Fitness Seller

Benen groeien niet

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Benen gewoon de tering in trainen 1x per week is genoeg hoor, enigste spiergroep dat ik geen rekening hou met reps. Als je normaal kan wandelen einde van training heb je geen ruk gedaan.
opbouwend in gewicht dan wat dropsetjes erbij en klaar.

Voor diegene met hun genetics verhaal :flipoff:

TS is geen beginner meer, maar vooral voor beginners is dit advies toch het verkeerde advies? Zou je dan een ander advies hebben? Ik denk dan aan dingen zoals de juiste uitvoering/vorm en blessures....

Sterling maar pik jij die 'gewoon de tering in trainen' gasten er niet zo uit dan? ;)

Mijn ervaring is dat gewoon de tering in trainen blessures met zich mee brengt, maar ik ben dan ook nog een beginner.
 
Intensiteit. Intensiteit. Intensiteit.
 
Hoge intensiteit kan je op meer manieren halen. Je kan kiezen voor high rep lower weight of los rep higher weight.
Ik zie nu overal 10-12 reps staan.
Waarom niet een keer minder herhalingen op hoger gewicht? De intensiteit (workload/getild gewicht) per training is dan gelijk maar misschien heeft dat wel effect.
Al geprobeerd?

T blijft toch persoonlijk waar iemand lekker op gaat.
 
Hoge intensiteit kan je op meer manieren halen. Je kan kiezen voor high rep lower weight of los rep higher weight.
Ik zie nu overal 10-12 reps staan.
Waarom niet een keer minder herhalingen op hoger gewicht? De intensiteit (workload/getild gewicht) per training is dan gelijk maar misschien heeft dat wel effect.
Al geprobeerd?

T blijft toch persoonlijk waar iemand lekker op gaat.
Ik heb om eerlijk tezijn al van alles geprobeerd daarmee dat ik dit schema de laatste weken gebruik omdat ik altijd veel weight weinig reps max 8 reps 3 sets deed en dit werkte niet heb me ook ondertussen laten wijsmaken( ga het gewoon proberen ) . Op traag te trainen zowel in de negatieve als positieve beweging
 
8 reps is geen los rep. Probeer eens sets met max 5 reps.
Langzame negatieven kan ook werken. Het blijft proberen en zoeken naar wat voor jou werkt.
Al een gewoon een simpele full body weer geprobeerd? gewoon eens de totaal andere manier van trainen weer?

Edit lees nu terug dat minder reps al vaker is aangeraden.
 
8 reps is geen los rep. Probeer eens sets met max 5 reps.
Langzame negatieven kan ook werken. Het blijft proberen en zoeken naar wat voor jou werkt.
Ik ga de 5x5 proberen en de langzaam negatieven is idd. Mijn hele punt toen ik starte met de topic ik weet dat iedereen anders zijn trainingen doet maar wou graag wat idieën. Zal altijd zoeken zijn naat wat werkt voor mij en wat niet
 
Sumo deadlift een optie?
 
Ik dacht even een forum maken ook al zijn er hier honderd over, mijn benen groeien niet ik train ze elke week 1 x heb zelfs al geprobeerd 2 x( hams en quads apart ) maar krijg er amper beweging in.
Training bestaat laatste weken uit :
back squat 4x 12,10,8,6
Frontsquat 4x 12
Lunges 4x 20
Hip thrust 4x 10
Barbell RDL 4x 10
Leg extension 4 x 12,12,10,10
Benen branden en zijn gepumpt als een gek maar groeien niet. Ondertussen al wel wat jaartjes bezig. Maar laatste jaar pas serieus ivm eten . Dus ik hoor graaf wat van Mensen met wat ervaring of ideën ?:emo:

Mischien al langsgekomen maar heb je als eens HIT geprobeerd? Wat massa betreft reageerden mn benen het best op 1 keer in de 10dgn HIT.
 
Mischien al langsgekomen maar heb je als eens HIT geprobeerd? Wat massa betreft reageerden mn benen het best op 1 keer in de 10dgn HIT.
Nog niet geprobeerd nu bezig. Met de mindere reps zwaarder weight en intensiteit. Eens kijken. Binnen paar weken of er wat verandert ;) anders is dit het volgende :p
 
Met uren en uren lopen per week zijn mijn benen aanzienlijk gespierder en sterker geworden. Maar dat is waarschijnlijk geen optie ?
 
Is er een reden dat je zoveel resps maakt?
Hoe diep ik ook ga, als ik rond de 12 reps (of hoger) ga, worden mijn benen ook wat smaller. Gevormd, maar smaller.


Die zit zoiezo vrij hoog denk ik , kan amper 3 dagen niet wandelen na de sessie ...
Even uitfietsen na je training, scheelt een hoop. Hoeft niet zwaar, gaat puur om het doorbloeden enz

Met uren en uren lopen per week zijn mijn benen aanzienlijk gespierder en sterker geworden. Maar dat is waarschijnlijk geen optie ?
Dan heb jij geen baan waarbij je de hele dag al veel staat/loopt, neem ik aan?
 
Is er een reden dat je zoveel resps maakt?
Hoe diep ik ook ga, als ik rond de 12 reps (of hoger) ga, worden mijn benen ook wat smaller. Gevormd, maar smaller.



Even uitfietsen na je training, scheelt een hoop. Hoeft niet zwaar, gaat puur om het doorbloeden enz


Dan heb jij geen baan waarbij je de hele dag al veel staat/loopt, neem ik aan?
Wou ff de hele andere kant op normaal altijd weinig reps. 8 tot 10 maar zag wel lijnen en verschil kn benen maar geen echte groei daarmee de meerdere reps
 
Voor mij werkt squats op lage reps 5-8 en hoog gewicht met daarna isolatie12-15 het best
 
Met uren en uren lopen per week zijn mijn benen aanzienlijk gespierder en sterker geworden. Maar dat is waarschijnlijk geen optie ?

Het lijkt me zeer sterk dat je benen groeien door teveel lopen. Zo breng je diverse massive legs in diskrediet, was het maar zo simpel.
 
Ongv maandje later. 2 x per week. Heavy leg day. En heb wel het gevoel dat er beweging in de benen komen maar krijg ook wel echt last van me heup wat dan ook weer doortrekt naar me knie. Wat raden jullie aan heb echt al van alles gehoord en gelezen maar je word er amper wijzer uit ...
 
Niet 2x per week een “heavy” leg day doen. Dat is vragen om problemen. Ik zou de zware leg days afwisselen met meer pump/high rep stuff. Als je nou blessures gaat krijgen gaan je benen 100% zeker niet groeien
 
Niet 2x per week een “heavy” leg day doen. Dat is vragen om problemen. Ik zou de zware leg days afwisselen met meer pump/high rep stuff. Als je nou blessures gaat krijgen gaan je benen 100% zeker niet groeien
Aaighht dan verander ik dit dan maar ;)
 
En mocht je er iets aan hebben: ik train 2x pw benen, 1x zware squats en daarna de basics (lunges, bss, leg extension...)

En als je er niet iets aan hebt, video hieronder dan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven