MuscleMeat

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
Even politiek nieuws:

Dit is onaanvaardbaar', stelde Kamerlid Eric Van Rompuy (CD&V). 'Als vertegenwoordiger van de meerderheid heeft u politiek het recht niet om kritiek te geven op beleid van de Europese Centrale Bank. De gouverneur van de Nationale Bank Luc Coene ondersteunt het beleid van de ECB immers volledig'.

Wtf, duits minister neemt geen enkel blad voor de mond ma belgisch minister moet zwijgen? Wat ie zei was ook gwn 100% juist en nogal zacht verwoord.
Vreemd dat cdv zo op zn hielen zit...

Johan Van Overtveldt krijgt ook binnen de regering de wind van voren na zijn uitspraken over het beleid van de ECB. "Ik vind het ongepast dat de minister van Financiën dit soort uitspraken doet", klinkt het bij CD&V-voorzitter Wouter Beke. Luc Coene, de gouverneur van de Nationale Bank, heeft zich er niet aan gestoord.

It aint over yet :D

---------- Toegevoegd om 09:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:51 ----------

10.31 uur: Uit de ochtendmail van KBC-econoom Koen De Leus over het vertrouwen van CEO's in de diensten- en industriële sector:

Het Franse cijfer verrast positief in de industriële sector maar negatief in de diensten. De index blijft met 49,5 wel onder 50, de grens voor groei.

In Duitsland was het net omgekeerd met een ietwat lager dan verwacht industrieel vertrouwen maar een positieve verrassing in de dienstensector. De index voor Duitsland steeg van 51,4 naar 52,6.

Ceos hebben er vertrouwen in. En ze moeten wel slim zijn, want ze zijn zo rijk!!!

08.24 uur: IMF-topvrouw Christine Lagarde (foto) heeft in een interview met televisiezender France 2 haar licht laten schijnen over de Europese economie. En ze nuanceert de omvang van de bazooka van ECB-voorzitter Mario Draghi. 'Het plan zal het Europese herstel helpen, maar het is niet voldoende', stelt Lagarde. 'Structurele hervormingen blijven noodzakelijk.'

Terzelfdertijd zet ze nog eens de noodzaak van de ingreep in de verf. 'Er is een zeer ernstig risico in Europa op heel lage inflatie of zelfs deflatie', liet ze nog weten.

Als grote piefen blijven hameren op hervormingen, komt het wel goed met dat risico voor overspending.
Risico =/= realiteit.

---------- Toegevoegd om 10:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:57 ----------

Olieprijs stijgt na dood Saudische koning
Het overlijden van de koning van Saudi-Arabië zorgde vrijdagochtend voor een stijging van de olieprijs. Beleggers speculeren mogelijk op een verandering van het beleid in de grootste olieproducent binnen oliekartel OPEC. Maar die shift zit er wellicht niet onmiddellijk aan te komen. 'We gaan op het ingeslagen pad voort', zei Abdullahs opvolger Salman vrijdagvoormiddag in een speech.

Speculators fail :roflol:
Noobs

---------- Toegevoegd om 10:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:22 ----------

B8BonYxCUAA3AAK.png

Ik verdiende 300 gisteren maar op vakantie is mn euro dus minder waard.
Kwin geld uit 1 ding, ik verlies het weer op de andere. Mooi kut!

---------- Toegevoegd om 11:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:26 ----------

Super mario aandelen

De elf Mario-aandelen volgens Morgan Stanley
-Hotelgroep Accor (F)
-Autobouwer BMW (D)
-Consultinggroep Capgemini (F)
-Europa's grootste post- en pakjesbedrijf Deutsche Post (D)
-Transportbedrijf Eurotunnel (F/VK)
-Elektriciteitsgroep Rexel (F)
-Europa's grootste lagekostenmaatschappij Ryanair (IR)
-Vermogensbeheerder Schroders (VK)
-Kogellagergigant SKF (S)
-Mediagroep TF1 (F)
- TUI AG, de holding boven touroperator TUI Travel (D/VK)
De analisten kozen voor deze bedrijven omdat hun inkomsten in hoge mate afhangen van de Europese markt (exclusief het VK). Ze mikken dus niet zo zeer op het positief effect voor de export - al speelt dat natuurlijk ook - dan wel op het stimulerende effect van de ECB-bazooka op de Europese economische groei.

Waar is ing???

Laatst bewerkt:
Als mensen nou is een aantal jaren de moeite zouden nemen om Forex te leren i.p.v. al dat long term beleggen.

Dan zul je zien dat de technische kant van forex 95% van de markt "verteld" en zul je zien dat in 95% fundementele zaken aansluiten op je technische key levels/analyses.

Als je daarna ook leert hoe je goed met risk en reward om kan gaan. Niet greedy kan zijn, jezelf en jezelf emotioneel stabiel kan houden kun je er nog is een leuk leven aan overhouden.

Ik doe het al 6 jaar en heb sinds 2 jaar (Omdat ik de eerste 4 jaar gewoon faalde en dacht dat ik het snapte terwijl ik clueless was..) de vrijheid om er een (heel) leuk zakcentje aan over te houden.

Wat irriteer ik me mateloos aan mensen die long term beleggen in stocks etc. en geen flauw benul hebben waar ze eigenlijk mee bezig zijn.

Long term value investors zijn wel de rijkste mensen in de wereld. Als je ze een stuk kopieert komt je een heel eind. De compound interest is wat long term beleggen zo interessant maakt.

Long term value investors zijn wel de rijkste mensen in de wereld. Als je ze een stuk kopieert komt je een heel eind. De compound interest is wat long term beleggen zo interessant maakt.

Ik heb het dan over de medemens die stiekem niet weet wat die aan het doen is. Ik ken er genoeg van. Maar goed.. dat wilde ik even kwijt aangezien ik steeds vaak zie dat mensen er een gokspelletje van proberen te maken.

Ik heb het dan over de medemens die stiekem niet weet wat die aan het doen is. Ik ken er genoeg van. Maar goed.. dat wilde ik even kwijt aangezien ik steeds vaak zie dat mensen er een gokspelletje van proberen te maken.
Mensen gaan idd zelf picken/gokken en kijken niet naar de waarde die ze (niet) kopen, las laatst nog ergens dat de grote meerderheid gewoon elke maand verlies maakt. De meeste mensen kunnen beter niet picken en gewoon een index kopen.

Mensen gaan idd zelf picken/gokken en kijken niet naar de waarde die ze (niet) kopen, las laatst nog ergens dat de grote meerderheid gewoon elke maand verlies maakt. De meeste mensen kunnen beter niet picken en gewoon een index kopen.

Op de Forex markten is er eigenlijk is er maar een kleine groep van 5% die blijvend winst maakt op de markten.

1% hiervan zijn de grote jongens en banken die heel de forex markt "runnen"

Its not easy but it's simple.

Edit: Zojuist "take profit" gehit van mijn EUR/JPY short trade van 02 januari. Mooi begin van m'n weekend. :D

Als mensen nou is een aantal jaren de moeite zouden nemen om Forex te leren i.p.v. al dat long term beleggen.

Dan zul je zien dat de technische kant van forex 95% van de markt "verteld" en zul je zien dat in 95% fundementele zaken aansluiten op je technische key levels/analyses.

Als je daarna ook leert hoe je goed met risk en reward om kan gaan. Niet greedy kan zijn, jezelf en jezelf emotioneel stabiel kan houden kun je er nog is een leuk leven aan overhouden.

Ik doe het al 6 jaar en heb sinds 2 jaar (Omdat ik de eerste 4 jaar gewoon faalde en dacht dat ik het snapte terwijl ik clueless was..) de vrijheid om er een (heel) leuk zakcentje aan over te houden.

Wat irriteer ik me mateloos aan mensen die long term beleggen in stocks etc. en geen flauw benul hebben waar ze eigenlijk mee bezig zijn.

Pics or didnt happen.

En ik bedoel een pic van je ferrari en waar je high quality coke snuift opt foef van miranda kerr

-

Laatst bewerkt:

Dit vind ik wel erg raar ze. Bijna alle aandelen in bel 20 en aex zijn gestegen voorbije 2 jaar. Ge moe serieus bad luck gehad hebben als je net die aandelen selecteerde, stuk of 4-5 in ganse aex en bel 20

---------- Toegevoegd om 14:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:08 ----------

Soon.

Dit vind ik wel erg raar ze. Bijna alle aandelen in bel 20 en aex zijn gestegen voorbije 2 jaar. Ge moe serieus bad luck gehad hebben als je net die aandelen selecteerde, stuk of 4-5 in ganse aex en bel 20
Heb het dan ook over wat daar niet in opgenomen is en als je in de groeilanden zat of grondstoffen was het ook geen positief verhaal. Daarnaast kopen/verkopen velen te vaak op de verkeerde momenten bij volatiliteit, wat ook snel tot een verlies kan leiden. Het was onderzocht in een studie maar heb m niet bij de hand.

wtf moeten we met de euro nu?

goud kopen ? dollars ?

helemaal niks. is gewoon de waan van de dag op de markten. als je niet significant veel geld in het buitenland uitgeeft (vakantie/import) dan boeit het allemaal vrij weinig

Damn.. Mn portefeille is gewoon bijna 10% meer waard geworden laatste weken door de val van de euro tov dollar terwijl mn individuele stocks niks meer waard geworden zijn (qua dollarkoers dus) .

Al mn bitcoins weekje terug ook omgezet naar dollars :thumbup:

15.06 uur: De Belgische ondernemers zijn deze maand niet optimistischer geworden. Dat blijkt uit de conjunctuurbarometer van onze Nationale Bank.

In alle bedrijfstakken waren sombere vooruitzichten over de marktvraag nefast voor het ondernemersvertrouwen. Dat duwt het algemene cijfer voor de tweede maand op rij omlaag, van -6,9 in december tot -8,8 in januari.

Meh

---------- Toegevoegd om 16:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:38 ----------

13.49 uur: De Duitse minister van Financiën steekt al een waarschuwende vinger op naar Griekenland: niet op jullie lauweren rusten na de QE van de ECB, luidt de boodschap:

Fakking luie grieken. Tis da medditerraanse cultuur gewoon, lazy as phuck.

---------- Toegevoegd om 16:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:40 ----------

bezien. ‘Het zal nipt zijn.’

13.18 uur: Credit Suisse heeft zijn model voor Ageas verfijnd in de aanloop naar de jaarcijfers die op 12 februari worden gepubliceerd. Dat resulteert in een koersdoelverhoging van 30 naar 33 euro. Het advies blijft 'houden'.

De analisten pasten hun model aan met de sterke derdekwartaalcijfers en de meerwaardes uit verkopen in het vierde kwartaal. Dat duwt de verwachte winst voor 2014 hoger van 1,75 naar 2,16 euro per aandeel.

Lekker

wtf moeten we met de euro nu?

goud kopen ? dollars ?

Hier een stukje van Maarten Verheyen's nieuwsbrief:

Ik heb het afgelopen jaar met verbazing gekeken naar Japan.

Hoe zij openlijk aangaven de waarde van hun munt onderuit te willen halen om zo voor ééns en voor altijd komaf te maken met de deflatie in het land.

Japan ging massaal geld printen onder het mom van QE. En dan echt massaal!

Maar misschien nog verrassender is dat het allemaal niets geholpen heeft. De economie veerde even wat op maar zakte daarna zelfs weg in een recessie.

De premie Abe Shinzo nam ontslag en kondigde verkiezingen aan.

Hij is er namelijk van overtuigd dat zijn beleid de juiste weg is. Het is nu gewoon een kwestie van door te zetten en wat doortastender te werk gaan. Lees: nog meer printen.

Het enige wat Abe tot dusver bereikt heeft, is dat de waarde van de Yen compleet onderuit gehaald werd.

De munt verloor tientallen procenten in waarde de voorbije jaren en dat tast de koopkracht van de bevolking serieus aan. Zeker omdat Japanners vooral spaargeld en staatsobligaties bezitten.

De slimmeriken die goud en zilver kochten, bleven bespaard van het drama dat zich ontwikkelde in Japan.

Hetgeen zich de voorbije jaren afspeelde in Japan, doet mij heel hard denken aan hetgeen we momenteel in Europa aan het doen zijn.

Eerst de euro de dieperik in praten door maandenlang aan te kondigen dat de ECB op het punt staat om uit te pakken met een groots opkoopprogramma.

En als je dan eindelijk uitpakt met de details, zorg je ervoor dat je net iets meer doet dan de markten hadden verwacht.

De 60 miljard euro per maand die de ECB "in de economie" zal pompen, beantwoordt perfect aan dat plaatje.

Dat geld komt natuurlijk niet echt in de economie terecht, maar grotendeels in handen van de banken die de obligaties in portefeuille hebben.

Ivan Van de Cloot had daarover een mooie quote van Nout Wellink: "3 jaar lang hebben banken tegen zeer lage tarieven geld geleend van de ECB om staatsobligaties te kopen. Een subsidie voor de banken. Nu dat programma afloopt, moeten de banken van die staatsobligaties af. En wie gaat die nu kopen? De ECB. Nota bene voor een hogere prijs!”

Het zijn dus de banken die bepalen of die 60 miljard euro die maandelijks van de geldpersen rolt ook effectief in de economie belandt.

Zij ruilen nu de overheidsleningen voor cash, maar daar stopt waarschijnlijk de bal.

Op deze manier is de aangekondigde bazooka eerder een operatie die banken de mogelijkheid biedt om hun overheidsobligaties tegen topprijzen door te schuiven.

Obligaties die jaren geleden tegen spotprijzen uit de markt werden gehaald met gratis geld van de ECB.

Zo wordt het spel gespeeld, beste kameraad.

En het grootste slachtoffer hiervan is de noeste spaarder die machteloos moet toekijken hoe de waarde van zijn spaargeld wordt uitgehold.

De euro verloor reeds 20% van zijn waarde in de afgelopen 9 maanden en iedereen lijkt het erover ééns te zijn dat we op weg zijn richting pariteit.

Daarmee zou het koersverlies van de euro dit van de Yen benaderen.

Japanse toestanden.

Nochtans wordt het beleid van de ECB hier verkocht als een manier om een Japans scenario te vermijden.

Want wat lees ik in De Standaard: "De ECB neemt volgens Beke maatregelen om toestanden zoals in Japan te vermijden."

Maak je dus geen zorgen.

Volgens (Wouter) Beke zitten er bij de ECB voldoende economisch intelligente mensen 'die wel hun redenen zullen hebben om tussen te komen en de manier waarop ze dat willen doen', gaat De Standaard verder.

Dat zou jou als spaarder toch gerust moet stellen?

Wel, geef mij dan maar de uitspraken van Johan Van Overveldt die zeer kritisch is over het beleid van de ECB en waarschuwt dat dit de waarde van het spaargeld kan aantasten.

Vlamingen zijn ijverige spaarders en kunnen wel eens het grootste slachtoffer worden in dit verhaal.

Heb je dat goed gehoord?

Dat is eigenlijk in een notendop waarvoor ik nu al diverse jaren waarschuw. En de reden waarom iedere spaarder moet overwegen om goud en zilver te kopen.

De euro is in vrije val, maar wie in de voorbije maanden goud en zilver kocht wist zijn koopkracht te behouden en zelfs te vergroten!

verandert toch niet veel voor spaarders toch? Ze gaan minder rente krijgen, so what.
Tis enkel een b*ch als je veel reist en goederen wa spullen koopt int buitenland via internet.

Voor de meeste mensen is da nie eens 5% van hun budget

verandert toch niet veel voor spaarders toch? Ze gaan minder rente krijgen, so what.
Tis enkel een b*ch als je veel reist en goederen wa spullen koopt int buitenland via internet.

Voor de meeste mensen is da nie eens 5% van hun budget

Bedankt Hans.

Hier een stukje van Maarten Verheyen's nieuwsbrief:
die laatste zin is wel lekker makkelijk.

als je gister met een leverage van 100 was ingestapt in een index met al je geld was je nu 2x zo rijk. nutteloze wijsheden achteraf

Terug
Naar boven