XXL Nutrition

Behandeling van acne: roaccutane (isotretinoïne)

Beste forumleden,

Ik zie dat er wat onduidelijkheden zijn omtrent roaccutane.
Aangezien ik vandaag bij de dermatoloog ben geweest, wil ik hier graag mededelen wat hij me heeft verteld. Mss dat ik hiermee een van jullie kan helpen met duidelijke info.

De dermatoloog is van mening dat het enige middel tegen acne, roaccutane is. Hij zegt echter dat antibiotica wel helpt, maar dat dat slechts tijdelijk is en dat de acne bij het stoppen van de antibiotica, weer net zo hard terug komt.

De derma noemt roa een prachtmiddel en vertelt dat het vrijwel iedereen van zijn acne problemen verhelpt. Hij vermeldt erbij dat acne bij lange na niet zwaar is voor de lever. Hij zegt duidelijk dat de druk op de lever ZELDEN voor komt. MAAR, na een maand roa gebruikt te hebben doen ze standaard een bloedtest afnemen om te bloedwaarden in de lever te checken.

De voornaamste bijwerkingen van roa zijn droge lippen.

Volgens de derma heb ik een lichte vorm van acne en heeft mij 40 tabs van 20mg per stuk voorgeschreven. Op zijn advies hoor ik te beginnen met 20mg ed, mochten de bijwerkingen zoals droge lippen (reuze) meevallen dan en het acne niet echt willen verdwijnen, mag ik de dosis verhogen naar 40mg.

Ik vermeld er ff bij dat ik de roa nog niet ga gebruiken ivm een geplande kuur in nov. Na mijn kuur in nov zal ik een logje van de roa bijhouden.

Week 1-12 Test E 500 mg
Week 1-10 Tren 400mg
Week4-10 Provi
Week 6-10 Winny 50 mg ED (tabs) nu ben ik aan het twijfelen hiermee omdat ik er isotretinoine wil langs laten lopen

Wil er isotretinoine langs laten lopen op
Week 1-3 10mg
Week 3-... 20 tot mss 30mg
Wanneer ik met de winny bezig ben wil ik de het terug even op 10mg schroeven

Iemand hier een menig over of aanraders ?

10 mg ed of 20 mg eod is meer dan genoeg. trust me.

Zou winny tabs btw wel laten.

Ik laat zelf 10mg meelopen. Meer dan zat voor mij, maar ik heb normaal ook nooit zoveel last van acne (alleen na de kuur). Als je dat wel hebt is het misschien wel te weinig.

Raar maar waar heb ik nooit last van uitslag gehad, m'n 1ste kuur op 250mg Test E heb ik een beetje last erna gehad

Nu op 500mg EOD was 't gewoon verschikkelijk, ik heb er nu 4 maand later nog last van
20mg laat ik 't toch meelopen dan

Ik heb wat roa nodig. Als er iemand is die wat over heeft of er vanaf moet; pm mij dan aub:)

Raar maar waar heb ik nooit last van uitslag gehad, m'n 1ste kuur op 250mg Test E heb ik een beetje last erna gehad

Nu op 500mg EOD was 't gewoon verschikkelijk, ik heb er nu 4 maand later nog last van
20mg laat ik 't toch meelopen dan
Heb je al eerder roa gehad?

10mg is echt meer dan zat hoor... Nu vind ik de bijwerkingen zelfs soms al té worden. Ik had ook echt een half jaar lang acne na vorige kuur, en nu nergens last van!

Nooit roa gedaan bro

Nooit last gehad van uitslag tot 500mg test E

Binnenkort terug 500mg, dus daarom wil ik er ROA langs laten lopen.. Ik begin al een maand eerder met roa denk ik

10mg mééér dan zat. Geloof me mn borst en rug zaten helemaal onder vorige kuur. Nu geen enkele. Plus het feit dat de restanten van de vorige keer helemaal weg zijn ;)
Echt niet meer nemen dan nodig is. Want roa is k*tspul!

Roa werkt wel degelijk.
Echter veel nadelen zoals scheurlippen, blaasontstekingen, spierpijn en spierkrampen.

Ik heb een 6 maand roa genomen; Tijdens die 6 maand quasi niets van spiermassa gewonnen.
Ben wel af van de acne.

Iemand enig idee waar je deze shizzle zonder recept kunt bestellen?

dokteronline.com

Kan je Roa samen met creatine gebruiken of niet?
Welke dosis is goed om mee te beginnen 10mg of 20mg?

Het product kost 45 euro maar totaal bedrag is 75 euro vanwege bijkomende consult etc. ?

Laatst bewerkt:
Ik ben van plan om een test e 500 only kuur te gaan doen. Ik heb vroeger last gehad van acne en heb daarvoor ook een lichte kuur acutane gehad, en heb hier goede ervaring mee gehad. Nu ben ik bang dat als ik een test e only kuur ga doen dat ik dan weer erg last ga krijgen van acne en wil daarom een lichte kuur van acutane naast gaan doen (20mg of iets in de buurt). is dit aan te raden en wat zijn jullie ervaringen van test e en acutane? (aangezien ik geen direct en concreet antwoord kan vinden)

Ik ben van plan om een test e 500 only kuur te gaan doen. Ik heb vroeger last gehad van acne en heb daarvoor ook een lichte kuur acutane gehad, en heb hier goede ervaring mee gehad. Nu ben ik bang dat als ik een test e only kuur ga doen dat ik dan weer erg last ga krijgen van acne en wil daarom een lichte kuur van acutane naast gaan doen (20mg of iets in de buurt). is dit aan te raden en wat zijn jullie ervaringen van test e en acutane? (aangezien ik geen direct en concreet antwoord kan vinden)
Ik heb het gedaan en ben er zeer tevreden over.

Vorige kuur zat ik na de tijd onder de puisten, en nu geen enkele :)

Ik heb 20mg OM de dag genomen. En ik heb van mezelf niet zo veel acne

Ik heb het gedaan en ben er zeer tevreden over.

Vorige kuur zat ik na de tijd onder de puisten, en nu geen enkele :)

Ik heb 20mg OM de dag genomen. En ik heb van mezelf niet zo veel acne

hey bro bedankt voor je reactie!

Mag ik je vragen wat voor kuur je dan deed met roa erbij, en wanneer je begon met roa en wanneer je eindigde (hoeveel voor en na de kuur)

beste mensen ik zie dat er alles over geschreven word maar wat ik niet lees nergens is een waarschuwing dat als je kinderen wil hebben moet je minstens 2 jaar met roa gestopt zijn want de kans is erg groot dat je anders een kind met downsyndrome
op de wereld zet dus wees gewaarschuwd heb het zelf ook gebruikt toen ik wat jonger was en dat is het eerste wat mijn dokter vroeg of ik al kinderen wou

groetjes mars

kun je roa samen met orals nemen? dbol winny? of is het echt not done? ik bedoel werkt roa zo zwaar op de lever op dossisen van 10/20mg pd?

Terug
Naar boven