XXL Nutrition

Bedenkt DE naam en krijg 50 euro!

Onderwerp gestart Gisteren, 18:18

Posts 80

Je bent Nederlander of niet :D

trackyourgains.com

trackyourmass.com

Ik zie de PM wel verschijnen een pot whey is even goed :D

wat een k*t idee.

mindyourmuscle.nl

Mwha, is wel handig hoor, heb iets soortgelijks ook geprogrammeerd.

Voedingsschema's maken d.m.v. AJAX, lekker vlot.

Per dag kunnen loggen wat je hebt gegeten. Wat eroverheen gooien en je hebt wat nice grafiekjes.

Ik denk dat hij het over het bedenken van de naam heeft.

egostats.com

Mwha, is wel handig hoor, heb iets soortgelijks ook geprogrammeerd.

Voedingsschema's maken d.m.v. AJAX, lekker vlot.

Per dag kunnen loggen wat je hebt gegeten. Wat eroverheen gooien en je hebt wat nice grafiekjes.

Veel te uitgebreid. Concept is gewoon veel te groot. Toespitsen op een onderdeel zou het geheel veel krachtiger maken. Defineer de doelgroep: "bodybuilding, strongman, powerlifting, olympic weightlifting en algemene sportschool bezoekers"

Een concept voor iedereen is een concept voor niemand. Bij een concept als dit moet je je doelgroep heel anders definiëren, bijvoorbeeld: "Bodybuilders tussen de leeftijd 18 en 32, die een gebrek aan overzicht hebben, door hun drukke leven en daardoor moeilijk kunnen bijhouden wat er gebeurt met betrekking tot hun training en voeding".

Vervolgens kun je die doelgroep gaan onderzoeken en de functionaliteiten onderzoeken. Wat wil die doelgroep en wat vinden ze handig?

Nu zijn er gewoon zomaar wat standaard functionaliteiten op de planning gegooid. Moet je een voedingsschema samenstellen op een smartphone? Ga je dan excel sheets bekijken op je smartphone van een paar inch? Lekker een database doorbrowsen van 350 oefeningen terwijl je in de gym staat?

Het kan zijn dat de consument dit wilt, dat weet ik verder niet. Maar dit is gewoon iets waar amper over is nagedacht van een paar gasten, die denken dat ze makkelijk geld kunnen verdienen met hun hobby. Zo makkelijk gaat dat niet.

Nogmaals: maak het kleiner. Een vergelijkingssite voor fitness supplementen is bijvoorbeeld nog helemaal niet aanwezig in Nederland. Daar is misschien een markt voor.

Een app waarop instructies staan van de apparaten van Nautilus en andere merken, zodat gebruikers niet meer als een stuntelige druiloor overkomen en naar de instructeur moeten stappen.

Een app waarin je oefeningen kunt toevoegen en gemakkelijk een log met setjes+reps kunt invoeren. Is misschien ook wel handig.

Ik verzin maar wat. Maar met een klein en krachtig idee wat afgebakend is, kun je wel zomaar in EditieNL komen of iets dergelijks.

Fitnessguide.com

fitmonitor.com
stat.com
checkapp.com
dontsnapyourshitapp.com
tickettowinit.com
checkittowinit.com
awesomenote.com
theappthatdoesitall.com
getit.com

sterkemannen.nl

Veel te uitgebreid. Concept is gewoon veel te groot. Toespitsen op een onderdeel zou het geheel veel krachtiger maken. Defineer de doelgroep: "bodybuilding, strongman, powerlifting, olympic weightlifting en algemene sportschool bezoekers"

Zou een slecht idee zijn omdat deze sporten elkaar overlappen.

Een concept voor iedereen is een concept voor niemand. Bij een concept als dit moet je je doelgroep heel anders definiëren, bijvoorbeeld: "Bodybuilders tussen de leeftijd 18 en 32, die een gebrek aan overzicht hebben, door hun drukke leven en daardoor moeilijk kunnen bijhouden wat er gebeurt met betrekking tot hun training en voeding".

Vervolgens kun je die doelgroep gaan onderzoeken en de functionaliteiten onderzoeken. Wat wil die doelgroep en wat vinden ze handig?

Is voor elke doelgroep hetzelfde. Wil je op kracht trainen? Dan geef je minder herhalingen in en hogere gewichten.

Nu zijn er gewoon zomaar wat standaard functionaliteiten op de planning gegooid. Moet je een voedingsschema samenstellen op een smartphone? Ga je dan excel sheets bekijken op je smartphone van een paar inch? Lekker een database doorbrowsen van 350 oefeningen terwijl je in de gym staat?

Nee zo werkt het niet. Staan er nieuwe Precor-toestellen in de gym? Dan scan je gewoon de QR-code in die op het Bench Press bankje staat en BAM, de app geeft de oefening "Flat Bench Press" weer en je kan direct ingeven hoeveel herhalingen je met welk gewicht gedaan hebt achter elk setje. Is het echter een free weight oefening dan typ je de naam van de oefening of kies je een spiergroep en scroll je naar de juiste oefening die bij de keuze van de spiergroep netjes gerangschikt staan volgens Selectorized machine oefeningen, plate loaded oefeningen en free weight oefeningen.

Achteraf bekijk je je volledige training op het internet via je laptop of tabblet of smartphone. Dit is natuurlijk de manier van werken bij een customized training.

Volg je een trainingsschema dan stel je wrs op voorhand in welke oefeningen je gaat doen en geef je een naam aan je trainingsschema, vb "split-maandag" Als je dan naar de gym gaat kies je het trainingsschema "split-maandag" en kies je 1 van de oefeningen die je ingesteld hebt in dit schema en vul je de gegevens gewoon in tot als je alle oefeningen gedaan hebt in de volgorde die je wil.

Het kan zijn dat de consument dit wilt, dat weet ik verder niet. Maar dit is gewoon iets waar amper over is nagedacht van een paar gasten, die denken dat ze makkelijk geld kunnen verdienen met hun hobby. Zo makkelijk gaat dat niet.

Volgens mij hebben ze dit wel onderzocht en de concurrerende apps ook al uitgetest, anders zou dit idd dom zijn. Ook betwijfel ik of dit succes zal hebben. Zal afhangen of het programma gemakkelijk te vinden is tussen de tienduizenden andere apps.

Nogmaals: maak het kleiner. Een vergelijkingssite voor fitness supplementen is bijvoorbeeld nog helemaal niet aanwezig in Nederland. Daar is misschien een markt voor.

Een app waarop instructies staan van de apparaten van Nautilus en andere merken, zodat gebruikers niet meer als een stuntelige druiloor overkomen en naar de instructeur moeten stappen.

Zijn de leveranciers al mee bezig. Gewoon een QR-code op het toestel, inscannen en je ziet een 30 seconden instructievideo. Wrs zou het nog beter zijn als je een instructievideo of 3D-animatie in de app kan zien van alle oefeningen. Instructies lezen of prentjes bestuderen is niet meer 2012. Gewoon zien en doen is gebruiksvriendelijker.

Een app waarin je oefeningen kunt toevoegen en gemakkelijk een log met setjes+reps kunt invoeren. Is misschien ook wel handig.

Ik dacht dat dit het concept was van de app :')

Ik verzin maar wat. Maar met een klein en krachtig idee wat afgebakend is, kun je wel zomaar in EditieNL komen of iets dergelijks.

Nee, the bigger the better, zolang het enorm gebruiksvriendelijk is, zie ik geen probleem. Gebruiksvriendelijkheid en mooi design van het app is het belangrijkste.

Klinkt allemaal heel leuk en aardig maar er zijn al zoveel verschillende apps op dit gebied neem voorbeeld aan jefit, logs, alle oefeningen, timer, animatie uitleg grafieken met stijgende lijnen. Natuurlijk heel wat verbeter punten op geven en stuk uitgebreider.. Maar ik weet niet naar mijn idee zullen de meeste het thuis verwerken in excel of zelfs op papier. Ik heb een tijd jefit gebruikt maar telkens het gekloot met je tel deed me training nou nie echt ten goede en vond stuk makkelijker om thuis even rustig te noteren.

Natuurlijk kun je alles wel met mekaar gaan combineren met pc internet etc.. Maar denk dat uiteindelijk men et gewoon via de pc internet zal doen dan op een tel van paar inch te kijken.

Maar misschien heb ik et wel helemaal mis en misschien dat hier wel veel mensen in geïnteresseerd zijn maar tot nu toe konden mij de bestaande apps tot nu toe mij nie aan overhalen. Iig succes er mee :)

Wie heeft er al eeb fitness files app gemaakt en het domein fnfl.eu geclaimed? ;)

Instructies voor oefeningen lijkt me overbodige info. Wie download er een app om zijn voortgang in bij te houden maar weet niet hoe een legpress werkt?

Verder hoeft het niet zo moeilijk te denk denk ik. Je hoeft niet met excel sheets te werken om een voedings schema in te voeren. Gewoon een standaard calorieën tabel invoeren. De mogelijkheid om zelf voeding in te voeren. En dan gewoon simpel tijdstippen aangeven en wat je eet. Net zoals je de wekker instelt op je iPhone. Stop je 1 keer wat werk in en daarna heb je gewoon je schema. Even de optie dat je je favo eten makkelijk kan selecteren (de dingen waarvan je weet dat je ze zelf koopt en de optie dat je de voedingswaarden in kan vullen) en een wekker functie zodat je even een headsup krijgt wanneer het etenstijd is oid. En natuurlijk dat je snel af kan wijken van je schema als je ff wat anders wilt eten en het ook duidelijk is wat dit voor effect heeft qua afwijking op je normale schema (kh's -25 gr. etc)

Oefeningen hetzelfde verhaal. Simpele rol menu's. Het is vooral erg belangrijk dat je snel je reps, sets en gewicht in kan voeren, dat is cruciaal. Als dat niet snel kan tijdens je training is de app waardeloos. Je wilt niet moeten gaan lopen klooien met je app tijdens de training. Zelf vindt ik pen en papier nog steeds de beste optie. Eventueel kan je het daarna ff snel in je app invoeren.

Grafiekjes etc kunnen gewoon simpel en overzichtelijk weergegeven worden. Instellen over welke tijd je het weergegeven wilt hebben. That's it. Zo kan je makkelijk je progressie monitoren. Eventueel nog een afgeleide grafiekje zodat je je snel kan zien waar je je beste gains maakte.

Even een webshop sponsor zoeken en die in de app zetten zodat je snel supps kan bestellen. Daar heb je dan ook direct een inkomstenbron. Gewoon wat fitnessgear webshops er in verwerken en daar je geld uit trekken.

Dit kan allemaal erg simpel en snel. De app moet gewoon overzichtelijk zijn. En extra opties moeten niet de hele tijd in your face zijn. De kern is voeding, training etc. Optie er bij dat je je sleep cycle app resultaten er in kan verwerken zodat je ook zicht hebt ook je nachtrust. Misschien aangeven waar en hoeveel je afwijkt van de door jou gestelde doelen. Stel je benched nu 120 kg en je doel is 130 over zoveel weken of maanden dat er direct en stapsgewijs opbouw schema uitrolt. Optie dat je direct op die manier je toekomstige training kan zien. Daarbij een snelle scroll naar je vorige training zodat je snel kan vergelijken.

Je kan best veel opties verwerken maar de kern is dat je dit overzichtelijk en goed doet. Maar dat is waar de goede app ontwikkelijks rijk worden en de anderen jammerlijk falen.

• Topic Starter Topic Starter
Ten eerste: alle feedback is welkom Tractotortje! Vooral het negatieve. In dit geval hebben El_Smurfo en Rob_G al uitgebreid gereageerd en hebben precies gezegd wat ik zou antwoorden. Ik kan nog wel wat extra informatie toevoegen:

''Maar dit is gewoon iets waar amper over is nagedacht van een paar gasten''
Ik heb dit topic aangemaakt om hulp te vragen bij het bedenken van de naam. Ik heb daarom niet uitgebreid uitgelegd hoe alles precies gaat werken, maar alleen de functionaliteiten gegeven die nodig zijn om de naam te bedenken. Rob_G en El_Smurfo geven al best goed weer wat de bedoeling is en ik laat het bij hun antwoord.

Wij weten idd van de concurenten af. Wij beschouwen Jefit als de grootste concurent. Echter vind ik hun niet overzichtelijk genoeg en de usability vind ik een ramp. Daarnaast missen er ook functionaliteiten waarvan ik er voor nu even één noem (wat geen kleine is): het voedingsschema. Zoals Rob_G zegt moet alles erg simpel, snel en overzichtelijk zijn. Dit is waar wij naar streven.

Laatst bewerkt:

Nee, the bigger the better, zolang het enorm gebruiksvriendelijk is, zie ik geen probleem. Gebruiksvriendelijkheid en mooi design van het app is het belangrijkste.

Is helaas gewoon niet waar. Zoals ik al zei: een concept voor iedereen is een concept voor niemand. Ik heb al velen opdrachten met professionals binnen dit vakgebied gedaan. Elke eerstejaars student komt ook met dit soort ideeën tijdens projecten. Van die grote concepten, die alles hebben, maar niet zijn toegespitst op echt de specifieke gebruiker en zijn behoeften (eerder al toegelicht).

Design is daarnaast het minst belangrijke van de hele app. User centered interface design en concept zijn gewoon het belangrijkst. Hoe je dat visueel uitwerkt zal de gebruiker in eerste instantie een zorg zijn. Ondanks dat ik het niet altijd eens ben met Jakob Nielsen, laat zijn site dit ook wel zien (http://www.useit.com).

Je hoeft het niet te geloven hoor. Dat zal mij verder aan m'n reet roesten. Je zult het zelf wel zien. Maar je kunt het ook zelf bekijken in de App store. De beste apps zijn geen verzamelobjecten van functionaliteiten. De beste apps hebben een simpel idee met een simpele oplossing. Door die eenvoud wordt het concept krachtiger doordat het zijn doelgroep makkelijker bereikt en helpt.

Terug
Naar boven