MuscleMeat

Benchpress max

• Topic Starter Topic Starter
Waarom vind je het jammer dat ik splits ga doen?
Ik wil 3x in de week cardio doen omdat ik nu 1.85+- ben en 95+- KG weeg, vanavond ga ik in de gym even wegen.

Met alleen krachttraining ga ik die +- 10kg vet niet verliezen ben ik bang (85 kg lijkt me een mooi kg om naar toe te cutten)
En aangezien ik ook niet meet een dieet werk, ben van plan om gewoon cleaner te gaan eten en er op te letten. maar niet exact m'n macros tellen

Omdat je met een fullbody veel sneller vooruitgang zou maken.

Je kan zelfs zonder krachttraining en cardio die +-10kg vet verliezen.

Dan vind ik het ook jammer dat je niet op je macros gaat letten.

Heb jij voorbeelden van fullbody schemas?
Ben vrij nieuw in de voeding en woon nog thuis, dus vind het ook moeilijk om exact om die tijd een stukje kip te maken bijvoorbeeld.

Meal timing is niet belangrijk (voor de meeste van ons iig). Als je maar zorgt dat je aan het eind van de dag in de buurt komt van bepaalde waardes wbt kcal en eiwit voornamelijk.

Populaire full body workout zijn starting strength, stronglift of icecreamfitness 5x5. Maar persoonlijk is mijn favoriet deze:

A)
Squat
Bench press
pendlay row
dips

b)
front squat
deadlift
overhead press
chins

alles 3 setjes van 5

Omdat je met een fullbody veel sneller vooruitgang zou maken.

Je kan zelfs zonder krachttraining en cardio die +-10kg vet verliezen.

Dan vind ik het ook jammer dat je niet op je macros gaat letten.

Maar beter doet ie het wel met kracht en cardio.

Dankjewel voor dat schema, ik ga eerst even dit split schema uit werken, aangezien ik nog nooit (goed) gedeadlift en gesquad heb, ja maandag 3 setjes van 60kg proberen te squaten (spierpijn... jesus)

---------- Toegevoegd om 16:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:51 ----------

Ik lees ook veel, die aanraden om fullbody te doen als je minder tijd heb , ik kan in principe 4x ( als ik geluk heb met werk) 5x p/week naar de gym.

Techniek is alles. Dus kijk op het internet, youtube ed, goed hoe je oefeningen uit moet voeren en begin niet met te zware gewichten. Want wat ik mensen vandaag weer allemaal zag doen in de sportschool deed pijn aan mijn ogen.

---------- Toegevoegd om 17:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:08 ----------

Voordeel van full body is niet alleen dat het minder tijd kost maar ook dat je je spieren vaker traint. Over het algemeen 3x per week ipv 1x per week met een split. En daarna wordt je met full body gedwongen om je bezig te houden met de belangrijke oefeningen ipv van de isolatieoefeningen.

Thanks, ik neem het mee =]

Ikzelf vind fullbody maar niks, tenzij je nog een echte beginner bent.
Maar de meningen zijn hierover verdeeld natuurlijk. Ik ga me er niet mee bemoeien :D

Wat is goed is, is jouw compounds: benchpress, deadlift, optrekken (ook: military press en Bent Over Row)
zwaar te pakken en laag in herhalingen (ik doe 3x5) .
Voor je andere oefeningen doe je dan weer volgens 'massa' ( 8-12 ongeveer).

Vaker en zwaarder benchen. Tips zijn al verschillende keren gegeven en er bestaan 12352 topics over.

Dus conclusie, ipv 50kg 8 reps maar bijv 60kg 3-5 sets, vandaag schouders gedaan; military press, alleen stang dus 20g naar 30kg 3-5 reps?

Dus conclusie, ipv 50kg 8 reps maar bijv 60kg 3-5 sets, vandaag schouders gedaan; military press, alleen stang dus 20g naar 30kg 3-5 reps?

Goed bezig.
Inderdaad. Ik zou de compounds op 3x5 doen.
- squat, benchpr, deadlift, military p. , optrekken, Bent over row

Juist die BOR kan evt. op 3x8, ook over het optrekken en de military wordt wel eens gediscussieerd tussen 3x5 of 3x8;)

Zit in je kop. Over je max gaan is vooral een mentaal spelletje vooral bij bankdrukken.

Gewoon jezelf oppeppen in je hoofd en zoals als gezegd wordt naar een 3x5 gaan.

We gaan het morgen zien, avond weer chest en tric.
Zal waarschijnlijk niet een top training worden aangezien ik niet meer dan 2/3 uur ga slapen (kerstvakantie ritme...)

55kg en 60kg gedaan gister, 60kg 2 reps zelf en dan nog 2/3 heel licht assisted.

Ik weet niet hoe vaak je bencht, ik doe het persoonlijk zo:

training 1;
warmup setjes
5x45
5x45
5x45

training 2;
warmup
5x50
5x45
5x45

training 3;
warmup
5x50
5x50
5x45

training 4;
warmup
5x50
5x50
5x50

training 5;
warmup
5x55
5x50
5x50

Ik kan snappen dat je sneller wilt, maar tot nu toe werkt deze richtlijn goed voor mij. Voel ik me na het zwaardere gewicht nog sterk zat, doe ik nog een zware set. Misschien lukt de 5 dan niet, maar dan weet ik wel waar ik aan toe ben. Probeer wat uit zou ik zeggen, maar laat nooit je ego de overhand nemen en ga niet zwaarder ten koste van techniek.

Succes!

Ga vaak van 40 naar 50, misschien dan nog een keer 50kg, dan 55 > 60 zoiets.
Bench 1x per week, als ik zin heb soms 2x

Dan zou ik beginnen met standaard 2x in de week benchen, uiteraard niet 2 dagen achter elkaar.

Als je nou de benchpress inruilt voor een dumbellpres voor een aantal weken dan boek je weer vooruitgang op de benchpress.

De ROM (Range of motion) bij een dumbellpress is heel anders dan bij een benchpress. Hierdoor krijgen je spieren een hele andere prikkeling waardoor ze kunnen groeien. En als ze gewend geraakt hieraan zijn ga je weer naar de benchpress.

En zo blijf je je borstspieren prikkelen. En ga je op gewicht vooruit

Ik doe nu BP flys en dips.. Nooit iemand gehoort over dumbell press ipv bp

---------- Toegevoegd om 14:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:14 ----------

Gister trouwens ook MP 30kg 8x ipv 20kg ^^ dumbell shoulder press ook van 12 naar 14 easy.

Als je nou de benchpress inruilt voor een dumbellpres voor een aantal weken dan boek je weer vooruitgang op de benchpress.

De ROM (Range of motion) bij een dumbellpress is heel anders dan bij een benchpress. Hierdoor krijgen je spieren een hele andere prikkeling waardoor ze kunnen groeien. En als ze gewend geraakt hieraan zijn ga je weer naar de benchpress.

En zo blijf je je borstspieren prikkelen. En ga je op gewicht vooruit

Slaat nergens op dit.

• Like
Waarderingen: mat
Terug
Naar boven