- Waardering
- 3.702
Met benen in lucht is zwz veel beter voor je rug. .
Omdat??
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Met benen in lucht is zwz veel beter voor je rug. .
Maar ik vraag me wel af hoe jij aan die wijsheid komt. Is dat omdat je dat toevallig denkt of gehoord hebt van een fitnissinstructeur oid? Of heb je een onderzoek? Vind het nogal een uitspraak en hij klinkt mij niet logisch in de oren.
Van wat fitnessinstructeurs neem ik niet veel aan, vooral niet die wat bij ons rondlopen. Een onderzoek hierbij heb ik ook niet. Volg de opleiding fysiotherapie, hierin word gezegd dat je je rug zoveel mogelijk in de normale houding moet houden.
Zelf zet ik bij het bankdrukken mijn voeten ook gewoon op de grond. Maar ik breng niet mijn hele lichaam naar de barbell. Weet zelf niet hoe jij hem doet?

Van wat fitnessinstructeurs neem ik niet veel aan, vooral niet die wat bij ons rondlopen. Een onderzoek hierbij heb ik ook niet. Volg de opleiding fysiotherapie, hierin word gezegd dat je je rug zoveel mogelijk in de normale houding moet houden.
Zelf zet ik bij het bankdrukken mijn voeten ook gewoon op de grond. Maar ik breng niet mijn hele lichaam naar de barbell. Weet zelf niet hoe jij hem doet?
Volg de opleiding fysiotherapie, hierin word gezegd dat je je rug zoveel mogelijk in de normale houding moet houden.
Idd, dat betekend iets hol.
Knieen optrekkend zorgt er voor dat je je onderrug gaat bollen. Zeker als ze een gewicht wil gaan verplaatsen zie je dat mensen die de benen optrekken de onderrug in de bank gaan duwen.
Heb het geprobeerd omdat ik met m'n korte beentjes niet echt stevig bij de grond kan, maar:
1. het is ontstabiel
2. je bolt je rug licht
3. kan ik minder gewicht aan
Geen succes dus. Dan maar alleen m'n tenen net aan de vloer, heb je wel de goede houding en helpt je iets qua stabiliteit.

1m67 totaal, maar gaat vooral om de lengte van je onderbenen he.
Wacht, ik meet ze gewoon even....
....46 cm. Benchbank zal wel ruim een halve meter hoog zijn?
1m67 totaal, maar gaat vooral om de lengte van je onderbenen he.
Wacht, ik meet ze gewoon even....
....46 cm. Benchbank zal wel ruim een halve meter hoog zijn?

Heb je hier een onderzoek rond? Want ik merk amper een verschil in kracht in beide houdingen? Ik spreek wel over een hogere reprange, 8-12.
Wow jij ziet roodIk was toevallig vanochtend bij een fysio en die was ook van mening dat het eigenlijk beter zou zijn als je niet verder dan paralel squat en dat je eigenlijk gewoon in en uit moet kunnen ademen tijdens je rep.
Ik weet niet hoelang je al studeert en je hebt ongetwijfeld meer kennis van het menselijk lichaam maar wat krachttraining betreft klopt het gewoon niet volgens mij en je ziet ook vaak dat de mening van fysiotherapeuten botst met krachtexperts/therapeuten die kennis van de sport hebben. Ik zie dat 3XL ook om het hoekje is komen kijken, die kan er vast wat nuttigs over zeggen.
Wat bedoel je trouwens met je lichaam naar de barbell brengen? Ik heb 1 benchfilmpje toevallig. Is dat spinewrecking volgens jou?

Wow jij ziet rood
Vergeet je soms te ademen ?
OT : Iedereen hier zegt met voeten op de grond omdat je dan meer kracht kan zetten en beter voor je rug is.
Alhoewel ik al een paar powerlifters gezien heb die met voeten op de bank doen.
Ze doen het gewoon voor de fun ook hoor alleen op training want wedstrijden doen ze nietHaha, er stond behoorlijk wat spanning op mijn hoofd idd.
Ben wel benieuwd wie die powerlifters zijn dan? Bedoel je dat ze dat in training deden of op een wedstrijd?

Ik was toevallig vanochtend bij een fysio en die was ook van mening dat het eigenlijk beter zou zijn als je niet verder dan paralel squat en dat je eigenlijk gewoon in en uit moet kunnen ademen tijdens je rep.
Ik weet niet hoelang je al studeert en je hebt ongetwijfeld meer kennis van het menselijk lichaam maar wat krachttraining betreft klopt het gewoon niet volgens mij en je ziet ook vaak dat de mening van fysiotherapeuten botst met krachtexperts/therapeuten die kennis van de sport hebben. Ik zie dat 3XL ook om het hoekje is komen kijken, die kan er vast wat nuttigs over zeggen.
Wat bedoel je trouwens met je lichaam naar de barbell brengen? Ik heb 1 benchfilmpje toevallig. Is dat spinewrecking volgens jou?