XXL Nutrition

Benchpress gewicht vergroten

TS wilt meer kunnen bankdrukken zegt hij in de OP, ik zou niet weten wat een spiegel daar mee te maken heeft.
En ook al zou het enkel om massa gaan, het is toch vrij simpel dat als je groter wilt worden je hoe dan ook meer gewicht zult moeten verplaatsen.

TS wilt meer kunnen bankdrukken zegt hij in de OP, ik zou niet weten wat een spiegel daar mee te maken heeft.
En ook al zou het enkel om massa gaan, het is toch vrij simpel dat als je groter wilt worden je hoe dan ook meer gewicht zult moeten verplaatsen.

Ah was TS uit het oog verloren, dacht dat het allang niet meer om hem ging ;)
100 kg drukken met crap form zal waarschijnlijk minder massa aanzetten dan 80kg met perfecte form tho... maar ben het met je eens dat kracht idd wel een factor gaat spelen op de weg naar groei.

Ik had ook altijd veel moeite met zwaar benchen. Zat al een tijdje vast op 8x 80 kilo. Ben 2 maanden geleden begonnen met 2x per week borst trainen (maandag&vrijdag). Sinds dien gaat het gewicht rap omhoog. Zit nu op 8x 92,5. Op maandag maak ik altijd 4 setjes van 8 en vrijdag 5 setjes van 3. Dit werk goed voor mij. Mischien dat je er iets aan hebt..

Ik heb het gevoel dat ook overhead military press en pushpress, en in mindere mate barbell upright row en cable lateral raise, helpen om sterker op benchpress te worden.

Die oefeningen doe ik nu een tijdje consequent, in schema 5x5. En merk dat ik sterker word.

Heb de dumbbell benchpress even laten schieten. Doe deze echter nog wel incline en decline.

Laatst bewerkt:
Sterkere schouders zullen wel bijdragen aan een sterkere bench ja.

Eergisteren was gewicht nog enorm belangrijk voor je anders.

Natuurlijk is gewicht wel belangrijk, hoe ga je anders progressie meten?

De tweede was sarcastisch, meer met een knipoog naar hoe hier vaker op het forum gedaan word als je niet zoveel kg squat of bankt.
Wel heb ik veel bewondering voor mensen die ver boven de 100 banken.

Ikzelf ga binnenkort iemand om wat hulp vragen zodat ik wat meer progressie kan maken op het gebied van gewicht, reden is dat ik denk dat meer gewicht meer groei is.

---------- Toegevoegd om 18:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:43 ----------

Ik had ook altijd veel moeite met zwaar benchen. Zat al een tijdje vast op 8x 80 kilo. Ben 2 maanden geleden begonnen met 2x per week borst trainen (maandag&vrijdag). Sinds dien gaat het gewicht rap omhoog. Zit nu op 8x 92,5. Op maandag maak ik altijd 4 setjes van 8 en vrijdag 5 setjes van 3. Dit werk goed voor mij. Mischien dat je er iets aan hebt..

Ja zoiets werd mij ook aangeraden te doen dat met 4 setjes van 8 en 5 van 3 of 4x4 en die dan zwaarder.

---------- Toegevoegd om 18:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:46 ----------

Inderdaad, belangrijker dan wat je weegt of drukt is hoe je toont.

Massa = kracht
Kracht = massa
Toch?

.....reden is dat ik denk dat meer gewicht meer groei is.

Dat denk ik ook. Zwaardere gewichten versnellen je kracht, je massa, je groei.
Iets als vermeerderde meeropbrengst.
Een zwaar gewicht zet meer zoden aan de dijk, heeft meer impact.

En dat wordt bij mij tijd ook. Na zes jaar nog altijd slechts 75 kg bp.
Maar ik train dan ook niet altijd met dezelfde intensiteit.

Dat denk ik ook. Zwaardere gewichten versnellen je kracht, je massa, je groei.
Iets als vermeerderde meeropbrengst.
Een zwaar gewicht zet meer zoden aan de dijk, heeft meer impact.

En dat wordt bij mij tijd ook. Na zes jaar nog altijd slechts 75 kg bp.
Maar ik train dan ook niet altijd met dezelfde intensiteit.

Dat is precies waar ik ook tegen aan loop dat ik niet altijd met dezelfde intensiteit kan trainen.

Er is een trainer die me vertelde dat de sleutel ligt in het 1x per 3 weken zwaar gaan.
Ook lijkt mij dat 4x8 en dan 5x3 op de andere borstdag wat eerder gezegd is een hele goede.

Als je geen start setjes met 60 kg bencht als kerel dan weet ik het ook niet meer.
Ik vind mezelf op trainings gebied niet eens een kerel met me setjes met 70 en 80 op me betere dagen of me 1 keertje 100.
Dat zijn vieze k*t klote p*ssy weights potverdomme!!!
Maar ik werk er aan!! hoop ooit sterker te worden en wat meer te pakken maar de laatste tijd zit ik echt vast en kom ik niet verder.

Wat een bullshit.
Ik denk dat bijna niemand die net begint, meteen 60 kg bencht. Of je moet al andere krachtsporten gedaan hebben oid.

Edit: topic doorgelezen, was blijkbaar niet de enige die dat dacht.:P

heb er met aan trainingsmaat een disccusie overgehad wat is nu de juiste uitvoering de halter laten zakken boven je tepels of op je tepels

Onder

en schuine bandruk tot de helf van je borst ?

heb er met aan trainingsmaat een disccusie overgehad wat is nu de juiste uitvoering de halter laten zakken boven je tepels of op je tepels

Ligt eraan wat je doel is. Als je zo veel mogelijk wil drukken moet je de halter niet boven je tepels laten zaken. Maar eronder tussen je borst en je middenrif.

• Topic Starter Topic Starter
Is het dan de bedoeling dat je 4x8 en 5x3 hetzelfde gewicht drukt? Of dan bijv. 60 kg 4x8 en 70 kg 5x3?
Of met 4x8 steeds je gewicht per set vergroten?

Met 4x8 een gewicht waar je 8 reps mee kunt, met 5x3 een zwaarder gewicht waar je maar 3 reps mee kunt.

Met een spotter eigenlijk net een gewicht doen wat je 3 a 4 keer kan. Dan zorgen dat je met spotter 6 x haalt. Twee weken doen en dan gewicht erbij en verder proberen. Zo ben ik sterker geworden. Hierboven ook ergens een nuttige tips gelezen.

Laatst bewerkt:
Een tip die ik in de sportschool laatst kreeg was 75% van je 1RM pakken. Dan normaal benchen maar de bar 3 seconden op je borst te laten "liggen". Idee erachter is om ervoor te zorgen dat je het wat makkelijker gaat krijgen met die laatste cm's boven je borst die normaal altijd zo zwaar zijn.

Ik ben er net mee begonnen dus ik moet er nog achter komen of het broscience is of niet ;)

Terug
Naar boven