AndroidHealthClinic

Beenspieren

Horoz2010

Novice
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
73kg
Vetpercentage
7%
Ik train massa en merk dat ik de lijnen van mijn boven been spieren niet zie. Komt dit doordat ik massa train, Ik train overigens voor de rest ook alles massa, maar de lijnen zie ik nog wel. Alleen bij de (boven) benen dus niet.

En overigens is mijn linker beenspier groter dan de rechter, is dit normaal. Dit terwijl ik ze evenveel probeer te trainen..

gewoon doortrainen, trekt vanzelf bij

komt vanzelf wel.
ga nu gewoon lekker door trainen.

• Topic Starter Topic Starter
mooi, thanks voor de snelle reacties

Eigenlijk nog een vraag: Ik train van 7 tot 9 ongeveer en als ik thuiskom is het al best wel laat en is het dan wel handig om nog een avondeten naar binnen te werpen of is dit niet echt aan te raden. Of raden jullie alleen kwark en een eiwitshake aan na een intensieve massa training?

Ik train massa en merk dat ik de lijnen van mijn boven been spieren niet zie. Komt dit doordat ik massa train, Ik train overigens voor de rest ook alles massa, maar de lijnen zie ik nog wel. Alleen bij de (boven) benen dus niet.

En overigens is mijn linker beenspier groter dan de rechter, is dit normaal. Dit terwijl ik ze evenveel probeer te trainen..

Je zit op 7% en je ziet geen lijnen in je bovenbenen ?

WTF ?

mooi, thanks voor de snelle reacties

Eigenlijk nog een vraag: Ik train van 7 tot 9 ongeveer en als ik thuiskom is het al best wel laat en is het dan wel handig om nog een avondeten naar binnen te werpen of is dit niet echt aan te raden. Of raden jullie alleen kwark en een eiwitshake aan na een intensieve massa training?

Hoe lang train je eigenlijk al Horoz?

Als je traint van 7 tot 9, dan verwacht ik dat je in gewicht toch minstens 20 kilo boven je lengte zit.
Je bent 1,80 en 73 kilo., dus het gewicht voor een ongetrainde man.

2uur achter elkaar trainen, dan zou je ook wat zwaarder moeten eten en eventueel wat middeltjes gebruiken voor verbeterd herstel.

Wat dacht je er van om 1 uur te gaan trainen ?
Een redelijk intensieve split maken en goed eten, goed in de calorien zitten en na de training een flinke shake nemen.
Als je om 7 uur gaat trainen dan moet je om 5 uur gegeten hebben. Om half 7 kan je nog een kleine shake nemen, en direct na de training dus een flinke shake. dan ben je om half 9 thuis dan kan je nog gewoon eten, geen probleem. Dan ga je 2 uurtjes daarna lekker slapen.

Benentraining verder, kost zeer intensieve training en geduld. Een stel stevige pilaren kost veel tijd, bloed, zweet en trainen. Zorg ook dat je wat extra koolhydraten binnen krijgt voorafgaande aan benentraining. Bijvoorbeeld de avond er voor 300gram aardappelen ipv 100gram en op de dag zelf goed pasta en brinta eten.

succes.

Hoe lang train je eigenlijk al Horoz?

Als je traint van 7 tot 9, dan verwacht ik dat je in gewicht toch minstens 20 kilo boven je lengte zit.
Je bent 1,80 en 73 kilo., dus het gewicht voor een ongetrainde man.

2uur achter elkaar trainen, dan zou je ook wat zwaarder moeten eten en eventueel wat middeltjes gebruiken voor verbeterd herstel.

Wat dacht je er van om 1 uur te gaan trainen ?
Een redelijk intensieve split maken en goed eten, goed in de calorien zitten en na de training een flinke shake nemen.
Als je om 7 uur gaat trainen dan moet je om 5 uur gegeten hebben. Om half 7 kan je nog een kleine shake nemen, en direct na de training dus een flinke shake. dan ben je om half 9 thuis dan kan je nog gewoon eten, geen probleem. Dan ga je 2 uurtjes daarna lekker slapen.

Benentraining verder, kost zeer intensieve training en geduld. Een stel stevige pilaren kost veel tijd, bloed, zweet en trainen. Zorg ook dat je wat extra koolhydraten binnen krijgt voorafgaande aan benentraining. Bijvoorbeeld de avond er voor 300gram aardappelen ipv 100gram en op de dag zelf goed pasta en brinta eten.

succes.

Ik ben nou een jaar bezig met serieuze massa/kracht training en heb een hoop geleerd in de afgelopen jaar (het eerste jaar waarbij ik weinig deed ook). En ik zie echt wel veel verschil met afgelopen jaren, vooral omdat ik steeds gerichter ben gaan trainen, met een schema. Ik word vaak ook aangeprezen op de sportschool door mensen, omdat ze zien hoe zwaar ik het steeds probeer te pakken. Dus qua training sT mis ik niet zo veel denk ik.

Ik ben sinds kort weer begonnen met het trainen van mijn benen. Deed dat overigens vorig jaar ook af en toe, maar niet gericht. Ik ben droog en de lijnen ontbreken, dus vandaar dat ik deze vraag stelde. En het antwoord erop was dus dat het vanzelf wel wegtrekt.

Ik probeer steeds beter en gezond te eten, maar niet dat ik een voedingsschema heb. De reden hiervoor is dat ik elke dag weer wat anders zit te eten, de ene keer een gekookte ei in de ochtend, de andere keer brinta en dan weer pindakaas. Dus ik weet niet of ik me kan houden aan zo'n schema. Maar wie weet komt dat nog wel.

ps: wat bedoelde je met 20 kilo boven je lengte?...

En bedankt voor je advies..

Ik ben nou een jaar bezig met serieuze massa/kracht training en heb een hoop geleerd in de afgelopen jaar (het eerste jaar waarbij ik weinig deed ook). En ik zie echt wel veel verschil met afgelopen jaren, vooral omdat ik steeds gerichter ben gaan trainen, met een schema. Ik word vaak ook aangeprezen op de sportschool door mensen, omdat ze zien hoe zwaar ik het steeds probeer te pakken. Dus qua training sT mis ik niet zo veel denk ik.

Ik ben sinds kort weer begonnen met het trainen van mijn benen. Deed dat overigens vorig jaar ook af en toe, maar niet gericht. Ik ben droog en de lijnen ontbreken, dus vandaar dat ik deze vraag stelde. En het antwoord erop was dus dat het vanzelf wel wegtrekt.

Ik probeer steeds beter en gezond te eten, maar niet dat ik een voedingsschema heb. De reden hiervoor is dat ik elke dag weer wat anders zit te eten, de ene keer een gekookte ei in de ochtend, de andere keer brinta en dan weer pindakaas. Dus ik weet niet of ik me kan houden aan zo'n schema. Maar wie weet komt dat nog wel.

lengte 1m70 > gewicht 90kg
lengte 1m80 > gewicht 100kg

etc

wat bedoel je met massa-training?

Okee,
je bent nu serieus aan de gang.
niet te leterlijk nemen hoor, maar als je benen niet traint een langere periode, dan is het niet helemaal serieus, dus niet te letterlijk nemen, kan zeer goed zijn dat je verder alles met volle overgave zeer goed doet.

Zwaar aanpakken is goed, sT, ik ken jouw sT niet dus heb ik verder geen mening over.

Ik denk alleen wel dat je de trainingen iets moet inkorten, liefst naar maximaal een uur.

met lengte t.o.v. gewicht bedoel ik idd zoals Molenaar zegt, 1,70m 90 kilo, 1.80 m 100 kilo enz.
als je bijna 10 kilo onder je lengte zit, dan zit je voor afslank goeroe's e.d. op het ideale gewicht vs lengte, dus erg slank. Betekent dat je relatief nog vrij weinig spiermassa zal hebben., je bent droog zeg je dus dat is prima.

Maar een beetje (lean)bulken mag best.

Lange trainingssessies zijn niet zo goed voor de opbouw, meestal breek je veel af in het laatste half uur bij alles wat boven de 90 minuten komt. Het zou zelfs al eerder kunnen beginnen, maar daar ben ik niet zeker van.

Als je aan de wat zwaardere middeltjes zit dan kan je 2 uur goed verdragen, als je clean bent niet dus.

Dat bedoelde ik met gewicht vs trainingsduur.

Een eetschema is op dit moment niet het belangrijkste denk ik, als je maar genoeg eet en voldoende van alles binnen krijgt.
op de juiste tijden en dagen rust houden en lekker aan de eiwitshakes na de training.

Hoop je hier wat meer mee te hebben geholpen.

Succes.

hoe kom je erbij dat je 7% vetties hebt?

Volgens die beredenering heb ik ook nog wel wat kilos te gaan :p

Valt toch wel mee ?

ff ruim 10 kilo bulken. zit je zo aan. Je bent aardig droog volgens mij, dus als je in de bulk zit, wordt je zeker wel mega.
Heb net je foto's bekeken, ziet er al goed uit, mooie massa, ondanks dat je niet zwaar bent t.o.v. je lengte. Mooi werk. (respect)

Maar, die 20 kilo, is verder dus figuratief, mbt die 2 uur training.

hoe kom je erbij dat je 7% vetties hebt?

Opgemeten op een speciale weegschaal op de sportschool, maar inmiddels is dat wel 9 % denk ik. En wie weet of het representatief is...Ik ben niet zo heel overdreven droog eigenlijk. Je kunt het gewoon vergelijken met het lijf van een gemiddelde voetballer....Ik neem aan dat het dan wel duidelijk is wat voor lichaam ik heb qua structuur..

weegschalen zijn vaak ****ing krom, vriend van me had pas voor de training 16,3 en na de training 16,8. redelijk apart ofniet ?

20 kilo boven je lengte, is dat een graadmeter voor iemand die gekuurd heeft of bedoel je niet droog?
Want 100kg bij 7% vetpercentage lijkt me naturel geen haalbaar doel voor TS.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven