XXL Nutrition

bench press progressie staat stil

sinds ik de juiste techniek gebruik, schouder bladen tegen elkaar
en creatine inneem voor het trainen ga ik zwaar vooruit met bp
+ veel eten

• Topic Starter Topic Starter
Heeft lengte daar nu eigenlijk iets mee te maken? o_O

5x5x90 zal mij niet lukken, 80 normaal gezien wel, kzal daar mee beginnen :)
Is denk ik niets ongeloofswaardig aan, ik train nu precies een jaar.

Heeft lengte daar nu eigenlijk iets mee te maken? o_O

5x5x90 zal mij niet lukken, 80 normaal gezien wel, kzal daar mee beginnen :)
Is denk ik niets ongeloofswaardig aan, ik train nu precies een jaar.

dus je traint sinds 17 december 2009 om 08:38 uur?

ot; met 72kg is het niet makkelijk te geloven om 90kg te drukken

Ligt m net aan je bouw denk ik, de ene heb t in zn armen en de andere vanuit zn schouders.

Gewicht verhogen, lager in reps. Van daaruit weer opbouwen.

Als ge wat geld overhebt kunt ge ook altijd chains aankopen. Helpt ook altijd om plateau's te doorbreken. :cool:

ik bleef ook een tijdje hangen, toen heb ik dit geprobeerd

6x wat je zeker kunt dus 60/70kg
+10kg 3reps
+10kg 1rep

dat weken aan een stuk geprobeerd en ben van 6x60 naar 6x80 gegaan.

het is maar van 60 naar 80 maar wellicht heb je er iets aan

Gisteren was het dus borst training en heb besloten 5x5 te gaan trainen voor enkele weken...

heb eerst wat opgewarmd met de bar en dan met een licht gewicht, daarna begonnen met de werksets:

5x5x85kg

de 5e set kon ik maar 2 herhalingen meer doen maar heb ze wel uitgedaan met hulp van mn partner..

borst is echt wel stijf vandaag, hoop dat het zijn effect heeft

Netjes. volgende keer zal je meer reps kunnen maken die laatste set.

Ik zou ook zeggen, doe een paar weken 3-5 reps, wen aan het zwaardere gewicht en knal voorbij je plateau. Advies is dus vrij monotoom :)

Laatst bewerkt:
Staat er geen filmpje bij hoe je die uitvoert?

Hoe jij hier zegt dumbbell overhead press dacht ik aan een oefening voor schouders, maar op die foto heeft hij zijn dumbbells anders in de hand...

alles wat je boven je hoofd tilt is een overhead press. hoe je de dumbbells vasthoud mag je zelf bepalen, er zijn veel variaties op deze oefening. sommige mensen doen het ook met barbells.

als je voorbeeldfilmpjes wil moet je even op youtube kijken, staan er genoeg.

is dat dan gewoon geen schouders oefening? :o

dat is onder andere een schouder oefening, maar je traint ook je triceps en traps.

een quote uit het artikel:

"Reason #2: It improves results in the bench press. One of the best ways to get a great bench press is to train overhead pressing strength. Because of various inhibition mechanisms, your bench press progress is often stalled until you spend time on the overhead press. Powerlifting legend Ed Coan reported to me that he was able to break a lengthy plateau by working on his overhead strength."

dus weldegelijk nuttig om je benchpress te verbeteren.

Laatst bewerkt:
-stronglifts 5x5 of
-ss 3x5
elke week 2,5 verhogen,moet helpen,+goed(gezond) eten.
+ wat assistance voor borst&triceps(glgrbp,triceps ex,inclines met barberl of db's)
meer zou ik ook niet weten.

Precies hetzelfde probleem gehad als jij, als je het een probleem kan noemen tenminste. Pakte met dumbbells bijna meer dan met de barbell:rolleyes:

het kan je techniek zijn, druk je schouder bladen tegen elkaar aan, zorgt voor wat meer kracht heb ik zelf gemerkt toen ik het probeerde.

Toch kwam ik zelf ook neit van het plateau af, maar het was niet alleen met benchen ook met andere oefeningen. Toen heb ik het een en ander over creatine gelezen en dit ook geprobeerd, binnen 1/2 maanden ging ik van de 80/85 naar de 100 met wel herhalingen van maar 2 of 3. Maar ik was er vanaf. Nu werk ik in mijn training altijd 90% van me kunnen met de BP en de laatste set doe ik altijd 80kg om alles er uit te halen. Gisteren lukte met dat 12 x terwijl dat 2 maanden geleden nog maar 4,5 keer was. En kan nu in middels veel meer benchen:)

Niet dat je nu creatine nodig hebt maar het heeft mij in ieder geval wel geholpen, je kan ook specifiek op kracht gaan trainen zoals al eerder gezegd op een 5x5 schema.;)

Terug
Naar boven