- Waardering
- 14
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
axestream zei:Is dat echt dan? Zie vaak van die filmpjes op usenet staan, wist niet dat het echt spul was.
roxxe zei:de film niet gezien? maakt brandhout met je vorige statement![]()

Corazon zei:Niks slachtofferrol, ik geef de oorzaak alleen aan. Dat het zulke k*tjongeren zijn geworden is een gevolg. Je gaat me echt niet vertellen dat die jongens nooit benadeeld zijn en gelijke kansen hebben gehad als hun rijke leeftijdgenoten, maar goed die discussie hebben we al eerder gehad.
Ze zijn in die wijken terechtgekomen omdat dat de enige betaalbare wijken zijn dat ben ik met je eens, maar hoe wil je in godsnaam een fatsoenlijk inkomen verdienen als je net je land uit bent gevlucht. Het is dus onvermijdelijk dat alle arme allochtonen in die wijken terechtkomen en de kans is dan ook heel groot dat de jongeren in die families ontsporen.
Zolang mensen de oorzaak niet zien van deze ontspoorde jongeren en zolang mensen uit angst een oogje dichtknijpen als er iets gebeurd hebben die mensen geen recht om te zeiken.
coltivatore zei:wat wil je nou dan? altijd naar de oorzaken kijken en vervolgens met die lijers om tafel gaan zitten om het over de oorzaken te hebben van hun gedrag?
naar oorzaken zoeken is voor mensen die de problemen niet willen aanpakken. als een bepaalde groep significant vaker de fout in gaat dan andere groepen moet je die groep keihard aanpakken.
axestream zei:Als je de oorzaak niet aanpakt zal er nooit iets veranderen. Zo ingewikkeld is dat toch niet? Niemand zegt dat je ze niet keihard moet aanpakken, maar daarmee schrik je anderen echt niet af. Als dat zo was dan zouden ze in landen waar ze mensen martelen en hun handen en voeten afhakken geen wetsovertreders meer hebben.
coltivatore zei:natuurlijk moet je kijken naar de oorzaak en dingen verbeteren zodat de toekomstige generaties van de probleemgroepering betere aanvangscondities hebben (en dus geen excuus om op terug te vallen), maar dan blijft er nog een bestaande groep over die problemen veroorzaakt. Op die groep doel ik als ik zeg keihard aanpakken. Ik verwacht ook niet dat dit een afschrikwekkend voorbeeld zal hebben voor anderen. Ik verwacht alleen dat die personen zelf het dan minder snel weer zullen doen.

coltivatore zei:natuurlijk moet je kijken naar de oorzaak en dingen verbeteren zodat de toekomstige generaties van de probleemgroepering betere aanvangscondities hebben (en dus geen excuus om op terug te vallen), maar dan blijft er nog een bestaande groep over die problemen veroorzaakt. Op die groep doel ik als ik zeg keihard aanpakken. Ik verwacht ook niet dat dit een afschrikwekkend voorbeeld zal hebben voor anderen. Ik verwacht alleen dat die personen zelf het dan minder snel weer zullen doen.
axestream zei:Dus jij gelooft nog in de corrigerende werking van de gevangenis?![]()
Rob G zei:Het gaat niet alleen om een corrigerende werking van de gavangenis, want die is er niet. Het gaat om het gevoel van rechtvaardigheid bij de slachtoffers en eventuele nabestaande van die slachtoffers.
Zelda zei:Het gaat er om dat een grote groep zich collectief weigert aan te passen aan de westerse maatschappij. Dat vind ik nog wat anders dan gewoon crimineel gedrag. Ze zien hun landgenoten (de autochtonen) niet als 'broeders' maar als een andere soort wiens eigendom en lichamelijke intergriteit je niet hoeft te respecteren. Een crimineel sluit je op, mensen die zich niet aan willen passen gooi je wat mij betreft het land uit. Wat mij betreft droppen we ze allemaal boven Iran, dat is een fijn islamitisch land waar ze zich vast beter thuisvoelen.