AndroidHealthClinic

Bedrijf stort geld niet terug

iank

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Zo'n 10 dagen geleden heb ik online schoenen besteld (en betaald), nu bleek dat het bedrijf deze niet meer op voorraad had. Het bedrijf zegt zelf de dag erna gelijk het bedrag terug op mijn rekening gestort te hebben, maar ik heb nog niets gezien.

Inmiddels is het 10 dagen geleden, wat moet ik doen? Aangifte van oplichting? Heeft iemand hier ervaring mee..

Eerst nog een keer opbellen, misschien hebben ze gewoon een fout gemaakt.

Ik vrees dat ze je bij de ballen hebben....

Eerst inderdaad nog eens opbellen/email sturen.
Desnoods aangetekend schrijven verzenden en aandringen met de melding dat je je anders genoodzaakt voelt stappen te ondernemen.Of zelf langsgaan met bewijs van betaling, afgedrukte emails, ... .

Met aangifte ga je wellicht niet veel geholpen worden.

Geef eens wat meer informatie trouwens. Nederlands bedrijf? Wanneer zouden zij je terugbetaald hebben? etc. Een overschrijving vanuit het buitenland met iban kan al snel 4-5 dagen duren.

Laatst bewerkt:
Aangifte voor oplichting. :roflol: Sorry dat ik lach maar voor zoiets gaat het OM echt geen strafrechtelijk onderzoek starten. In het uiterste geval kan je het hoogstens naar een kantonrechter brengen (civielrechtelijk).

Gewoon contact opnemen met de winkel inderdaad. Als ze zelf al aangeven het bedrag terug te hebben gestort, dan is er waarschijnlijk een fout gemaakt, of moet het geld nog binnenkomen.

Zo niet dan kan het inderdaad oplichting zijn. Civielrechtelijk begin je dan weinig. Probeer maar eens een vonnis te laten executeren tegen een rechtspersoon welke onvindbaar is/niet bestaat.

Vraag een bewijs van overschrijving.

Zo'n 10 dagen geleden heb ik online schoenen besteld (en betaald), nu bleek dat het bedrijf deze niet meer op voorraad had. Het bedrijf zegt zelf de dag erna gelijk het bedrag terug op mijn rekening gestort te hebben, maar ik heb nog niets gezien.

Inmiddels is het 10 dagen geleden, wat moet ik doen? Aangifte van oplichting? Heeft iemand hier ervaring mee..

Ik bestel ook wel online, krijg meteen dezelfde week dan de spullen, dit heb ik nog niet eerde meegemaakt, hoe heet het bedrijf, volgens mij gebeurt dat niet bij bekende bedrijven.

Anders ga je andere daarvoor in de plaats bestellen.

Volgens mij kan je het bedrag binnen een maand laten storneren? Dus naar de bank toe zeggen dat je geld terug wilt halen(storneren) en dan haalt de bank het gewoon bij hun terug. Heb ik ook wel vaker gedaan.

Voer een bommelding uit op bedrijf waar je schoenen van wilde kopen.

Volgens mij kan je het bedrag binnen een maand laten storneren? Dus naar de bank toe zeggen dat je geld terug wilt halen(storneren) en dan haalt de bank het gewoon bij hun terug. Heb ik ook wel vaker gedaan.

Kan alleen bij automatische incasso.

stuur een boze mail, in rode letters!:mad:

Bellen, helpt dit niet aangetekend schrijven dat je verder stappen zal ondernemen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb ondertussen al 5x gemaild en hun blijven volhouden dat ze het hebben overgemaakt. Kwam nog het excuus dat ik de pinksterdagen nog maar even moest afwachten, maar nog steeds niets gezien. Tegenwoordig bestel ik ook vrijwel alles via internet en heb dit ook nog nooit meegemaakt..

Wel eerder bij dat bedrijf besteld? staan ze ingeschreven? hebben ze een tel nr? anders bel je dat nummer gewoon, als je genoeg van je laat horen worden ze je wel zat en geven ze je geld wel terug :)

1. Ga naar www.who.is en vul de website in waar je het gekocht heb
2. Ga met dbb knokploeg een bezoekje brengen

call the A-team!

een kijkje op dit forum [Link niet meer beschikbaar] ik zal sowieso morgen ff aangifte doen succes!:)

Terug
Naar boven