Fitness Seller

Benchpress is overrated!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xto

Freaky Bodybuilder
Waardering
152
Lengte
1m82
Stelling:

Benchpress is overrated op het gebied van massa kweken,
Benchpress is een gevaarlijke oefening (hoge kans op pectear)
Er zijn betere alternatieven voor de benchpress.

Discuss,

Nee

Dat dan weer wel

Nee

BP vind ik niet overrated wat betreft massa kweken, toen ik weer begon met BP merkte ik zeer goed dat er meer massa kwam...

Vind dumbbell press beter dan bench press. Maar weinig sportscholen met dumbbells die zwaar genoeg zijn om het goed te kunnen pakken.

Welke vorm van bench press?
Greep?

Doe liever DP. Handiger als je alleen traint omdat je nooit een spotter nodig hebt. Als het echt uit de hand loopt kan je de dumbbells altijd laten vallen. Ook kan ik de borst beter isoleren en hoef ik minder gewicht te gebruiken. BP is leuk voor status en PL. Of als je iemand bent die meer spieren wil betrekken in één training wat de BP net wat meer doet.

Dumbbell press heeft mijn voorkeur.

Ik verkies toch benchpress omdat dumbbell press veel meer blessures opleverd aan de schouders.

bench press is een goeie oefening, mits goed uitgevoerd.
zoveel mensen die het fout doen, waarbij de voordelen voor je borst, van een goeie bench press sessie volledig verdwijnen

• Topic Starter Topic Starter
Welke vorm van bench press?
Greep?

Gewoon de BP in het algemeen, vlak met normale greep. komt niet zo precies.

Doe liever DP. Handiger als je alleen traint omdat je nooit een spotter nodig hebt. Als het echt uit de hand loopt kan je de dumbbells altijd laten vallen. Ook kan ik de borst beter isoleren en hoef ik minder gewicht te gebruiken. BP is leuk voor status en PL. Of als je iemand bent die meer spieren wil betrekken in één training wat de BP net wat meer doet.

+1,

Dit is ook mijn mening.

Laatst bewerkt:
Stelling:

Ja.

Nee. Als je je hoofd erbij houd en geen domme dingen doet is geen enkele oefening gevaarlijker dan een ander. Doe je dit niet dan is iedere oefening even "gevaarlijk".

Ligt aan je doel

+1 wat BigT schrijft en voor beginners vind ik de dumbbell press extra nuttig, zeker degene die een arm hebben die erg dominant is tov de andere. Zie benchpress zo vaak helemaal scheef uitgevoerd. DP dwingt om met beide armen dezelfde inspanning te doen.

Wat is een Pectear?

Vind het allebei lekkere oefeningen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven