MuscleMeat

Belgische Douane houdt bestelling tegen uit USA

Roderik

Cool Novice
Waardering
2
Na een slepende blessure(peesscheuring) sinds half dec. vorig jaar, wilde ik binnenkort weer na vele weken herstel en fysio, goed aan de slag met ook wat hulp van goede supplementen.
Doe ik een bestelling in USA en wordt die tegengehouden door de Belgische douane(nu al ruim een week).:(

Heeft er iemand ervaring mee of een oplossing zodat ik mijn whey en aminoacids binnenkort thuis kan verwachten?
Ik heb al meerdere keren contact opgenomen met de vervoerder dhl, die in ieder geval snel reageert op mijn emails.

Hoeveel was je bestelling totaal in $? Zou kunnen zijn dat je nog iets van invoerrechten oid moet betalen.
Succes ermee in ieder geval

• Topic Starter Topic Starter
zit ruim onder de 400 euri, waardoor je vrij kan importeren toch?

Voor Nederland geldt; tot 22eu uit een niet EU land; Geen douanerechten, geen omzetbelasting
Vanaf 22eu tot 150eu Geen douanerechten, wel omzetbelasting
Meer van 150eu zal je dus ook douanerechten moeten betalen denk ik

Dat wordt dus dik betalen, die douane hier heeft me al meerdere malen gekloot met flinke bedragen.

ja mij ook bij aanschaf vorig jaar van een paar nike's.. ik heb het gevonden op de site van de belastingdienst(nl) ....Kopen via internet of postorder buiten de Europese Unie (vanaf 1 december 2008)

* Koopt u goederen via internet of bij een postorderbedrijf buiten de Europese Unie? U betaalt geen douanerechten en geen omzetbelasting als de waarde van de goederen € 22 of minder (exclusief vervoers- en handelingskosten) is.
* Is de waarde van de goederen € 22 of meer, maar niet meer dan € 150 (exclusief vervoers- en handelingskosten)? U betaalt bij invoer geen douanerechten, maar wel omzetbelasting.
* Is de waarde meer dan € 150 (exclusief vervoers- en handelingskosten)? U betaalt douanerechten en omzetbelasting.
* Tot en met 30 november 2008 betaalt u geen belastingen bij invoer als de waarde van de goederen niet meer is dan € 22).

Zie ook: Kopen via internet of postorder door particulieren.

Ook de vrijstelling van invoerrechten voor kleine commerciële postzendingen wordt verhoogd. Als een zending minder waard is dan € 150 wordt geen invoerrecht meer geheven. Voor de btw blijft de drempel € 22......

Ik hoop dat er in Belgie andere tarieven gelden?! Het pakketje is vanuit LA in 2 dagen terecht gekomen in Brussel en daar staat het nu al een tijdje.. zou de rekensom te moeilijk zijn? Of is er btw in Belgie en NL te betalen... ik vrees het ergste en de volgende keer gewoon in NL bestellen, dat is in ieder geval sneller en waarschijnlijk ook goedkoper.....

Of gewoon via de UK bestellen desnoods.
Betaald geen invoerrechten als het uit een EU land komt

Ja, voor de volgende keer. Zit nu te wachten op iets dat ik al betaald heb....en nog geen plezier...

Ja dat is achteraf gelul natuurlijk, maar goed bedoeld.

In NL kopen, en als het hier niet is, dan uitwijken naar UK.

Je zal moeten betalen nu, niets meer aan te doen.

ze houden bij de douane in Brussel nog steeds mijn bestelling tegen... al 8 x contact gehad met dhl, die weer heeft gereageerd dat het in 'behandeling' is, maar schiet hier echt niets mee op. Iemand enig idee?

zelf douane bellen?

ze houden bij de douane in Brussel nog steeds mijn bestelling tegen... al 8 x contact gehad met dhl, die weer heeft gereageerd dat het in 'behandeling' is, maar schiet hier echt niets mee op. Iemand enig idee?

contacteer de shop waar je het gekocht hebt, het kan zijn dat er bepaalde inklaringsdocumenten ontbreken en dan kunnen ze dat direct in orde brengen.

als er niets illegaals bij zit, komt het wel toe binnen een paar dagen. supplementen die van US naar EU komen worden goed gecontroleerd omdat ze weten dat er veel besteld wordt in de US wat je hier niet kan krijgen omdat de wet het niet toe laat. dat duurt lang. soms duurt het wel bijna een maand eer je je pakje hebt omdat het een tijdje bij de douane blijft liggen.

Bart452 zei:
contacteer de shop waar je het gekocht hebt, het kan zijn dat er bepaalde inklaringsdocumenten ontbreken en dan kunnen ze dat direct in orde brengen.
heeft er niks mee te maken. die firma's weten wel welke papieren er nodig zijn en zijn daarmee in orde. als de documenten niet in orde zouden zijn, zou DHL je daarvan wel op de hoogte stellen. als de douane controleert, duurt het soms lang.

al gedaan met een reactie van de klantenservice.... de status zoals op de site van dhl te lezen is...

als er niets illegaals bij zit, komt het wel toe binnen een paar dagen. supplementen die van US naar EU komen worden goed gecontroleerd omdat ze weten dat er veel besteld wordt in de US wat je hier niet kan krijgen omdat de wet het niet toe laat. dat duurt lang. soms duurt het wel bijna een maand eer je je pakje hebt omdat het een tijdje bij de douane blijft liggen.

De bestelling was met 3 dagen in Belgie en sindsdien staat het te wachten.... maar waarop?! In ieder geval probeer ik ff contact op te nemen met de douane in Belgie... bedankt voor de hulp.

Ik zie op dit forum dat nogal redelijk veel mensen dezelfde ervaring hebben met 'goedkoop' bestellen in USA... met niet al te beste ervaringen.... voortaan maar gewoon in eigen land bestellen.

Het lijkt op het eerste gezicht vaak goedkoper maar uiteindelijk moet je het toch dichter bij huis zoeken. Of in de UK dat kan ook nog weleens wat schelen.

heeft er niks mee te maken. die firma's weten wel welke papieren er nodig zijn en zijn daarmee in orde. als de documenten niet in orde zouden zijn, zou DHL je daarvan wel op de hoogte stellen. als de douane controleert, duurt het soms lang.

bestel al verschillende jaren in US, heb 2X gehad dat mijn order bij douane bleef staan, na een mail naar de klantendienst van bedrijf in US kreeg ik bericht dat ze onmiddellijk douane gingen contacteren om alles te versnellen => 1 dag later telkens order geleverd.

Welk soort verzendoptie had je gekozen? Ik gebruik altijd postal service en heb er nog nooit probs mee gehad.

Terug
Naar boven