Fitness Seller

Behandeling van acne: roaccutane (isotretinoïne)

Beste forumleden,

Ik zie dat er wat onduidelijkheden zijn omtrent roaccutane.
Aangezien ik vandaag bij de dermatoloog ben geweest, wil ik hier graag mededelen wat hij me heeft verteld. Mss dat ik hiermee een van jullie kan helpen met duidelijke info.

De dermatoloog is van mening dat het enige middel tegen acne, roaccutane is. Hij zegt echter dat antibiotica wel helpt, maar dat dat slechts tijdelijk is en dat de acne bij het stoppen van de antibiotica, weer net zo hard terug komt.

De derma noemt roa een prachtmiddel en vertelt dat het vrijwel iedereen van zijn acne problemen verhelpt. Hij vermeldt erbij dat acne bij lange na niet zwaar is voor de lever. Hij zegt duidelijk dat de druk op de lever ZELDEN voor komt. MAAR, na een maand roa gebruikt te hebben doen ze standaard een bloedtest afnemen om te bloedwaarden in de lever te checken.

De voornaamste bijwerkingen van roa zijn droge lippen.

Volgens de derma heb ik een lichte vorm van acne en heeft mij 40 tabs van 20mg per stuk voorgeschreven. Op zijn advies hoor ik te beginnen met 20mg ed, mochten de bijwerkingen zoals droge lippen (reuze) meevallen dan en het acne niet echt willen verdwijnen, mag ik de dosis verhogen naar 40mg.

Ik vermeld er ff bij dat ik de roa nog niet ga gebruiken ivm een geplande kuur in nov. Na mijn kuur in nov zal ik een logje van de roa bijhouden.

Btw, voor de mensen die het bij dokteronline kopen. Wie laat zich allemaal testen bij de dokter? Daar bedoel ik bij de maandelijkse testen. Ik begin op 20 mg per dag en heb vroeger wel eens 8 weken gedaan zonder de hulp van een arts. Zit er nu wel aan te denken om het doen, maar vroeg me af of de rest het al had gedaan?

hoe werkt het nou via die site

ze zeggen dat de aanvraag eerst door een arts moet worden beoordeeld hoe werkt dat precies?

Je bedoelt leverwaarden checken op regelmatige basis?
Kun je doen maar het leverbelastende verhaal is IMO een beetje overdreven. Ik begon eens aan de roa net na de kuur. Eerst bloed laten prikken voor aanvang van de roa kuur, leverwaarden waren nog iets verhoogd. Heb tijdens de roa kuur mariadistel gebruikt, na 4 weken roa gebruik bloed laten prikken en leverwaarden waren zelfs verbeterd.

Thanks! Zal ook wel wat mariadistel ernaast gaan gebruiken. :)

zijn de eerste 8 weken van een Roa kuur op 20mg nou echt zo erg ?

krijg je bijvoorbeeld 2 of 3 keer zoveel puisjes als normaal of hoe moet ik dat zien

als iemand nog wat pillen over hebt PM me maar

Laatst bewerkt:
zijn de eerste 8 weken van een Roa kuur op 20mg nou echt zo erg ?

krijg je bijvoorbeeld 2 of 3 keer zoveel puisjes als normaal of hoe moet ik dat zien

als iemand nog wat pillen over hebt PM me maar

Ik had best aardige acne ('puberaal'), en die was de eerste 2 maanden flink toegenomen (zat dus op 40mg). Vanaf dat moment werd het minder en minder en minder...en toen was het helemaal weg:D.

Ik heb helaas geen pillen meer over.

oke nou ja ik moet er toch aan beginnen

Laatst bewerkt:
Is het zinvol om 5 maanden lang op 20mg te blijven zitten? Of toch beter opbouwen... Ik zie namelijk meestal dat er opgebouwd wordt. Waarvoor is dat nodig?

Bij mij ging het gelijk weg. 6 weken op 20 mg.

Bij mij ging het gelijk weg. 6 weken op 20 mg.
Ik ben van mezelf geen zware acné patient... Dus ik probeer die dosis wel gewoon ff.

Heb jij nog last van sides gehad verder?

En heb je het tijdens/na een kuur gebruikt. Of juist toen je off was?

Ik gebruikte de Roaccutane voor mijn eerste natural wedstrijd. Dus het kon ook deels door het dieet komen.

Geen idee wat de effecten zijn in combinatie met AS of na AS, geen ervaring mee. Ik had RobS al een pm gestuurd, want ik meen dat hij het wel ging doen. Lijkt mij ook dat de pro's niks anders doen.

---------- Toegevoegd om 15:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:32 ----------

Gebruikt iedereen hier dan Roa door de acne van AS? Ik had er gewoon zelf altijd al last van en was het uiteindelijk zat. Daar kwam geen AS van te pas. Het kan natuurlijk ook heel ander effect hebben door de schommelingen in je hormoonhuishouding.

volgens sommige werkt 10mg al al zal je dan wel wat langer moeten slikken

ik ga denk gewoon eerst een maand lang 10mg slikken en dan 20mg voor 5-6 maanden

maar ik heb er dan ook eigenlijk niet heel veel last van ik heb bijvoorbeeld op elke wang maar 3-4 puistjes en op mijn voorhoofd een stuk of 10 maar als ik die goed behandel valt het wel mee

Ben je al naar de Derma geweest? Die zal daar niet zo moeilijk over doen.
En nee, ik denk niet dat 20mg een probleem zal zijn. Ik zeg trouwens 20mg, omdat ik denk dat 10mg niet volstaat.

ipv verwijsbrief krijg ik een het gaat vanzelf over verhaal van men huisarts

ipv verwijsbrief krijg ik een het gaat vanzelf over verhaal van men huisarts

Kreeg ook, en toen was ik het echt beu..dus heb ik gezegd dat ik roacctuane wilde, om de volgende redenne:
- ben 21 jaar
- heb alles al geprobeerd
- roaccutane helpt
- word schijtziek van die acne

Kortom, ik heb gevraagd of dat ik naar de derma mocht...en dat vond ie prima

Mannen je moet voor Roa gewoon is met je huisarts praten. Ik lees veel dingen die hier gezegd worden die gewoon weg niet kloppen.

Roacutane, isotretinoïne, is alleen verkrijgbaar in capsules van 10 of 20 mg. De dosis word bepaald aan de hand van je lichaams gewicht. 0,5mg per kilo lichaams gewicht.

Dosissen tot 40 mg moeten in 1x in genomen worden.

Ik lees ook dat mensen zeggen dat de bijwerkingen maatstaaf zijn voor het bepalen of de dosis goed is. Dat slaat dus gewoonweg nergens op. want bij de 1 zijn bijwerkingen veel meer aanwezig dan de ander.

PRAAT MET JE ARTS!! ROACUTANE IS GEEN KINDER MIDDEL MAAR EEN AGRESSIEF MEDICIJN

is die website wel te vertrouwen dan ?
en moet je daar niet iets van een recept tonen ofzo ?
Heel betrouwbare website...

En daar zijn dus artsen aan verbonden die gewoon op afstand een recept uitschrijven zodat je het geneesmiddel kunt krijgen... Enige nadeel is dus dat het niet vergoed wordt door de zorgverzekering.

Ik stop eindelijk binnen drie weken met de roa kuur, ik zal echt blij zijn als het gedaan is. Ik heb sneller last van blessures en mijn onderrug doet ook geregeld pijn. De progressie die ik heb gemaakt is ook minimaal geweest, volgens mij is dit echt wel het gevolg van de roaccutane.

Wat hebben jullie ervaren toen jullie stopten met de kuur? Snelle gains, hoger libido, verbeterd herstel, ... ?

Ik had z'n gevoel dat ik de enige was met een ''lager'' libido?? Ik had het nog nergens gelezen maar voor m'n gevoel is het echt minder de laatste tijd..

Met trainen merk ik overigens weinig, groei gewoon goed.. wel meer spierpijn enzo..

Terug
Naar boven