AndroidHealthClinic

Benen

myrna84

Novice
Waardering
0
Ik ben al weer een paar weken aan het trainen op een nieuwe manier en zie al veel vooruitgang. Alleen mijn benen zie ik geen enkel verschil.

Heeft iemand misschien tips voor mij?
Ik train ze twee keer per week.
Ik doe lunges, legextension, lying leg curl en leg press. ieder 4 sets (12,10,8,6 reps)

MM says it.

Probeer ook eens sets met wat meer reps. Bijvoorbeeld leg press een paar setjes van 20 tot 30 reps. Dit werkt niet bij iedereen, maar wie weet. Zelf doe ik altijd ook een aantal sets met veel reps voor benen. Daarbij gebruik ik dan wel een gewicht waarmee ik ook niet meer dan 30 reps kan.

Als dit werkt, kun je een beetje periodiseren. Een week of 6 trainen met zware gewichten en minder reps (6-12), afgewisseld met een paar weken uitsluitend lichtere gewichten en relatief veel reps (15+). Deze afwisseling zorgt ervoor dat je spieren blijven reageren op de training.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Hoi Maurice,

Omdat je geen prive bericht kon ontvangen stuur ik het maar even zo naar je toe.

Dankjewel voor je reactie!
Ja, ik train altijd alleen. Ik heb paar jaar geleden wel samen getraind met een vriend maar die was niet zo fanatiek dus dan was ik lekker op dreef en dan had hij geen zin meer. Ik vind het opzich wel lekker om in mijn eentje te trainen, je kunt gaan wanneer je wilt je bent niet afhankelijk van iemand anders. Ik kan me dan ook goed concentreren :-)

De vooruitgang loopt nog steeds lekker, vooral schouders/armen en rug gaan erg vooruit, alleen mijn benen duurt langer. Maar ik moet gewoon geduld hebben.

Hoe vaak train jij per week? train jij wel met iemand samen?

Groetjes!!!! Myrna

moet zo zeker wel resultaat komen ..je moet met benen ook wle geduld hebben

Het antwoord is al gegeven: squat

heb vorig jaar een beentraining gehad van Ernie Taylor, IFBB Pro uit Engeland.

Vooral gericht op quadriceps; dit was het schema:

1. Leg extensions, als pre-exhaust, 4 sets, 8-20 reps, laatste set met geforceerde reps

2. Leg press, 4 sets, 6-15 reps, laatste set dropset

3. Hack-squats, 4 sets, 8-15 reps, laatste set als dropset

Hierna was ik zo kapot en duizelig dat ik moest kotsen. Maargoed, zover hoef je het niet te laten gaan!

Verder heb ik 3 dagen niet fatsoenlijk kunnen lopen, waarvan ik de eerste 2 dagen amper m'n knieen kon buigen, zo gesloopt waren m'n quads!!

Succes!

Terug
Naar boven