Fitness Seller

Beginners kuur: Test / Anavar

Bezoekers in dit topic

Met 75kg 110 benchen is gewoon degelijk.
 
Met 75kg 110 benchen is gewoon degelijk.

En wat wil dat zeggen over de rest van zn trainingen? Ik zeg niet dat hij niet goed traint. Maar een goede bench is geen garantie dat de rest van de training daarom ook zeer goed is.

Ik heb er al zeer veel gezien met een goede bench die dan hoger ligt dan hun squat.Dan schort er wat aan je training ondanks dat je een goede bench hebt.

Er wordt gevraagt achter stats en de enige die gegeven wordt is bench.
 
Laatst bewerkt:
Als je weet hoe je moet sterker worden op de bench kun je dit in theorie ook op alle andere oefeningen of je dit dan ook doet dat weet ik niet.
 
Heb er veel geweten die goed konden benchen en toch niet wisten waar ze mee bezig waren qua trainen. Veel benchen is geen garantie dat je goed traint. Hoe zit het let de andere stats? Benen e.d.
Ik train met trainschema’s met squats begin ik met 60 eindig met 120. Het licht eraan... max is 140kilo
 
En wat wil dat zeggen over de rest van zn trainingen? Ik zeg niet dat hij niet goed traint. Maar een goede bench is geen garantie dat de rest van de training daarom ook zeer goed is.

Ik heb er al zeer veel gezien met een goede bench die dan hoger ligt dan hun squat.Dan schort er wat aan je training ondanks dat je een goede bench hebt.

Er wordt gevraagt achter stats en de enige die gegeven wordt is bench.
't Is te zien waar je voorkeur aan geeft. Ik heb een vriend die enkel bovenlichaam traint en elke dag fietst omdat hij met een kapotte knie zit. Die gast moet niet squatten, hij weet nu al dat hij een nieuwe knie moet krijgen binnen enkele jaren en de professor heeft hem ook gezegd om zijn beenspieren enkel te trainen door te fietsen. Ik train mijn benen ook bijna nooit meer omdat ik 5 keer per week 50km met de fiets rij ens soms ga ik tijdens het weekend een paar uren fietsen. Denk je dat ik mij op mijn leeftijd nog ga moe maken aan squatten wanneer ik mij goed voel door bijna elke dag buiten te fietsen. Al die heuvels en die stukken tegen de wind vind ik veel leuker dan die eentonige squatoefening in de zaal en het zorgt niet enkel voor goede beenspieren ook voor een goede conditie. Ik ga dan ook dikwijls moeilijke stukken zoals heuvels en plaatsen waar ik tegenwind heb met een groot verzet fietsen en niet altijd op souplesse. Train ik daarom slecht? Nee, ik train anders en heb andere doelstellingen. Ik wil geen body builders lichaam maar een gezond atletenlijf.
 
't Is te zien waar je voorkeur aan geeft. Ik heb een vriend die enkel bovenlichaam traint en elke dag fietst omdat hij met een kapotte knie zit. Die gast moet niet squatten, hij weet nu al dat hij een nieuwe knie moet krijgen binnen enkele jaren en de professor heeft hem ook gezegd om zijn beenspieren enkel te trainen door te fietsen. Ik train mijn benen ook bijna nooit meer omdat ik 5 keer per week 50km met de fiets rij ens soms ga ik tijdens het weekend een paar uren fietsen. Denk je dat ik mij op mijn leeftijd nog ga moe maken aan squatten wanneer ik mij goed voel door bijna elke dag buiten te fietsen. Al die heuvels en die stukken tegen de wind vind ik veel leuker dan die eentonige squatoefening in de zaal en het zorgt niet enkel voor goede beenspieren ook voor een goede conditie. Ik ga dan ook dikwijls moeilijke stukken zoals heuvels en plaatsen waar ik tegenwind heb met een groot verzet fietsen en niet altijd op souplesse. Train ik daarom slecht? Nee, ik train anders en heb andere doelstellingen. Ik wil geen body builders lichaam maar een gezond atletenlijf.

Moet je squaten voor goede benen te krijgen. Neen. Kan ook met andere oefeningen.

Zit ts met een beperking waardoor hij geen benen kan trainen. Ik gok van niet.

Ik beweer ook niet dat TS slecht traint. Enkel dat bench alleen geen maatstaf is om te zien of iemand goed traint of niet. Je moet het ganse trainingschema bekijken (in theorie maar ook in de praktijk) en niet alleen naar de bench. Dat is mijn punt.

Dat er mensen zijn met andere ambities is zo en dat die dan anders trainen en daarvoor niet slecht trainen is ook zo. Maar dat was niet het punt dat ik wilde maken.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: ACE
2 jaar serieus trainen en 110kg benchen op 75kg?
 
Ik heb twee mannen in m'n gym rondlopen die 200kg benchen en er geen drol van snappen. Genetics are a bitch.
 
Als je 200bankt begrijp je er wel iets van neem ik aan.
 
ken er genoeg die 110 benchen en geen klote verstand hebben van voeding of trainen.
Maar toch geen gasten van 75 kg veronderstel ik. Zijn bench voor zijn gewicht in combinatie met zijn avatar, lijkt mij toch van iemand die goed bezig is
 
Maar toch geen gasten van 75 kg veronderstel ik. Zijn bench voor zijn gewicht in combinatie met zijn avatar, lijkt mij toch van iemand die goed bezig is

Dat worden er een stuk minder. Avatar is hij trouwens niet.
 
Maar toch geen gasten van 75 kg veronderstel ik. Zijn bench voor zijn gewicht in combinatie met zijn avatar, lijkt mij toch van iemand die goed bezig is
Dat zegt gewoon echt helemaal niks. Er heeft een tijdje iemand in mijn sportschool getraind die mentaal gehandicapt is. Je kon echt géén normaal gesprek voeren met die jongen, maar sterk was ie wel. Ik heb hem nooit om z'n gewicht gevraagd, maar dat kan nooit meer dan 80 kg zijn geweest. Bankdrukken heb ik hem gespot met 120 kg.
 
Laatst bewerkt:
Dat zegt gewoon echt helemaal niks. Er heeft een tijdje iemand in mijn sportschool getraind die mentaal gehandicapt is. Je kon echt géén normaal gesprek voeren met die jongen, maar sterk was ie wel. Ik heb hem nooit om z'n gewicht gevraagd, maar dat kan nooit meer dan 80 kg zijn geweest. Bankdrukken heb ik hem gespot met 120 kg.

Uitzondering
 
Hahaha wat een nerd ben jij Galen heeft het over een uitzonderlijke situatie van iemand die 1.5x zijn gewicht voor reps doet en geen verstand heeft.

Dat is dus een uitzonderlijke situatie die geen betrekking heeft op topic starter, want zijn situatie is naar hoe ik het kan inschatten niet uitzonderlijk maar gewoon van iemand die begrijpt wat hij moet doen om sterker te worden gewoon progressive overload en goed eten enz.

Volgende keer beter iemand anders beledigen.
 
Back
Naar boven