XXL Nutrition

Benen uitverhouding

Eric

Novice
Waardering
0
Hoi,

Ik ben een ecto en heb echt spillenbenen, dat is dus ook de rede waarom ik aan krachttraining ben gaan doen, ik wil groot worden ;).

Ik ben nu in totaal zo'n 6 maanden aan het trainen en het gaat enorm goed. Ben zo'n 10kg aangekomen en mijn bovenlichaam groeit als kool.

Sinds 3 maanden ben ik ook serieus met mijn benen bezig. Ik doe elke week 1 dag als benen dag en dan doe ik full squat(losstaand) 70KG, legpress 157kg, kneeextension 70kg en de calves 70kg(zittend) 155kg(staand). Lijkt me al met al een redelijke training. Dit doe ik nu dus al een tijdje maar het resultaat zit me enorm dwars.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zoals je op de foto kunt zien heb ik nog een lange weg te gaan. Wat mij alleen opvalt is dat mijn rechter been zoveel meer gegroeid/gespierd is dan mijn linker. Dit is vooral zo bij mijn bovenbeen en mijn knie.

Ik zou graag het volgende willen weten:

1. Hoe kan ik mijn linkerbeen trainen zodat hij gelijk wordt aan mijn rechter, zonder dat mijn rechter ondertussen ook door blijft groeien?
2. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de plek waar de rode pijlen staan wat meer naar buiten komen zodat ze wat meer gelijk zijn aan mijn bovenbeen? Zodat het wat meer doorloopt naar mijn knie toe en niet zo ineens een stuk boven mijn knie al afloopt. Dit om het X been effect te voorkomen en de holte tussen bovenbeen en kuiten wat te verkleinen.
3. Doe ik de juiste oefeningen? Ik hoor graag verbeteringen want mijn benen moeten gewoon enorm veel beter kunnen.

Kunnen jullie me helpen? :)

Squatten dude. Front, back, box, kneeled, zecher... Maakt niet uit maar squatten moet je doen. En zwaar genoeg durven gaan.

Het is een kwestie van tijd en veel geduld. Bij de één komt het sneller dan bij de ander. Blijf hard trainen en veel vreten, dan komt het heus wel! Verander ook eens je schema, gooi er front squats, full squats, lunges ed in.

Hoe lang ben je eigenlijk?

waar jij je over druk maakt ik zie nauwelijk iets... gewoon keihard trainen die handel!

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben 26, 1.83m en weeg nu 75kg.

Het is me duidelijk dat om continue te blijven groeien ik mijn schema moet aanpassen om de zoveel tijd. Alleen hoe kan ik het beste mijn benen gelijk trekken? En hoe zit het met die grote holte tussen mijn bovenbeen en knie?

Probeer dit eens..
qaudriceps
leg extension 3x20 2x20
Leg Press 4x25 2x20
Sqaut smith machine of hack sqaut 4x12 2x12
leg extension 3x15 2x15

hamstrings
knee extension 4x12 2x12

Kuiten
standing calve raisses 4x20 2x20(hierbij heb je ook nog verschillende standen, voeten naar binnen,buiten en recht....werkt hetzelfde als bij je borst bestaat ook uit verschillende spieren)
seated calves raises 4x15 2x15

overal staat steeds een nog 2 setjes achter dat zijn aflopende setjes.. deze moet direct na je laatste setje doen met een lager gewicht...
succes!!

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT? JIj veel spiermassa daar bij de pijlen? Nou dat wil je ZEKER NIET. JE wil daar bij je knieen zo weinig mogelijk hebben. (spiermassa groeit daar toch nauwlijks omdat daar de piek van je spier niet zit). Hoe kleiner je knieen, des te groter is het verschil tussen je knieeen en de buitenkant van het bovenbeen (the sweep). Dit lijdt tot de optische illusie dat je in verhouding gespierder bent.
Stel je hebt een knie gewricgt dat net zo breed is als je bovenbeen, dan loopt de hele zaak dus recht. Of je hebt een dun dun gewricht en dan 'hangen' de spieren er dus buiten, het lijkt dus dan of je spieren veel verder gevordert zijn. Het is net zoals dat een dunne taille je breder lijkt lijken (v-taper). So be happy!

Okee, duidelijk :).

Dan nog de laatste vraag. Hoe kan ik er het beste voor zorgen dat mijn linkerbeen in verhouding komt met mijn rechterbeen? Veel been oefeningen kan je heel moeilijk met één been doen.

1. Eenmaal per week een paar setjes benen is te weinig.
2. Bulken alsof je leven er vanaf hangt.
3. De squat is je beste vriend voor de rest van je leven. Haat hem, of omarm hem - squatten zul je.

Full Squat: 4x10 70kg
Leggpress: 15/10/8/8 157kg
Calves zittend: 10x8 70kg
Calves Staand: 4x8 155kg (bij meer sets krijg ik last van mijn schouders)

Na afloop ben ik kapot en kan ik zowat niet meer lopen. Mijn benen shaken bij het leven en heb minimaal 3 dagen spierpijn. Is dat te weinig?

Waarom legpresses, en waarom zo'n laag volume op squats?
Jij doet waarschijnlijk een stuk of 10 setjes bicepsisolatie per week, + een stuk of 10 sets bicepsbelasting bij allerlei rugoefeningen; en dan verwacht je dat je benen huge zullen worden van 4 setjes squats per week?

Ik zat eerder te denken aan een uur durende squat/deadlift workout, tweemaal per week.

Eric zei:
Full Squat: 4x10 70kg
Leggpress: 15/10/8/8 157kg
Calves zittend: 10x8 70kg
Calves Staand: 4x8 155kg (bij meer sets krijg ik last van mijn schouders)

Na afloop ben ik kapot en kan ik zowat niet meer lopen. Mijn benen shaken bij het leven en heb minimaal 3 dagen spierpijn. Is dat te weinig?

Ik denk dat je het antwoord eerder in meer eten zal vinden dan in meer trainen. Heb je een voedingsschema?

Nee het volume is idd te laag
Leggs sperate the men from the boys! Om benen te trainen zoals het hoord moet ej van goede huize komen en niet bang zijn voor een beetje pijn. Zelf doe ik (boven)benen op 1 speciale dag omdat het zoveel van je vraagt (zowel lichamelijk als mentaal).

12, 10, 8, 6, 6 reps full squats (ik doe alleen front squads maar dat is meer mijn keuze, iig zo ik zeker full ROM gebruiken, maar dat deed je gelukkig al)

6, 8 10 Legg press. Vaak been per been. Zo kun je elk been effectiver trainen, en het is voor jou zeker ook aan te raden aangezien je meer symmetrie wilt in je benen (begin met je zwakste been en doe met het sterke been niet meer reps)

6, 8 (soms nog set van 8) SLDL.

8,8 reps legg extensions. Daarna 2 strip setjes, met forces reps (als je een tariningsparter hebt, en eentje die je aanvoelt)

2 strip setjes Legg curl, met forces reps, als je ......

Dat zijn wel heeeel veel setejs inneens vergeleken met jou, ik zou als ik jou was eerst gewoon de andere oefeningen er bij doen en dan langzaam een setje erbij doen tot je op dit volume zit. Benen zijn de grootste spieren, dus als je serieuse spiermassa wilt kweken is dit waar je het moet doen! MAar dat dit werkt voor mij zegt niet dat het het ook doet voor jou, maar probeer het eens zou ik zeggen! Iig de tip die ik je zeker wil mee geven, doe minstens die 5 setjes squats en als je alleen bvent ofzo dan zijn die isolatie oefeningen minder effectief en zet die meer om in squats dan. Good luck!

Ik heb geen écht voedingsschema, maar ik heb wel een aantal vaste dingen die ik eet op een dag:
--------------------------
6:00 - 5 bananen gemixt met 200dl melk
9:30 - Flink bord met Brinta en wat melk.
11:30 - Flink bord met Brinta en wat melk.
12:30 - 6 tot 8 sneetjes bruinbrood met vleeswaren en kaas
15:00 - Flink bord met Brinta en wat melk.

17:00/18:00 - trainen

20:00 - 2 volle borden avondeten (zeer gevarieerd).

22:00 - Slapen
--------------------------

Ik zal de komende week ook mijn trainschema eens onder de loep nemen:

Ma: Biceps + Onderarm + Lats
Di: Full Squat + Calves + Legpress
Wo: Rustdag
Do: Borst + Buik + Triceps
Vr: Schouders + Rug
Za: Rustdag
Zo: Rustdag

Laatst bewerkt:
heb je soms een koe in je huis? 200dl?

wat heb je met brinta? zou wat minder brinta nemen en meer kip, rundvlees, tonijn (eiwitrijke eten) etc. en wat dacht je van wat groente?

B-J zei:
Probeer dit eens..
qaudriceps
leg extension 3x20 2x20
Leg Press 4x25 2x20
Sqaut smith machine of hack sqaut 4x12 2x12
leg extension 3x15 2x15

hamstrings
knee extension 4x12 2x12

Kuiten
standing calve raisses 4x20 2x20(hierbij heb je ook nog verschillende standen, voeten naar binnen,buiten en recht....werkt hetzelfde als bij je borst bestaat ook uit verschillende spieren)
seated calves raises 4x15 2x15

Wat is dat nou weer voor een post. Begint al met qaudriceps
Beginnen en eindeigen met leg extensions? Leg extentions gaan je zieke benen geven zeker? Niet eens losse squat? En dan die herhalingen, hij wil geen ****in afstandsloper worden

En dan tot de koop toe nog eens zeggen dat je borst uit verschillende spieren bestaat.

Ik heb geen probleem met mensen die er niets van af weten maar dan moeten ze geen hulp proberen te bieden en onzin verspreiden op die manier.

calibre zei:
Wat is dat nou weer voor een post. Begint al met qaudriceps
Beginnen en eindeigen met leg extensions? Leg extentions gaan je zieke benen geven zeker? Niet eens losse squat? En dan die herhalingen, hij wil geen ****in afstandsloper worden

En dan tot de koop toe nog eens zeggen dat je borst uit verschillende spieren bestaat.

Ik heb geen probleem met mensen die er niets van af weten maar dan moeten ze geen hulp proberen te bieden en onzin verspreiden op die manier.
:roflol: :roflol:

Terug
Naar boven