MuscleMeat

Benchpress max

hoxyz

Colossal Veteran
10 jaar lid
10.000 likes 10.000 berichten
Waardering
18.834
Hi,

Ik lurk al een tijdje rond hier, hier is dan m'n eerste post!
Als deze post in de verkeerde sectie staat, i'm sorry.

Ik ben net 17 en heb een +- BF % van 23 denk ik, doe al een tijdje krachttraining ben nog aan het leren, vanaf nu ga ik ook keihard cutten.
Maar nu m'n vraag over de benchpress, M'n form etc is correct maar ik kom maar niet hoger in gewicht, ik kan nu 3 sets van 8 reps 50kg doen. One rep max licht op 60 kg +-. Ik zit hier al langer dan een maand op, kom maar niet langs die 50 kg.

Iemand tips om hier langs te komen?

Thanks in advance,

Laatst bewerkt:
Leg uit hoe de uitvoering van je bench correct is.
Als het daar niet aan ligt , meer kcals eten.

• Topic Starter Topic Starter
Ik weet vrijwel zeker dat m'n form correct is omdat ik me veel oriënteer op het internet ( bijvoorbeeld hier). Ik train dan ook vaak maar andere lui, die niet bepaald nieuw zijn. Ik zit nu vast wat ik vaag vind, omdat ik in 1 maand van stang naar 50 kg bp ben gegaan. Meer kcal op mijn gewicht?

Ik weet vrijwel zeker dat m'n form correct is omdat ik me veel oriënteer op het internet ( bijvoorbeeld hier). Ik train dan ook vaak maar andere lui, die niet bepaald nieuw zijn. Ik zit nu vast wat ik vaag vind, omdat ik in 1 maand van stang naar 50 kg bp ben gegaan. Meer kcal op mijn gewicht?

Hoeso vraagteken achter je gewicht?
Als je weineger kcal eet dan dat je nodig hebt en daar boven om te kunnen presteren komt, ja dan moet je meer eten.

nochtans twijfel ik dat je bench perfect correct is om eerlijk te zijn, dat je met een paar andere gym ratten traint wil nog niet zeggen dat zij iets toevoegen.

Dacht dat m'n form correct was, maar dan moeten we daar nog maar eens naar kijken.
Ik heb atm. nog geen voedingsschema, maar daar ga ik deze week naar kijken omdat ik nu keihard wil gaan cutten.

Dankjewel voor je tip, alle kleine beetjes helpen =]

Dacht dat m'n form correct was, maar dan moeten we daar nog maar eens naar kijken.
Ik heb atm. nog geen voedingsschema, maar daar ga ik deze week naar kijken omdat ik nu keihard wil gaan cutten.

Dankjewel voor je tip, alle kleine beetjes helpen =]

Je kunt het beste even de stickys lezen betreft de voeding , hierbij leggen zij uit hoe je erachter kunt komen hoeveel kcal je binnen moet krijgen en de verhoudingen betreft eiwitten koolhydraten etc.

Ik zeg niet dat je bench echt persé slecht is , ik kan natuurlijk niet oordelen zonder het te zien , als je echt goedkeuring wilt hebben met zekerheid dat je hem goed uitvoert kan je hem natuurlijk even filmen met je mobiel en laten beoordelen, dan weet jij in ieder geval dat het niet daar aan ligt als je dat zou willen.

Succes!

Hier is een tip: jij zal jouw plateau verbreken pas wanneer je verschil weet tussen *ligt* en *licht* ;)

One rep max licht op 60 kg +-

Ligt dyslectisch sigh, en praat heel veel Engels dus vandaar. Maar dankjewel voor je nuttige info, heb door alleen die zin van jouw al mijn PR verbroken.

je vorm is niet 'correct', wat je zelf ook denkt. iemand die 60kg benchpressed gebruikt geen lats in zijn movement, heeft waarschijnlijk bijna tot geen legdrive, en je barpath zal elke rep wel anders zijn. perfecte vorm is niet iets wat je op een maandje onder de knie hebt, dit kan heel lang duren.

een enorme bench is ook niet iets dat je op een paar maandjes haalt, hoewel er veel mensen zijn die snel 100kg + benchen, zal de gemiddelde gymrat (zelfs al neemt hij het serieus op ) er toch meer dan een jaar over doen om zijn eerste 100kg te benchen.

ik zou me dus niet al te druk maken op dit punt en gewoon op je vorm blijven hameren, sterker en groter worden

ook; hoe ziet je trainingschema eruit ? hier zit bij velen al het eerste grote probleem

Doe minder herhalingen. ;)

Zoals ik eerder zij, was niet heel erg serieus, maar werkte met borst/triceps schouders/(verschillde, soms buik of biceps( heb geen aparte dag voor biceps) en dan nog rug, had geen been dag ( I know lol) Maar die komt er nu wel in!

M'n form zou obv. niet perfect zijn, maar wel degelijk. Heb wel legdrive maar zoals jij zij, heb het erg soms nog wel eens moeilijk mee om barpath in de 4/5e set goed te houden.

Zoals eerder gezegd, ik ga deze week via de stickys hier een voedingsschema zien samen te stellen, en daar komt ook een degelijk trainschema bij.

wat wordt er overigens bedoeld met gymrat ^^?

---------- Toegevoegd om 01:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:14 ----------

Ik train niet op strenght, maar fysiek. En dan weet ik wel dat ik loop te zeuren over dat m'n bp niet hoog is.
Maar vind toch wel 6 reps de minimum?

Zoals ik eerder zij, was niet heel erg serieus, maar werkte met borst/triceps schouders/(verschillde, soms buik of biceps( heb geen aparte dag voor biceps) en dan nog rug, had geen been dag ( I know lol) Maar die komt er nu wel in!

M'n form zou obv. niet perfect zijn, maar wel degelijk. Heb wel legdrive maar zoals jij zij, heb het erg soms nog wel eens moeilijk mee om barpath in de 4/5e set goed te houden.

Zoals eerder gezegd, ik ga deze week via de stickys hier een voedingsschema zien samen te stellen, en daar komt ook een degelijk trainschema bij.

wat wordt er overigens bedoeld met gymrat ^^?

---------- Toegevoegd om 01:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:14 ----------

Ik train niet op strenght, maar fysiek. En dan weet ik wel dat ik loop te zeuren over dat m'n bp niet hoog is.

Als je niet op kracht traint maakt het dus geen fl**ker uit hoe hoog je benchpress is. Als je maar massa aankomt.

Die zag ik aankomen, ik wil dan natuurlijk een mooi fysiek, maar beetje kracht erbij is ook wel leuk. En waar ik mee zit zoals ik zij in m'n beginpost, is dat ik vast zit een geen vooruitgang boek ( die ik in andere oefeningen wel zie, bijv. dips ben ik van heel veel assisted naar een klein beetje gegaan in vrij snelle tijd)

Zie wel wat changes in m'n fysiek, maar niet veel omdat ik geen cardio deed ( wat wel essentieel is met mijn gewicht en bf%, dus daarom vandaag weer knallen )

Laatst bewerkt:
Cardio is niet essentieel. Wat wel essentieel is, is je voeding.
Met goede voeding zal je BP ook beter gaan.

DIT

Doe eens een tijdje 3x5.
Dat doe ik ook nu.

Dus bij elke set VIJF herhalingen...

Set 1 doe je met een gewicht waarmee je normaal gezien 10 herhalingen kan doen.
Set 2 (gewicht wat tussen set 1 en set 3)
Set 3 zoveel als je kan. MET SPOTTER ,, dan kan je tot het uiterste gaan

Als je in set 3 toch het gevoel had meer te kunnen, gooi er dan nog een vierde set tegenaan.

Ps: laat je spotter alleen helpen als het écht niet lukt. En als ie helpt, volstaat het meestal om heel lichtjes te duwen. Gebruik een spotter om de oefening zwaarder te kunnen maken, niet om ze voor jou makkelijker te maken natuurlijk

Ik zal eens doen, binnenkort dan maar eens een nieuw pr proberen neer te zetten

1: Met strenght zal je fysiek sneller vooruitgang.
2: Met lage herhalingen krijg je ook fysiek.
3: Doe 5 herhalingen. ;)

^eens

Monday is chest dat, dus dan ga ik zeker 5 herhalingen uit proberen.
Heb trouwens ook een een schematje in elkaar geknutseld. Wou hier geen nieuw topic voor openen, dus post het hier even. Alle kritiek is welkom!

Workout routine.
Buik nog niet beslist, misschien na back en legs.
Cardio minimaal 3x week.

Chest/triceps

Benchpress
Flys
Dips
Skullcrushers
Rope pushdowns

Shoulders/Biceps

Military press
Dumbbell press
Front raises ( plates)
Side raises
Bicep curls
Hammer curls

Back

Deadlift
Pullups
Barbell row/machine row
Dumbbell row

Legs

Squat
Leg press
Leg curls
Standing calf raise

---------- Toegevoegd om 14:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:56 ----------

Ben er overigens nog niet uit in welke volgorde ik het ga uitoefenen, alleen weet ik dat maandag chest day is ^^

Buik hoef je niet apart te trainen. Jammer dat je split gaat doen. En waarom wil je 3x per week cardio doen als ik het mag vragen?

Terug
Naar boven