Dudemeister
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 86
- Lengte
- 1m96
- Massa
- 93kg
- Vetpercentage
- 12%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ze doen het gewoon voor de fun ook hoor alleen op training want wedstrijden doen ze niet
170kg bench toch wel.
Sommige mensen zijn gewoon raar sterk daarin.zitten bij ons ook een paar fysios op de gym, hangen altijd t binkie uit met hun innerchest en definitie oefeningen en hoe t allemaal wel of niet moet maar ze presteren geen ene drol.
plus wat de meeste geleerd hebben over kt is op zn zachts gezegd... nee laat maar
wat was overigens de beargumenteren van die fysio dat je niet verder dan parrelel kan squaten beter en dat je door moet kunnen ademen.

Als ik me been in me nek leg voelt ook k*t, betekent niet dat het voor ten alle tijde schadelijk is of zo.
Damn ... bench ik altijd met me benen op het bankje. Als ik mensen met hun voeten op de grond zie benchen, zie ik hun rug altijd heel erg hol staan en dat lijkt me niet echt gezond, maar dat zie ik dus verkeerd?
Als je dus in de gym aan het trainen bent zonder spotter/buddy he, is dit dan niet net wat veiliger, en kan je dan net niet iets dichter bij jouw maximaal komen, omdat als je het niet meer houd je, kracht kan uitoefenen met je benen om die barbell toch nog in de houder te donderen
![]()
Als je op een bankje ligt met benen in de lucht dan ligt de wervelkolom in en normale houding.
Hoe je bij het drukken je benen op de grond, dan ga je automatisch met je rug een bolling making in je onderrug, waardoor je een vergrote lumbale lordose trekt. Niet ideaal voor je rug lijkt me zo![]()
Ik heb 1 benchfilmpje toevallig. Is dat spinewrecking volgens jou?
je rug is juist van nature enigzins hol.
daarnaast lig je zo in een sterkere en stabielere positie wat ook nog eens veiliger is.
Prove it
---------- Toegevoegd om 19:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:40 ----------
Neej trainen mag toch ook lekker aanvoelen. Als je nou beter bencht, meer borst voelt en minder lage rugpijn creërt me je voeten op een bankje... Waarom zou ik ze dan op de grond plaatsen? Omdat powerlifters dat "zeggen"? Who cares
Dat is idd spinewrecking, oftewel overdrijven met de arch met dat gewichtje.
Is mijn 1RM dus geen "gewichtje" voor mij.Ja man, lekker subjectiefIs mijn 1RM dus geen "gewichtje" voor mij.
Misschien moet je je wat meer in PL verdiepen voordat je dit soort dingen zegt. (Mijnheer Tate heeft nog een mooi filmpje voor je).
Ik heb het idee dat onze laatste discussie in de wetenschapssectie ten grondslag ligt aan deze "stekende" opmerking. Ik zie je net weer in discussie gaan met iemand over unilateraal werk en ik ben bang dat discussiëren met jou niet werkt. Het is wel goed voor mijn karma maar er gaat teveel tijd in zitten. En leren ervan doe ik niet want je blaat toch maar wat in het rond over je eigen mening en je wilt niks van niemand leren want niemand heeft het "absolute gelijk"... Behalve als jij dat heb meegemaakt.
Doei Martin.
Dat noemen wij grote mensen "papagaaien" zonder na denken of lezen iets roepen omdat een ander dat zegt of heeft gezegd. Dat doe je geloof ik wel vaker.. Ben geen expert en ik baseer me ook maar op een aantal dingen die ik gehoord of gelezen heb![]()