MuscleMeat

beeldscherm geen beeld

mikeo26

Massive Warrior
10.000 berichten
Waardering
1.793
Lengte
1m81
Massa
117kg
Hallo,

Ik kom net thuis van me werk en wil het beeldscherm aanzetten. Hij gaf 1 sec beeld en toen sprong ie naar zwart (alsof ie uit staat).. Terwijl hij wel aanstaat.

Heb de stekker er al uit en in gedaan, stroom eraf en erop maar hij geeft nog steeds.geen beeld.
Het is een Samsung 24 inch syncmaster 245b. Al wel enkele jaren oud maar zoiets zou toch niet zomaar kapot moeten kunnen gaan

is het beeldscherm echt helemaal zwart of gewoon heel erg zwakjes? Dan zou de het backlight weleens kapot kunnen zijn.

Komt er op het scherm een melding (Bijv. no video input ofzo)?
Heb je een 2'de scherm die je kan testen op je computer?
Kan je jouw scherm op een andere computer testen?
(Hoeft niet gelijk het scherm te zijn, maar misschien je videokaart van je computer, als je die 1 hebt.)

Je zou idd zeggen dat zo'n scherm het wel blijft doen voor x aantal jaar, maargoed het kan altijd kapot he.

• Topic Starter Topic Starter
Normaal als de.computer uit staat zegt ie wel no signal, maar hij doet niks, gewoon hetzelfde.beeld als.wanneer die uit staat.

Ik zal zo wel even een ander beeldscherm haleb om te testen, maar ik denk dat het het scherm.is wat kapot is.

Ik kan me herinneren dat hij het ooit eerder niet deed, toen was ie.aangesloten met zo'n blauwe digitale kabel, toen heb ik.hem met een witte aangesloten.

Misschien dat ie het met de blauwe wel doet? Zal alleen zo niet weten waar die ergens ligt, zal ik ff moeten zoeken.

Met blauw bedoel jij denk ik VGA aansluiting?
vga.jpg

En met wit bedoel jij denk ik een DVI aansluiting?
DVI.jpg

Ja die bedoelde ik.
Heb net met me vader een nieuw scherm gehaald, die doet t ook al niet, dus het ligt aan de pc waarschijnlijk.

Als ik bij deze op menu druk zegt ie test good, maar hij geeft geen beeld. En de computer maakt wel bliep geluiden dat ik nieuwe hardware aansluit.

Weet je zo of er een videokaart in je computer zit?

Ander zou je kunnen switchen tussen moederbord aansluiting en videokaart aansluiting om te kijken waar het beeldscherm nog wel op doet.

Maar aangezien je aangeeft dat het een bliep geluid geeft (waarschijnlijk meerdere achter elkaar?) dan is het denk ik je moederbord.

In het boekje van je moederbord (of het type opzoeken op internet) kan je volgens mij zien welke 'foutcode' dat is. En dan weet je het zeker.

Dan zal ik even naar de boekjes moeten gaan zoeken.
De computer is een aspire e380 7e79
Amd athlon 64 x2 5200+
Videokaart is denk ik de nvidia geforce 7650gs

Het werkt nu, het oude scherm was kapot... jammer eigenlijk want dit nieuwe scherm is een stuk minder IMO.

Die was in hoogte verstelbaar en deze niet

2 schijffies van 5kg eronder en hij staat toch op goeie hoogte?

Tja Samsung...

Terug
Naar boven