Ik ben nou een jaar bezig met serieuze massa/kracht training en heb een hoop geleerd in de afgelopen jaar (het eerste jaar waarbij ik weinig deed ook). En ik zie echt wel veel verschil met afgelopen jaren, vooral omdat ik steeds gerichter ben gaan trainen, met een schema. Ik word vaak ook aangeprezen op de sportschool door mensen, omdat ze zien hoe zwaar ik het steeds probeer te pakken. Dus qua training sT mis ik niet zo veel denk ik.
Ik ben sinds kort weer begonnen met het trainen van mijn benen. Deed dat overigens vorig jaar ook af en toe, maar niet gericht. Ik ben droog en de lijnen ontbreken, dus vandaar dat ik deze vraag stelde. En het antwoord erop was dus dat het vanzelf wel wegtrekt.
Ik probeer steeds beter en gezond te eten, maar niet dat ik een voedingsschema heb. De reden hiervoor is dat ik elke dag weer wat anders zit te eten, de ene keer een gekookte ei in de ochtend, de andere keer brinta en dan weer pindakaas. Dus ik weet niet of ik me kan houden aan zo'n schema. Maar wie weet komt dat nog wel.
ps: wat bedoelde je met 20 kilo boven je lengte?...
En bedankt voor je advies..
Okee,
je bent nu serieus aan de gang.
niet te leterlijk nemen hoor, maar als je benen niet traint een langere periode, dan is het niet helemaal serieus, dus niet te letterlijk nemen, kan zeer goed zijn dat je verder alles met volle overgave zeer goed doet.
Zwaar aanpakken is goed, sT, ik ken jouw sT niet dus heb ik verder geen mening over.
Ik denk alleen wel dat je de trainingen iets moet inkorten, liefst naar maximaal een uur.
met lengte t.o.v. gewicht bedoel ik idd zoals Molenaar zegt, 1,70m 90 kilo, 1.80 m 100 kilo enz.
als je bijna 10 kilo onder je lengte zit, dan zit je voor afslank goeroe's e.d. op het ideale gewicht vs lengte, dus erg slank. Betekent dat je relatief nog vrij weinig spiermassa zal hebben., je bent droog zeg je dus dat is prima.
Maar een beetje (lean)bulken mag best.
Lange trainingssessies zijn niet zo goed voor de opbouw, meestal breek je veel af in het laatste half uur bij alles wat boven de 90 minuten komt. Het zou zelfs al eerder kunnen beginnen, maar daar ben ik niet zeker van.
Als je aan de wat zwaardere middeltjes zit dan kan je 2 uur goed verdragen, als je clean bent niet dus.
Dat bedoelde ik met gewicht vs trainingsduur.
Een eetschema is op dit moment niet het belangrijkste denk ik, als je maar genoeg eet en voldoende van alles binnen krijgt.
op de juiste tijden en dagen rust houden en lekker aan de eiwitshakes na de training.
Hoop je hier wat meer mee te hebben geholpen.
Succes.