AndroidHealthClinic

Beginnen

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
19 apr 2017
Berichten
9
Waardering
1
Lengte
1m75
Massa
53kg
Hi,

ik zou graag wat willen aankomen en daarnaast ook wat gespierder als dat kan. Ik ga namelijk volgend jaar trouwen en wil er goed uit zien. Aankomen is voor mij zeer lastig en het gaat niet hard. Dat is het altijd al geweest. Wat te eten vind ik ook heel moeilijk. Ik houd het sinds 2 weken wel bij met een app en zit dagelijk tussen 2000-2500 kcal.

ik doe ook werk waarbij ik veel loop en sta (gemiddels 15.000-20.000 stappen per dag) dus dat schiet voor het aankomen ook niet heel veel op helaas.

heeft iemand tips een eetschema, tips om extra aan te komen (weightgainers) of wat kan ik thuis doen qua oefeningen en/of materialen on mee te trainen zodat ik al wat progressie zie ? Trainingsschema voor een beginner ?

lengte: 1.78
Gewicht: 61 KG
 
Post eens wat je nu eet
 
Dit is een doordeweekse dag
 

Bijlagen

  • 6CF377A6-E16A-40B9-82ED-5F4E66880963.png
    6CF377A6-E16A-40B9-82ED-5F4E66880963.png
    482,7 KB · Weergaven: 115
  • 9ABFF867-1EBD-4408-99CE-103583942539.png
    9ABFF867-1EBD-4408-99CE-103583942539.png
    457,4 KB · Weergaven: 111
+ wat zijn jullie ervaringen met van die maaltijd boxen die je kan bestellen (met rijst kips groente etc)? Zou dat eventueel helpen ?
 
Ik vind dit erg slecht bijgehouden eerlijk gezegd. Wat is 1 schaaltje yoghurt? 200 gram of 400 gram. Of 1 handje noten? Kan 20 gram of 50 gram zijn.
Zou persoonlijk de app myfitnesspal gebruiken om alles bij te houden.
Lees de sticky's voor meer info m.b.t. training en voeding en kom dan terug om gerichte vragen te stellen.
 
Er staat in een sub menu hoeveel gram alles is dus dat heb ik wel bijgehouden
 
Waarom niet naar de sportschool?

Met 53 kg op 175 cm weeg je bizar weinig, misschien is een dokter hier meer op z'n plaats.

Er zijn hier kleine vrouwen op het forum die meer wegen dan jij en die die zaten iig tot donderdag nog strak in het vel ook.
(Bubs)
 
  • Haha
Waarderingen: Bubs
Waarom niet naar de sportschool?

Met 53 kg op 175 cm weeg je bizar weinig, misschien is een dokter hier meer op z'n plaats.

Er zijn hier kleine vrouwen op het forum die meer wegen dan jij en die die zaten iig tot donderdag nog strak in het vel ook.
(Bubs)
Mm oke beetje een rare reactie en vergelijking maar bedankt ..? Mn profiel klopt niet helemaal meer en is van 4 jaar geleden. Gegevens staan in het bericht
 
Mm oke beetje een rare reactie en vergelijking maar bedankt ..? Mn profiel klopt niet helemaal meer en is van 4 jaar geleden. Gegevens staan in het bericht
Excuus, daar heb ik overheen gelezen op de telefoon. Soms kan een dergelijke vergelijking helpen om duidelijk te maken wat iemands situatie is en een beetje prikkelen en wakker schudden.

De vraag over de sportschool blijft wel staan wat mij betreft. Over het algemeen heb je daar veel meer mogelijkheden. Hoe train je nu?

Voor de voeding kan je overwegen een deel van je kcals vloeibaar in te nemen, dus een shake met whey en havermoutpoeder oid, een weight gainer maak je eenvoudig zelf. Ik heb niet paraat hoe, staat wel op het forum.

Wat er in die maaltijdbox zit moet je nog steeds opeten. Vind je wat je eet lekker?
 
burpees (met pompen) is min of meer een full body oefening voor thuis en kan je verdelen over de dag eventueel. Maar als je een mogelijkheid hebt om wat losse dumbbells aan te kopen(eventueel verstelbaar) kom je ook al een heel eind verder, gewoon de basis oefeningen.
Geen idee of je uberhaupt naar gym gaat, vind het een beetje een vage uitleg allemaal.

simpele dingen die makkelijk weg te werken zijn : crackers, rijstwafels, eventueel wat pindakaas, wat fruit doorheen de dag (na training/ervoor of tijdens ontbijt lijkt mij het beste). En als je snel vet wilt worden kan je aan de weightgainer ja...
 
Excuus, daar heb ik overheen gelezen op de telefoon. Soms kan een dergelijke vergelijking helpen om duidelijk te maken wat iemands situatie is en een beetje prikkelen en wakker schudden.

De vraag over de sportschool blijft wel staan wat mij betreft. Over het algemeen heb je daar veel meer mogelijkheden. Hoe train je nu?

Voor de voeding kan je overwegen een deel van je kcals vloeibaar in te nemen, dus een shake met whey en havermoutpoeder oid, een weight gainer maak je eenvoudig zelf. Ik heb niet paraat hoe, staat wel op het forum.

Wat er in die maaltijdbox zit moet je nog steeds opeten. Vind je wat je eet lekker?
Ik vind de sportschool persoonlijk niet heel fijn.. beetje mieterig misschien maar toch haha. Ik vind thuis persoonlijk fijner en heb wel de ruimte. Als ik progressie zie zal ik uiteindelijk wel naar de sportschool willen gaan.

wat ik op dit moment eet vind ik opzich prima, ik ben niet echt van het brood en krijg dat niet makkelijk weg. In de ochtend en middag is voor mij beel winst te behalen, ik ben sochtends niet een makkelijke eter namelijk. Overdag heb ik op werk een halfuurtje begin vd middag pauze en eind vd middag een kwartier. Dat zijn de enige eetmomenten wel op de dag op werk..

ik heb wel een weightgainer van body and fit waar 1000 kcal in zitten voor een shake misschien dat dat helpt ? Massive weight gainer heet die. Zal uiteraard denk ik wel moeten i.c.m. Sporten ?
 
burpees (met pompen) is min of meer een full body oefening voor thuis en kan je verdelen over de dag eventueel. Maar als je een mogelijkheid hebt om wat losse dumbbells aan te kopen(eventueel verstelbaar) kom je ook al een heel eind verder, gewoon de basis oefeningen.
Geen idee of je uberhaupt naar gym gaat, vind het een beetje een vage uitleg allemaal.

simpele dingen die makkelijk weg te werken zijn : crackers, rijstwafels, eventueel wat pindakaas, wat fruit doorheen de dag (na training/ervoor of tijdens ontbijt lijkt mij het beste). En als je snel vet wilt worden kan je aan de weightgainer ja...
Nee op dit moment ga ik niet naar de gym en sport ik niet. Ik heb wel wat losse dumbbels inderdaad. Ik zal inderdaad hier op de fora wat schemas even op gaan zoeken inderdaad.
 
Wil je er goed uit zien op je bruiloft of hetzelfde blijven of dik worden? Lijkt mij dat je moet gaan inzetten op krachttraining en boven je onderhoud moet gaan eten als je je doel wil bereiken. Beiden.

Hoog gehalte 'ja maar' trouwens
Ik wil spier, maar heb geen gewichten en vind sportschool niet 'fijn'
Ik wil aankomen maar ik krijgt dit en dat niet weg en vind 2500kcal wel prima

En dan kom je aan met weightgainers? Eerst je lazy butt uit die comfort zone waarin je je probeert te houden en dan pas grijpen naar supplementen.

Supplementen staat voor aanvulling, dus maak er niet je basis van word daarmee bedoeld.

beetje mieterig misschien maar toch haha.
Dit is pijnlijk, je vind het zelf al mieterig en dan komt er een 'maar' achteraan. Je bent tevreden met excuses?
 
Als ik t zo zie
Je skyrr zal 150 gr zijn gezien de kcal. Hoog dat eens op naar 250 gr. Pak de skyrr van lidl. Scheelt bijna een euro op 500 gr.
Pak simpele muesli en neem 75 gr en voeg zelf wat pure chocolade en noten toe.

Waarom zo een kant en klaar noodles? Maak zelf eens wat. Je kan maaltijden meenemen. Denk ook simpel aan wraps met kaas of pindakaas kip. 1 wrap eet makkelijker weg dan 1 boterham.
Lust je wel krenten of mueslibollen?
Prima alternatief voor die repen en meer kcal per stuk.

Denk tussendoor ook eens simpel. Paar gekookte eitjes mee. Ook een makkelijke "weg eter" bij je ontbijt misschien.

Ipv de coolbest een shake maken met (choco)melk en havermout. Je kan ook de coolbest mengen met yoghurt en havermout. Heb je meer kcal en ook wat meer eiwitten.

Doe een sausje bij je avondeten. Pindasaus of curry, ketjap oid.

Voor t slapen een bak kwark (250 gr)
Met honing en walnoten.

Zoek naar dingen die je lust en eenvoudig zijn. Er is zat te bedenken zonder gainer shakes.

Snelle gainer:
250 ml chocomelk + 50 gr havermout + 1 banaan + 1 eetlepel pindakaas (25 gr) + 1 eetlepel cacao (10 gr)
700 kcal.
 
Wil je er goed uit zien op je bruiloft of hetzelfde blijven of dik worden? Lijkt mij dat je moet gaan inzetten op krachttraining en boven je onderhoud moet gaan eten als je je doel wil bereiken. Beiden.

Hoog gehalte 'ja maar' trouwens
Ik wil spier, maar heb geen gewichten en vind sportschool niet 'fijn'
Ik wil aankomen maar ik krijgt dit en dat niet weg en vind 2500kcal wel prima

En dan kom je aan met weightgainers? Eerst je lazy butt uit die comfort zone waarin je je probeert te houden en dan pas grijpen naar supplementen.

Supplementen staat voor aanvulling, dus maak er niet je basis van word daarmee bedoeld.


Dit is pijnlijk, je vind het zelf al mieterig en dan komt er een 'maar' achteraan. Je bent tevreden met excuses?
Wat hij zegt, je weet wat het probleem is en het is bekend wat de oplossing is.

De oplossing is trainen voor massa:
- dat gaat veel beter in de sportschool, zeker als je niet goed weet wat je zou moeten doen;
- er moet iets meer kcal in dan je verbruikt.

Extra tip: eet minstens genoeg eiwitten (1,6 g/kg) en niet heel veel meer, eiwitten geven eerder een gevuld gevoel.

Succes, er goed bijstaan op je huwelijk is een prachtig doel!
 
Dankjulliewel voor de tips, hier heb ik wat aan. Ik ga er mee aan de slag !
 
Back
Naar boven