XXL Nutrition

I saw the light

Bezoekers in dit topic

Skanti

Novice
Lid geworden
31 jan 2017
Berichten
24
Waardering
16
Lengte
1m79
Massa
80kg
Goeden middag, ik ben nieuw en zal me even voorstellen.

Ik ben 35, 179cm en volgens de weegschaal 77,3 kg, dat is dan incl dikke buik en dikke benen hahaha.

Al een tijdje was ik mijn levensstijl zat, heel ongezond eten(hamburgers friet pizza's worstenbrood chocoladecroissants veel brood ed) en drinken(liters cola en energiedrink per dag) en daarbij 3,5/ 5,5 uur nachtrust. Steeds had ik geen motivatie omdat te veranderen maar van binnen voelde ik me steeds beroerde worden van mijn situatie.

Onlangs heb ik een afspraak gemaakt voor een tattoeage ter ere van mijn hond die integenstelling tot mijzelf wel keihard heeft getraind en gewerkt. Anderhalve week geleden stond ik in de badkamer voor de spiegel en dacht moet op dit lichaam een tattoo komen, op dat dunne armpje. Dat was dan mijn moment dat ik het licht zag en heb compleet het roer omgegooid. Ben naar de sportschool gegaan heb een abbo genomen en heb geen troep meer aangeraakt. Ik ben (volgens de weegschaal) 3kg afgevallen en voel me al levendiger dan voorheen.

Mijn doel is nu verder afvallen en meer spierenopbouwen, ik heb niet de gedachte om bber te worden maar wil gewoon beter,gespierder en strakker in mijn vel zitten.

Voordat ik hier van de week lid werd heb ik al vanaf de dag dat ik het licht zag hier meezitten lezen. Ik was begonnen met een fb schema maar kreeg toen van een bb kennis een ander schema en ben nu dat aan het proberen, stukken zwaarder dan een fb maar wel te doen. Mits, en daar komt mijn probleem, goed uitgevoerd. Ik merk dat ik nu met veel oefeningen niet de juiste spieren gebruik. Gister deed ik een rope pulldown en dat voelde ik alleen in mn buik ipv mn triceps. Dus ik moet even een stap terug nemen en werken aan de uitvoering ipv aan het halen van de oefening. Ook moet ik als 35er nog even over de "(gepaste) schaamte" heen stappen als ik in de gym tussen de tiener jongens en meisje sta die 8x zoveel gewicht pakken als mij hahaha.

Qua voeding wordt het ook nog een flinke uitdaging, ik heb van de week de myfitnesspal app gebruikt en kwam 990 van mijn dagelijks tekort terwijl ik toch echt bomvol zat. Ik begon toen de dag met een bord brinta tijdens de lunch een bak melk met muesli en banaan, als avond eten een stuk tartaar zoete aardappels en spinazie. Tussendoor nog 3 manderijnen en een rijstewafel. En ik zat echt bomvol.

Ik ga me de komende tijd even goed verdiepen in de voeding en tijdens de training beter focussen op de spier die aangesproken moet worden. Eind april heb ik de afspraak voor de tattoo dat wordt sowieso een mission impossible maar het roer is eindelijk om en dat is het belangrijkste.

Ik heb eigenlijk nog lang niet genoeg gelezen op dit forum dus zal nog geen vragen stellen maar tips zijn welkom.

Damn het is een heel boekwerk geworden hahaha
 
Goed streven en goed dat je de stap hebt gemaakt om wat aan je lichaam te werken!
Maak je totaal niet druk over je leeftijd, ik ben 2 jaar jonger en voel mij prima thuis tussen de binkies.
Lees je goed in op het forum en bekijk eens wat trainingslogs. (bijv. de mijne)
Er loggen een aantal gasten die jouw leeftijd al ruim gepasseerd zijn, zij hebben vaak al een pak ervaring en daar heb je vast wat aan!
Succes!
 
Goede keuze man.
Neem de tijd om te leren....met alles
Heb geduld....met alles
Dan komt het goed....met alles :)
 
Conwa als ik me niet vergis heb ik van de week een stuk van jou gelezen, maar zal vanavond even voor je log gaan zitten.

Bosco55555 ga ik doen. Zonder goede basis (zowel voeding als uitvoering van oefeningen) bereik je weinig.
 
Ik vind het altijd dapper als iemand die eerste stap zet en er vol voor gaat.
Als je wat rondleest op dit forum dan vind je informatie genoeg.

Kies wat werkt voor jezelf. Eet wat je lekker vindt als het maar binnen de gezonde pruducten en je macro's past.
Train gericht op je doelen, maak een plan qua voeding en training en ga er voor.

Succes! :)
 
Na uren van lezen en flimpjes kijken besloten om vanaf morgen aan de 5x5 te gaan werken. Eerste de techniek en daarna de kracht.

Qua voedingsschema ben ik nog zoekende wat ik het best kan gaan doen bulken of cutten.
 
The day after...

Gisterochtend schema A gedaan. Het ging op zich wel goed. Maar ik heb moeite om mijn rug in de juiste positie te houden tijdens het oppakken van de bar bij de bent over row. Dus heb dat tussendoor geoefend en zal dat nog blijven doen zolang ik dat niet onder de knie heb.

Ook het squaten is nog even oefenen, maar heb gisteravond een filmpje gevonden met wat goede tips. Paar yoga lesjes om soepeler/leniger te worden zou ook geen kwaad kunnen.
 
Alan Trall heeft hilarische maar wel vakkundige instructie-video's
 
Alan Trall heeft hilarische maar wel vakkundige instructie-video's
Leuke video's idd...
Ik zou helemaal gek worden van die baard samen met dat lange haar. Vroeger zelf lang haar gehad, maar als ik stoppels kreeg had ik last van het klitteband effect. :D
 
Deze fossiel is nou eenmaal verslaafd aan het ijzer :wl:
 
Goede middag mannen,

De afgelopen keren met losse gewichten en een paar machines in de weer geweest i.p.v. de 5x5. Vorige week na het zien van de Thrall videos dagelijks de benen gerekt en gestrekt en i.p.v. 10cm boven paralel zit ik er nu net op en af en toe ietsje onder. Dus het begin is er.

Met mn voeding gaat het ook goed, ik heb dan wel geen uitgewerkt schema maar eet wat minder en veel gezonder dan eerst. En ik voel en zie dat mijn spieren groter worden én ik kon vanochtend mijn riem een gaatje kleiner doen dus ben helemaal blij.
 
Met mn voeding gaat het ook goed, ik heb dan wel geen uitgewerkt schema maar eet wat minder en veel gezonder dan eerst. En ik voel en zie dat mijn spieren groter worden én ik kon vanochtend mijn riem een gaatje kleiner doen dus ben helemaal blij.

De allerbeste meetmethode inderdaad.........riem een gaatje strakker.....Top man! Welke oefeningen heb je gedaan met de losse gewichten? Voel je je daardoor ook wat zekerder?

Keep up the good work!
 
Euhm ik begin altijd met 5 minuten fietsen/roeien op normaal tempo. Daarna heb ik gedaan bench press, wide lat pulldown, seated pully row, tricep pulldown, dumbell shoulder press, seated bicep curl, preacher curls, pec fly machine. Het zal een bij elkaar geraapte training zijn maar wilde toch even bezig blijven. Ik hoop dat ik vrijdag enigzins lenig genoeg ben om weer aan de slag te gaan met de 5x5.
 
Vandaag in de sportschool aan het begin weer geprobeerd te squaten maar ik heb nog een lange weg te gaan, in de Smith is het geen probleem maar los sta ik niet stabiel genoeg. Dus ik blijf nog lekker droog door oefenen en rekken en strekken tot het goed zit. Ik heb gelezen dat men vindt dat er eigenlijk geen vervanging is voor de squat maar zag dat er ook een hacksquat machine aanwezig is, is dat wat voor de tussentijd? Als ik de Smith in de tussentijd blijf gebruiken dan zal ik het denk ik nooit goed aanleren.
 
Back
Naar boven