Thekingofpop
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 11
- Lengte
- 1m78
- Massa
- 74kg
- Vetpercentage
- 12%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Bankdrukken is een veiliger oefeinig en gemakkelijk om te leren dan "dumbbell">"dumbbell">dumbbell press. De meeste mensen doen "dumbbell">"dumbbell">dumbbell press verkeerd.Zelfs utube staat vol met fimpjes van top BB-ers die "dumbbell">"dumbbell">dumbbell-press verkeerd uitvoeren (de redenen waarom zij dit zo doen staat los van deze discussie; overloadtraining...en simpelweg machofilmpjes maken voor de niet zo kritische fans..).
Dus hij had lang niet gebenched en ging toen 180 pressen?, waarna hij de tear opliep?@Rated
Bij ons was er laatst een ex BB'er in de Gym met een Pectear die 180 ging Benchen en die het heel lang niet had gedaan.
Waarom dat dan?
Deze topics zijn overrated, iedere oefening heeft zijn functie en behoort goed uitgevoerd te worden.
Het lijkt de laatste jaren wel of alles ineens slecht is, die machine's in de sportschool zijn in mijn ogen gevoeliger aan blesures, vaak omdat alles niet op de juiste hoogte ect afgesteld is of kan worden.
Deze topics zijn overrated, iedere oefening heeft zijn functie en behoort goed uitgevoerd te worden.
Het lijkt de laatste jaren wel of alles ineens slecht is, die machine's in de sportschool zijn in mijn ogen gevoeliger aan blesures, vaak omdat alles niet op de juiste hoogte ect afgesteld is of kan worden.
-Er zijn praktisch geen mogelijkheden om te cheaten. Ofwel gaat dat gewicht omhoog, ofwel niet. (Een helper voor de laatste reps/failure daargelaten, dat is je trainingsmanier gewoon...)

Ik vind het persoonlijk een prachtige oefening om mijn progressie te meten.
-Het is een universele oefening (geen apparaat waarbij elk merk nog verschillen heeft), 80 kilo blijft 80 kilo.
-Er zijn praktisch geen mogelijkheden om te cheaten. Ofwel gaat dat gewicht omhoog, ofwel niet. (Een helper voor de laatste reps/failure daargelaten, dat is je trainingsmanier gewoon...)
-Je pakt er relatief veel spieren mee, wat het als indicator voor je progressie van het bovenlichaam accurater maakt.
-Ik zorg iedere keer voor dezelfde uitvoering, lichtjes de borst aanraken en weer weg. Op die manier heb je consistentie vergelijkingsgegevens.
-De gewichtsverhogingen hoeven niet zo groot te zijn als met dumbbelloefeningen. Meestal gaan ze per 2 kilo omhoog de dumbbells, dit is bij een oefening die je normaal met 20 kilo doet 10% meer. Bij benchpress kan ik met 2.5 kilo verhogen, wat bij 80 kilo slechts ongeveer 3% is. Wat je dus opnieuw duidelijker je progressie laat meten.
hoe kom je er nou weer bij dat je met de bench praktisch niet kan cheaten![]()
Goede punten,
Maar is het een overrated oefening voor Massa?
Ik bedoel gewoon dat er duidelijke grenzen zijn. De borst en het locken van de armen. Als je telkens die grenzen bereikt en de negatieve reps consistent laat zakken heb je mooie vergelijkingspunten.
Bij veel andere oefeningen heb je dit niet, en nu kan je natuurlijk gaan disucussiëren over wat cheaten precies is, maar met behulp van andere spieren ga je ook niet echt benchpressen imo.
Imo niet, zeker niet voor de bovenste borstspieren bij flat.(in mijn geval dan)
-De gewichtsverhogingen hoeven niet zo groot te zijn als met dumbbelloefeningen. Meestal gaan ze per 2 kilo omhoog de dumbbells, dit is bij een oefening die je normaal met 20 kilo doet 10% meer. Bij benchpress kan ik met 2.5 kilo verhogen, wat bij 80 kilo slechts ongeveer 3% is. Wat je dus opnieuw duidelijker je progressie laat meten.

Ehm ja leuk. Maar waarom zou je ook al weer "dumbbell">dumbbell benchen met 20kg als je 80kg barbell benched? Zo ken ik er nog wel een paar... De 20kg "dumbbells">dumbbells ben ik al gepasseerd. Was dat met de 80kg barbell ook maar zo![]()