kevinve
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 178
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 76kg
- Vetpercentage
- 12%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Is helaas gewoon niet waar. Zoals ik al zei: een concept voor iedereen is een concept voor niemand. Ik heb al velen opdrachten met professionals binnen dit vakgebied gedaan. Elke eerstejaars student komt ook met dit soort ideeën tijdens projecten. Van die grote concepten, die alles hebben, maar niet zijn toegespitst op echt de specifieke gebruiker en zijn behoeften (eerder al toegelicht).
Design is daarnaast het minst belangrijke van de hele app. User centered interface design en concept zijn gewoon het belangrijkst. Hoe je dat visueel uitwerkt zal de gebruiker in eerste instantie een zorg zijn. Ondanks dat ik het niet altijd eens ben met Jakob Nielsen, laat zijn site dit ook wel zien (http://www.useit.com).
Je hoeft het niet te geloven hoor. Dat zal mij verder aan m'n reet roesten. Je zult het zelf wel zien. Maar je kunt het ook zelf bekijken in de App store. De beste apps zijn geen verzamelobjecten van functionaliteiten. De beste apps hebben een simpel idee met een simpele oplossing. Door die eenvoud wordt het concept krachtiger doordat het zijn doelgroep makkelijker bereikt en helpt.
Is helaas gewoon niet waar. Zoals ik al zei: een concept voor iedereen is een concept voor niemand. Ik heb al velen opdrachten met professionals binnen dit vakgebied gedaan. Elke eerstejaars student komt ook met dit soort ideeën tijdens projecten. Van die grote concepten, die alles hebben, maar niet zijn toegespitst op echt de specifieke gebruiker en zijn behoeften (eerder al toegelicht).
Ik snap je punt, maar deze app is eigenlijk niet voor iedereen, deze app is voor mensen die aan krachttraining doen. Dat er verschillende soorten van krachttraining zijn doet er niet toe. Een powerlifter zal ook wel eens biceps curls doen dus die oefening moet ook in de app zitten. En je zal in de app wrs in het hoofdscherm kunnen kiezen uit een knopje zoals "voeding" en "training". Dit is veel gemakkelijker dan dat je een aparte app voor voeding maakt en een aparte app voor de workout.
Design is daarnaast het minst belangrijke van de hele app. User centered interface design en concept zijn gewoon het belangrijkst. Hoe je dat visueel uitwerkt zal de gebruiker in eerste instantie een zorg zijn. Ondanks dat ik het niet altijd eens ben met Jakob Nielsen, laat zijn site dit ook wel zien (http://www.useit.com).
Akkoord, concept en gebruiksvriendelijkheid zijn heel belangrijk. Maar het design hoort ook thuis in dat rijtje. Gans Apple is gebaseerd op design en gebruiksvriendelijkheid. Hun concept IS design en gebruiksvriendelijkheid (en hoge kwaliteit). Als ik op die link die je hierboven post klik, is het eerste wat ik doe, wegklikken. Die website is totaal onoverzichtelijk en lelijk. Het kan best zijn dat er nuttige info op staat, maar ik moet er niet van weten. Hetzelfde gebeurt bij apps. Als mensen die app openen en zien dat het er ouderwets en bestoft uitziet, dan gebruiken ze het gewoon niet. Alles moet kloppen, inclusief het design.
Je hoeft het niet te geloven hoor. Dat zal mij verder aan m'n reet roesten. Je zult het zelf wel zien. Maar je kunt het ook zelf bekijken in de App store. De beste apps zijn geen verzamelobjecten van functionaliteiten. De beste apps hebben een simpel idee met een simpele oplossing. Door die eenvoud wordt het concept krachtiger doordat het zijn doelgroep makkelijker bereikt en helpt.
Persoonlijk zou ik ook niets hebben met content over voeding en uitleg over oefeningen.
Wij worden ook zeker geen personal coach/trainer of voeding goeroe etc. Wij bieden de mogelijk om je eigen dingen te maken, bij te houden en die hier te delen hier. Wij halen dus mensen hier op het forum niet weg. Content bespreken is dit forum voor.
Wat wij wel bieden qua advies is de tekst uitleg en video's van alle oefeningen. Deze worden opgenomen bij http://www.rawpowerbaarn.com/ (Gijs Boeijen) en Gold's gym Nieuwegein. Bijvoorbeeld je hebt 2 maanden de zelfde biceps routine gedaan en je zoekt een nieuwe oefening. Heb je deze gevonden, dan kan je meteen de uitvoering lezen en zien via de video. Hierdoor hoef je het niet zelf te youtuben of om hulp te vragen bij je gym.
Alvast weer bedankt voor de nieuwe toevoegingen van namen (Y)!
Klinkt allemaal heel leuk en aardig maar er zijn al zoveel verschillende apps op dit gebied neem voorbeeld aan jefit, logs, alle oefeningen, timer, animatie uitleg grafieken met stijgende lijnen. Natuurlijk heel wat verbeter punten op geven en stuk uitgebreider.. Maar ik weet niet naar mijn idee zullen de meeste het thuis verwerken in excel of zelfs op papier. Ik heb een tijd jefit gebruikt maar telkens het gekloot met je tel deed me training nou nie echt ten goede en vond stuk makkelijker om thuis even rustig te noteren.
Natuurlijk kun je alles wel met mekaar gaan combineren met pc internet etc.. Maar denk dat uiteindelijk men et gewoon via de pc internet zal doen dan op een tel van paar inch te kijken.
Maar misschien heb ik et wel helemaal mis en misschien dat hier wel veel mensen in geïnteresseerd zijn maar tot nu toe konden mij de bestaande apps tot nu toe mij nie aan overhalen. Iig succes er mee![]()
Zou ik niet doen, ik zou voor 3d animations gaan zoals bijvoorbeeld in de ImuscleApp:
http://www.youtube.com/watch?v=TKZHYq67DsQ
die hebben trouwens geen 350 oefeningen maar wel 450 oefeningen.
Ander voorbeeld: http://www.passion4profession.net/en/muscle-exercises/
Als je echt video's wil dan wil je wrs dat ze er superclean uitzien zoals dit:
http://www.youtube.com/watch?v=6VCTxFr9P7g&list=UU5k-NP5oo4dfVFryv8_HDCg&index=8&feature=plcp
en niet met storende achtergronden ofzo. Je doet natuurlijk wat je wil, maar persoonlijk zou ik liever naar een neutrale 3d animatie kijken dan naar een echte persoon waarbij de kans groot is dat veel van je gebruikers deze persoon niet willen zien of dat deze persoon niet binnen hun leefwereld past omdat hij te gespierd is/te mooi/te lelijk/niet aestetic genoeg/te buff... Je bent beter af met 3d en als dit echt niet mogelijk is, heb je professionele video's nodig zoals het voorbeeld van Precor en niet ergens opgenomen in een gym. Just my opinion.
.Kots