Ik kan wel Pubmed artikelen rond gaan slingeren maar die zijn voor de meeste waardeloos om te lezen. Fit.nl heeft een beter te begrijpen stukje geschreven erover..
![]()
Hoeveel rust tussen de sets is optimaal?
De hoeveelheid rust tussen je sets is afhankelijk van je trainingsdoel. Lees in dit artikel hoeveel rust je moet nemen per trainingsdoel.www.fit.nl
Onderaan het artikel staan verwijzingen naar de wetenschappelijke onderbouwing, voor de nerds die de theorie in willen.
Overigens zeggen ze ook dat variatie goed is.
Zoals @Vonk zei is het ook wel een beetje geneuzel in de marge misschien, maar gezien de achterliggende gedachte lijkt het mij toch dat je 80% van je trainingen beter langere rustperiodes aanhoud, en korte rustperiodes alleen gebruikt ter afwisseling.
Hiermee bedoel je neem ik aan de werkcapaciteit voor de eerstvolgende set?Langer rusten verhoogt je werkcapaciteit en daarmee je stimulus voor spiergroei.
En daadwerkelijk het schema volgt en niet her en der dingen erbij doet of anders etc.Het zal gerust werken als je hard traint, bijna alles werkt wel zolang je maar consequent bent en serieus hard traint.
Denk ik.
Zeker waar, ik houd me vast aan datgene wat ik geleerd heb in mijn opleiding.Mn hartslag daalt redelijk snel en is van nature laag. Weet niet wat dat precies zegt over rust van spieren.
In ieder geval, er is zoveel literatuur over dat je altijd wel iets gaat vinden dat jouw standpunt onderbouwt.
Natuurlijk bedoel ik de werkcapaciteit van de set volgend op je rust. Zal geen invloed hebben op je lopende set.Hiermee bedoel je neem ik aan de werkcapaciteit voor de eerstvolgende set?
Mijn gedachte is dat werkcapaciteit juist getraind wordt met weinig of geen rust?
Of hebben we het dan over verschillende definities of vormen van werkcapaciteit?
Helder, dank!Natuurlijk bedoel ik de werkcapaciteit van de set volgend op je rust. Zal geen invloed hebben op je lopende set.
Er zijn verschillende manieren om je werkcapaciteit te vergroten. Jij benoemt er eentje.
Meer rust is er ook eentje.