AndroidHealthClinic

beginnervraagjes

muyze

Novice
Waardering
0
hallo ik ben nieuw sinds vandaag op dbb en heb een paar vraagjes.
ik ben 19 jaar oud en weeg 57 kg, ben 1m83 en weinig gespierd:p.
nu zou ik willen weten wat jullie me aanraden,
ik heb geen tijd om naar de fitness te gaan en zou toch wel wat willen bijkomen kwa gewicht en spieren :o. ik heb geen fitnessmateriaal thuis behalve de Bullworker 2 (met trainingsboekje).
ik heb vernomen van onze pa dat dit echter een zeer effectief stuk materiaal is voor alle plaatsen van het lichaam te trainen en onderhouden. hij heeft het zelf ook gebruikt toen hij in het leger zat en heeft hem toch van een mooi lichaam voorzien:o.
nu zou ik zeer graag wat raad van jullie willen krijgen:p
alle info is welkom.

ps: heb me ook wat whey proteine aangeschaft maar zou eerst jullie advies willen weten;)

Alvast bedankt

Hallo muyze,

Thuis trainen is opzich helemaal niet verkeerd, maar houdt er wel rekening mee dat het trainen in een sportschool veel beter is. Zie voor- en nadelen.
Misschien is het ook raadzaam om gewoon dumbbells en een barebell te kopen. Met deze onderdelen ben je instaat een gevariaard aantal oefeningen te beoefenen.

Verder is een goeie voeding ook erg belangrijk voordat je echt resultaten zult zien. Houdt er ook rekening mee dat het héél lang kan duren voordat je enige resultaten ziet - vooral als je het beperkt door thuis te trainen (motivaitie, discipline, hulp bij oefeningen, etc.).

Mocht je verdere vragen hebben, maak dan gebruik van de zoek functie, of kijk neem de verschillende [Link niet meer beschikbaar] door.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt! :)

Oh, en over de Whey: dit is zeker een goed iets. Je lichaam heeft namelijk eiwitten en proteïnen nodig om de spieren te herstellen. ;)

Laatst bewerkt:
wat denk je zelf dat effectief zou werken?
wat voor voedin had je in gedachten?
en wat voor training had je in gedachten?

Als je dat kunt beantwoorden zal ik je verder helpen.
Als je geen idee hebt moet je eerst maar eens wat lezen hier

Als ik jou was, zou ik naar de lokale sportwinkel gaan om te kijken of ze daar dumbbells (kleine gewichten) en eventueel barbells (stangen) verkopen. Handigste lijkt mij dumbbells en barbells met een aantal schijven, zodat jij zelf je gewicht kan kiezen. Verder zou een bankje dat je incline of misschien decline kan zetten en gewoon recht kan hebben ook niet verkeerd zijn bij oefeningen als bankdrukken (zodat je verschillende delen van je borst goed aan kan pakken).

Verder is een ding heel belangrijk: ETEN! Sinds ik ben begonnen met krachttraining ben ik al een aantal kilo's rijker geworden door mijn eetpatroon (en drinkpatroon) te veranderen. Zo probeer ik zo min mogelijk slechte voeding tot mij te nemen en die te vervangen met goede voeding. Een goed artikel over wat nou slechte en goede voeding is kan je hier vinden: http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/slechte-goede-voeding-onderscheid-113259/

Voor oefeningen die je met je dumbbells en barbell kan doen kan je kijken op ExRx (Exercise Prescription) on the Net (ExRx Exercise & Muscle Directory is de oefeningafdeling, check de kolom rechts voor welke spier je wil pakken en je wordt gekoppeld naar een pagina met alleen oefeningen voor die spiergroep (en supporterende oefeningen)). Verder is Google natuurlijk ook zeer handig.

Verder moet je vooral veel kennis opdoen omtrent zaken als oefeningen en voeding. Lees daartoe de stickies op dit forum door, daar ben ik een HOOP van opgestoken! Verder staan er bookreviews op, zodat je ook in de plaatselijke bieb eens kan kijken naar goede boeken over fitness/krachttraining/bodybuilding.

Succes met je doelen behalen, en vergeet niet dat iedereen ooit als beginner is begonnen (ik ben zelf namelijk ook nog een beginner, dus neem niet alles klakkeloos van mij aan :P).

• Topic Starter Topic Starter
ok mensen bedankt voor het advies,
ik ga me eerst en vooral even verdiepen in mijn voeding.
ik ga het toch doen met de bullworker omdat deze even effectief zou moeten werken als dumbbells en een barebell.
motivatie heb ik zeker genoeg momenteel dus we zullen zien wat er van komt.

nogmaals bedankt m8ies

Ik ben het niet helemaal eens met die Bullworker van je. Je houdt het slechts op één apparaat - al weet ik zo niet welke oefeningen je kunt doen, maar je zult wellicht (belangrijke) oefeningen niet kunnen doen.

Alweer, let op je voeding en overweeg het toch om naar de sportschool te gaan. :)

ik ga zeker op mijn voeding letten en heb geen tijd om naar de sportschool tegaan ik raad je even aan om eens te kijken op http://static.scribd.com/docs/4xxx7v0vtrmmi.swf?INITIAL_VIEW=width

lees maar eens je zal zien dat je er echt veel aan hebt ;):D
Die plaatjes laten het heel mooi lijken enzo, maar ik me haast niet voorstellen dat één apparaat je na dat resultaat kan leiden. Haast onmogelijk.
Vandaar ook dat ik adviseer om toch de sportschool te bezoeken - of anders dumbbells en een barebell aan te schaffen. :)

die bullworker staat nog geeneens in de schaduw van een barbell of dumbbell, echt niet!
vergelijk het een beetje met al die tellsell wonderapparaten die onder het bed belanden.

zonder goed materiaal en schema is het onmogelijk om serieus te trainen en vooruitgang te boeken.
weet niet wat een bullworker is , maar als het weer iets tell-sell achtigs is , smijt het dan maar bij het grof vuil....
thuistrainen eist een goeie voorbereiding en motivatie.
beter is om hier veel te lezen dan naar ons pa te luisteren

we shall see

trouwens, als het niet zou werken zouden ze het in de landmacht niet gebruiken
;)

als je het niet probeert weet je het niet!

looool:p

als ik zou moeten trainen met die bullworker trainen en geen halters en bars meer, dan stopte ik gelijk met trainen, zoek je gauw een goeie sportschool, zo te horen is de nodige motivatie er en wil je ook het nodige doen qua voeding, neem het van ons aan, je zal veel betere resultaten hebben van de klassieke BB-methodes

Terug
Naar boven