AndroidHealthClinic

benchen met je voeten op de bench bank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je dus in de gym aan het trainen bent zonder spotter/buddy he, is dit dan niet net wat veiliger ???, en kan je dan net niet iets dichter bij jouw maximaal komen, omdat als je het niet meer houd je, kracht kan uitoefenen met je benen om die barbell toch nog in de houder te donderen ???

Ze doen het gewoon voor de fun ook hoor alleen op training want wedstrijden doen ze niet :p
170kg bench toch wel.

Tja, ik ben nog niet echt overtuigd van het nut ervan. En ja, net zoals die kerel in het "wat is je max bench" topic met zijn 170 bench. Insane getallen en hij ligt ook op de bank als een dwijl:roflol: Sommige mensen zijn gewoon raar sterk daarin.

zitten bij ons ook een paar fysios op de gym, hangen altijd t binkie uit met hun innerchest en definitie oefeningen en hoe t allemaal wel of niet moet maar ze presteren geen ene drol.
plus wat de meeste geleerd hebben over kt is op zn zachts gezegd... nee laat maar;)

wat was overigens de beargumenteren van die fysio dat je niet verder dan parrelel kan squaten beter en dat je door moet kunnen ademen.

Hahah ja ik heb nog niet veel buffe fysio's gezien.

Hij zei dat het allemaal veel functioneler was. Ik zei dat ik eens had geleerd dat fullsquats eigenlijk logischer zouden zijn, minder druk in knie etc. En toen zei hij het precies andersom (meeste druk in knie op het fullsquatmoment, kunnen je gewrichten niet aan etc.) En daar heb ik het maar bij gelaten. Ben geen expert en ik baseer me ook maar op een aantal dingen die ik gehoord of gelezen heb en dan is een discussie met een fysio nutteloos. Verder zei ik dat het belachelijk was op eens even lekker in en uit te ademen als je X aantal kilo's op je rug heb en dat was hij wel met me eens maar "voor het functionele enzo".

Het is heel apart dat je van iemand adviezen aan moet nemen die zulke andere denkwijzen heeft op het KT vlak. Maar ze weten jammer genoeg wel beter hoe het lichaam werkt als je een bep. blessure oploopt en wat er tegen moet doen:D

Sinds ik me rug arch bench ik veel beter qua form, spanning, kilos.
En nee niet zeggen "oh das weer zo'n dikke powerlifter die alleen naar kilo's kijkt waar ik niet meer naar kijk omdat ik zwak blijf", want me borst groeit er ook harder door.

Als ik me been in me nek leg voelt ook k*t, betekent niet dat het voor ten alle tijde schadelijk is of zo.

Prove it

---------- Toegevoegd om 19:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:40 ----------

Neej trainen mag toch ook lekker aanvoelen. Als je nou beter bencht, meer borst voelt en minder lage rugpijn creërt me je voeten op een bankje... Waarom zou ik ze dan op de grond plaatsen? Omdat powerlifters dat "zeggen"? Who cares

Damn ... bench ik altijd met me benen op het bankje. Als ik mensen met hun voeten op de grond zie benchen, zie ik hun rug altijd heel erg hol staan en dat lijkt me niet echt gezond, maar dat zie ik dus verkeerd?

Damn ... bench ik altijd met me benen op het bankje. Als ik mensen met hun voeten op de grond zie benchen, zie ik hun rug altijd heel erg hol staan en dat lijkt me niet echt gezond, maar dat zie ik dus verkeerd?

je rug is juist van nature enigzins hol.
daarnaast lig je zo in een sterkere en stabielere positie wat ook nog eens veiliger is.

Als je dus in de gym aan het trainen bent zonder spotter/buddy he, is dit dan niet net wat veiliger ???, en kan je dan net niet iets dichter bij jouw maximaal komen, omdat als je het niet meer houd je, kracht kan uitoefenen met je benen om die barbell toch nog in de houder te donderen ???

juist, en als zelfs dat niet meer lukt doe ik altijd een tampon om de stang heen en rol ik heb maar beneden en ga rechtop zitten, maar sommigen laten ook gewoon de schijven pleuren links en rechts als ze het niet meer houden.

Als je op een bankje ligt met benen in de lucht dan ligt de wervelkolom in en normale houding.

Hoe je bij het drukken je benen op de grond, dan ga je automatisch met je rug een bolling making in je onderrug, waardoor je een vergrote lumbale lordose trekt. Niet ideaal voor je rug lijkt me zo ;)

Daarom span je je buikspieren aan.

Ik heb 1 benchfilmpje toevallig. Is dat spinewrecking volgens jou?

Dat is idd spinewrecking, oftewel overdrijven met de arch met dat gewichtje.

---------- Toegevoegd om 21:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:27 ----------

je rug is juist van nature enigzins hol.
daarnaast lig je zo in een sterkere en stabielere positie wat ook nog eens veiliger is.

Om even aan te sluiten bij Barbellman,
Ik stond laatst te kijken bij eentje die mee deed aan een benchpress wedstrijd, die deed erg dapper beentjes omhoog, maar die ging dus wel bijna om. Het gewicht was net ff te zwaar en hij raakte "iets uit balans". Door die voeten omhoog was dat iets uit balans voldoende om bijna van de bank te vallen.

Alleen daarom al voetjes op de vloer, puur voor stabiliteit.
Dat het af en toe lekkerder is om je rug te ontlasten met de voetjes omhoog dat begrijpt iedereen wel, maar de veiligheid en stabiliteit is even wat meer van belang.

Gewoon plat op de bank liggen, met natuurlijke holling van je rug is voldoende als het oncomfortabel is dan ga je wat op je tenen staan, maar houd de voeten op of tegen de grond.
Verder gewoon schouders tegen de bank houden en drukken.

---------- Toegevoegd om 21:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:32 ----------

Prove it

---------- Toegevoegd om 19:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:40 ----------

Neej trainen mag toch ook lekker aanvoelen. Als je nou beter bencht, meer borst voelt en minder lage rugpijn creërt me je voeten op een bankje... Waarom zou ik ze dan op de grond plaatsen? Omdat powerlifters dat "zeggen"? Who cares

Powerlifters hebben een ander doel dan een bodybuilder.
Je hoeft als BB'er alleen aan je veiligheid te denken.

Dat is idd spinewrecking, oftewel overdrijven met de arch met dat gewichtje.

Ja man, lekker subjectief:roflol: Is mijn 1RM dus geen "gewichtje" voor mij.

Misschien moet je je wat meer in PL verdiepen voordat je dit soort dingen zegt. (Mijnheer Tate heeft nog een mooi filmpje voor je).

Ik heb het idee dat onze laatste discussie in de wetenschapssectie ten grondslag ligt aan deze "stekende" opmerking. Ik zie je net weer in discussie gaan met iemand over unilateraal werk en ik ben bang dat discussiëren met jou niet werkt. Het is wel goed voor mijn karma maar er gaat teveel tijd in zitten. En leren ervan doe ik niet want je blaat toch maar wat in het rond over je eigen mening en je wilt niks van niemand leren want niemand heeft het "absolute gelijk"... Behalve als jij dat heb meegemaakt.

Doei Martin.

Ja man, lekker subjectief:roflol: Is mijn 1RM dus geen "gewichtje" voor mij.

Misschien moet je je wat meer in PL verdiepen voordat je dit soort dingen zegt. (Mijnheer Tate heeft nog een mooi filmpje voor je).

Ik heb het idee dat onze laatste discussie in de wetenschapssectie ten grondslag ligt aan deze "stekende" opmerking. Ik zie je net weer in discussie gaan met iemand over unilateraal werk en ik ben bang dat discussiëren met jou niet werkt. Het is wel goed voor mijn karma maar er gaat teveel tijd in zitten. En leren ervan doe ik niet want je blaat toch maar wat in het rond over je eigen mening en je wilt niks van niemand leren want niemand heeft het "absolute gelijk"... Behalve als jij dat heb meegemaakt.

Doei Martin.

Ik hoef me niet verder te verdiepen in PL, dat is mijn sport niet. Daarom zal ik ook weinig reacties geven als het om PL gaat. PL'ers doen andere trainingen dan bodybuilders, misschien moest jij dat ook maar eens leren.

Jij vraagt of dat wat jij doet spinewrecking is en ik zag ja dat is spinewrecking. Die arch is naar mijn mening overdreven. In ieder geval voor bodybuilding en ook voor BB niet effectiever. Het is alleen voor PL een easy way/betere manier om meer te drukken in een wedstrijd of op je 1RM.
Verder is dit niet relevant aan de discussie.
Bovendien ben ik zoals de meesten van mening dat een lichte arch en vaak de natuurlijke holling van de rug voldoende is. Ik vraag me dan ook af waarom je er alleen bij mij over valt.

Dat een aantal PL'ers zo'n arch willen gebruiken moeten ze zelf weten. Zoals ik al zei PL'ers en BB'ers hebben beiden andere doelen en ook andere methodes. Leer dat en accepteer dat.
Als je het daar niet mee eens bent, jammer dan dat is jouw gebrek.

Dat je nog vrij weinig weet of wil weten en dat alleen jouw methode de absolute juiste en enige is, tja... Daarom vind ik de volgende uitspraak van je wel typerend:
. Ben geen expert en ik baseer me ook maar op een aantal dingen die ik gehoord of gelezen heb :D
Dat noemen wij grote mensen "papagaaien" zonder na denken of lezen iets roepen omdat een ander dat zegt of heeft gezegd. Dat doe je geloof ik wel vaker.

De discussie over unilateraal werk heb je dus ook weer niet gelezen wat ik schrijf net als die flinke jongen die er tegenin gaat.
Leer eerst lezen voordat je iets gaat roepen om mensen neer te halen.
Als ik ergens iets verkeerds neerzet dan mag je dat zeggen en onderbouwen.
Dat jij een discussie maakt van wat ik in de wetenschapsectie copypaste en spiegelde bij iemand.....super van je, je leest idd alles erg goed he.

Maar net als je vriendje in dat andere topic dat je aanhaalt, het is verder niet relevant. TS heeft daar niets aan. Beperk je liever tot antwoord geven op wat TS vraagt.

Je bent een held Martin:roflol:

Oh, hier de link: [Link niet meer beschikbaar]

Mochten mensen op een dag als deze na de kerst zin hebben om de epische onderbouw en draai skills van deze mijnheer te aanschouwen. Hij is wel lang van stof en hij geeft bijna nooit op dus het is een lange zit.

Als je dan echt niks te doen heb kijk hier even: http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/benchpress-verbeteren-241004/

Laatst bewerkt:
juicers gonna juice

jongens... :roflol:

haha dit is meer een persoonlijke kwestie geworden :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven