AndroidHealthClinic

BB'en met BB

Peiling Peiling Meedoen is belangrijker dan winnen?

• Ja

Stemmen: 5 10,9%
  • Nee

Stemmen: 10 21,7%
  • Als je het maximale uit jezelf hebt gehaald ben je een winnaar :thumbs:

Stemmen: 19 41,3%
  • Ik ben BB :BB_:

Stemmen: 12 26,1%

• Totaal stemmers
    46
  • Topic Starter Topic Starter
117.4 kg :mad:

• Haha
Waarderingen: Vonk
IMG_20230622_194931.jpg

Back home!
Nu naar de gym (op de fiets). Even moed verzamelen voor beentraining. Geen PWO i.v.m. cafeïne.

Training 20230622
Training: Cut Day 3 (Legs)
Laat thuis.
21:45 - 23:12 uur
BW: 117.4 kg (hmmm)
KCal: 3600
  1. Seated Leg Curl
  2. Leg Extensions
  3. Incline Squat Machine (alternatief voor Hack Squat)
  4. Glute Bridge (of Hip Thrust)
  5. Leg Press (High & Close Stance)
  6. Leg Adduction
Alles 5 sets 10 reps met 50 seconde pauze tussen sets.

Eerste 2 oefeningen weinig energie; tussen de sets lang niksen. Oefeningen gingen wel prima en dankzij de strikte rust bleef ik wel in de 'flow'. Vanaf de derde oefening kreeg ik weer een goeie pomp en veel zweten.
Leg Presses aardig diep gegaan; een van de betere trainingen.

Met betrekking tot je vorm: Zeker op de tweede video sta je te wijd waardoor je de glutes niet optimaal belast. De beste angle voor je voet placement voor je glutes is 90 graden en een trucje om dat voor jezelf goed op te zetten is je been strekken (zittend), de hoogte van je knie aanhouden met je hand en vervolgens daar je hielen op positioneren. Dan sta je eigenlijk (bijna) altijd wel goed. Voor mijn gevoel heb je nog wat ruimte bovenaan om iets verder te pushen, wat beter is voor het aanspreken van de glutes, aanvullend is het goed je core op elk moment engaged te houden. Dus niet in een soort V naar beneden zakken en je heupen eerder laag te houden, maar meer een U vorm aanhouden. Dus geen anterior pelvic tilt, maar eigenlijk het tegenovergestelde. De bar wil je eigenlijk scoopen naar boven, bij wijze van. (Goede uitleg, 10/10)

Afhankelijk van of je een hip trust of glute bridge doet is de diepte hoe ver je zakt gelinkt aan wat je beoogt te doen: Voor een glute bridge mag je wat eerder stoppen, voor de hip trust mag de bar helemaal terug naar de start positie en vanuit daar weer een nieuwe rep starten. En blijf naar voren kijken, anders ga je sowieso niet de juiste spieren aanspreken en meer vanuit je rug trekken. Dat heeft ook weer invloed op hoe hoog je kan komen in de uiteindelijke 'eindpositie' in de oefening en van de daadwerkelijke hiptrust zelf.
Ik heb vandaag geprobeerd je tips toe te passen. De stand van mijn voeten en wijdte lukte goed. De rest van de tips moet ik nog even mijn weg in vinden (in de juiste vorm zakken, geen anterior pelvic tilt (heb ik van nature), het 'scoopen' van de bar. Lukte nog niet helemaal goed, maar blijven oefenen dus.

Gewicht: 115.4 kg
Bloedsuikerspiegel: 5.1
Bloeddruk: 113 om 64
Hartslag: 58 (in rust normaal wel lager)

BigUnluckyBluebreastedkookaburra-size_restricted.gif

goede bloeddruk!

• Like
Waarderingen: BB_
Training 20230623
Training: Cut Day 4 (Chest, Back, Arms)
18:12-19:47 te lang geouwehoerd
BW: 115.4 kg :cheer:

- Machine Chest Fly
- DB Chest Press
- Seated Cable Row (small)
- Lat Pulldown (small, neutral)
- Crossing Cable Triceps Extension
- Low End Biceps Curl (facing in)

Alles 5 sets 10 reps met 50 seconden pauze tussen sets.

Training 20230624
Training: Cut Day 5 (Legs)
Tijd: 18:23-19:45 uur
BW: in de ochtend 118.5 kg, volgens mij heeft mijn weegschaal issue. Nu in de avond opeens 116.6 kg.
Geen cheats gehad, geen IIFIYM. In de ochtend nuchter gewogen na het opstaan en stoelgang, hooguit 1 glas water gedronken.

1. Leg Extension
  2. Leg Press
  3. Seated Leg Curl
  4. Hip Extension
  5. Calf Raise (seated superset standing)
  6. Leg Adduction
  7. Extra: Leg Abduction (superset)

Vanaf morgen 6x8 met 60 seconden. Ik merk nu al dat ik steeds sneller herstel en op de meeste oefeningen weer aardige werkgewichten kan pakken.

Lekkere training, wel warm. Alleen in de gym, dus shirtje uit.

Training 20230624
Training: Cut Day 5 (Legs)
Tijd: 18:23-19:45 uur
BW: in de ochtend 118.5 kg, volgens mij heeft mijn weegschaal issue. Nu in de avond opeens 116.6 kg.
Geen cheats gehad, geen IIFIYM. In de ochtend nuchter gewogen na het opstaan en stoelgang, hooguit 1 glas water gedronken.

1. Leg Extension
  2. Leg Press
  3. Seated Leg Curl
  4. Hip Extension
  5. Calf Raise (seated superset standing)
  6. Leg Adduction
  7. Extra: Leg Abduction (superset)

Vanaf morgen 6x8 met 60 seconden. Ik merk nu al dat ik steeds sneller herstel en op de meeste oefeningen weer aardige werkgewichten kan pakken.

Lekkere training, wel warm. Alleen in de gym, dus shirtje uit.
Gezien de temperatuur… vocht.

• Like
Gezien de temperatuur… vocht.
Yes, maar dat verklaart niet mijn hoge ochtendgewicht. Nou heeft mijn weegschaal af en toe kuren. Dan ga ik 3x achter elkaar opstaan en krijg ik 3 waarden die 1-2 kg verschillen van elkaar. Als dat komende week blijft ga ik een nieuwe kopen. (Batterijen zijn nieuw, ondergrond vlak, geen vuiltje aan de onderzijde.)

Yes, maar dat verklaart niet mijn hoge ochtendgewicht. Nou heeft mijn weegschaal af en toe kuren. Dan ga ik 3x achter elkaar opstaan en krijg ik 3 waarden die 1-2 kg verschillen van elkaar. Als dat komende week blijft ga ik een nieuwe kopen. (Batterijen zijn nieuw, ondergrond vlak, geen vuiltje aan de onderzijde.)
Ja, dan klopt er iets niet.

Ik heb vandaag cardio dag gehad. Uurtje rennen, uurtje fietsen. Een liter of vijf heb ik in totaal wel gedronken. En als je dan je zouten niet aanvult kan je zomaar twee kilo kwijt zijn. Trouwens ook aan glycogeen met water.

• Like
Afgelopen nacht 5 uur slaap. Begin ik nu wel te merken. Aan het begin van de training even weinig energie, maar zodra ik start geen last meer van aangezien de training op tempo gaat en ik hiervan een goeie pomp en flow krijg.

Ja, dan klopt er iets niet.

Ik heb vandaag cardio dag gehad. Uurtje rennen, uurtje fietsen. Een liter of vijf heb ik in totaal wel gedronken. En als je dan je zouten niet aanvult kan je zomaar twee kilo kwijt zijn.
Yes, zeker met cardio. Nou zweet ik al als ik aankom in de gym. Ik heb de vloer rondom de leg press schoongemaakt, want de grond was wit uitgeslagen van het zweet dat van me afdroop. :roflol:

20230625_085813.jpg
20230625_085856.jpg
20230625_085929.jpg

• Like
Is er een reden waarom je je gewichten niet logt?

• Like
Waarderingen: vntl
@BB_ alleen wegen in de ochtend, en telkens onder zelfde omstandigheid. paar x wegen per dag heb je niets aan

Terug
Naar boven