AndroidHealthClinic

Bereiding havermout

Erik0

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m89
Massa
76kg
Vetpercentage
18%
Hallo allemaal,

Weet iemand een goede makkelijke bereiding van havermout? Iets wat tevens wel goed smaakt. Ik heb geprobeerd havermout in de blender te gooien met een paar glazen melk en een banaan. Maar eigenlijk drinkt dit nog niet zo gemakkelijk weg. Toen ik nog "volkoren ontbijt" van de Lidl kocht ging dit uitstekend, gezien dat net poeder is. Maar omdat ik van één pak volkoren ontbijt maarliefst 4 pakken havermout kan kopen, wil ik toch daar iets mee proberen. Ik heb al geprobeerd eerst de havermout zelf te blenden (zodat ik een soort meelvorm zou krijgen), maar zonder vloeistof werd dit zo warm dat de rubbers te heet werden van de blender :(:( Stinken! Niet normaal.

Ik heb iets gelezen over havermeel.... Maar ik weet niet of dit zo bij iedere supermarkt in de schappen ligt en wat de prijs daarvan is. Iemand een idee?

Ik heb nog één andere vraag die ik hier misschien ook wel kan stellen: Amoniak zweetgeur, nog iemand last van? Eerst at ik bijna alleen eiwit en toen kreeg ik hier best wel last van. Logisch als ik weinig brandstof heb maar veel bouwstof, dan moet dat wel gaan stinken. Maar nu heb ik er af en toe nog last van. Zou een tekort aan vetten hier ook mee te maken kunnen hebben?

Laatst bewerkt:
Als havermout niet smaakt dan heb je het waarschijnlijk gewoon niet lang genoeg verhit. Dat spul moet koken voordat het zacht wordt

Hallo allemaal,

Weet iemand een goede makkelijke bereiding van havermout? Iets wat tevens wel goed smaakt. Ik heb geprobeerd havermout in de blender te gooien met een paar glazen melk en een banaan. Maar eigenlijk drinkt dit nog niet zo gemakkelijk weg. Toen ik nog "volkoren ontbijt" van de Lidl kocht ging dit uitstekend, gezien dat net poeder is. Maar omdat ik van één pak volkoren ontbijt maarliefst 4 pakken havermout kan kopen, wil ik toch daar iets mee proberen. Ik heb al geprobeerd eerst de havermout zelf te blenden (zodat ik een soort meelvorm zou krijgen), maar zonder vloeistof werd dit zo warm dat de rubbers te heet werden van de blender :(:( Stinken! Niet normaal.

Ik heb iets gelezen over havermeel.... Maar ik weet niet of dit zo bij iedere supermarkt in de schappen ligt en wat de prijs daarvan is. Iemand een idee?

Ik heb nog één andere vraag die ik hier misschien ook wel kan stellen: Amoniak zweetgeur, nog iemand last van? Eerst at ik bijna alleen eiwit en toen kreeg ik hier best wel last van. Logisch als ik weinig brandstof heb maar veel bouwstof, dan moet dat wel gaan stinken. Maar nu heb ik er af en toe nog last van. Zou een tekort aan vetten hier ook mee te maken kunnen hebben?

Ja man, ik blendeer de poeder in een glazen blender en heb nergens last van.

Ik drink het met melk en een klein schepje whey en vind het "goed" te drinken.

Nachtje in het pannetje melk laten trekke. Smorgens koken in melk en er wat nutella bijdoen,overheerlijk!
Doe dit met havervlokken btw.

Zet een pannetje op met havermout en melk.

In een ander pannetje doe je appelsap met rozijnen of gedroogde cranberries en dat laat je ook zachtjes stoven.
Ondertussen room kloppen met kaneel en bruine suiker.

Havermout van vuur halen, in een kom gieten, de ingedikte appelsap met fruit erover en dan aftoppen met de kaneelroom.
Als je dan nog zegt dat havermout niet lekker is, dan sla ik je.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties allemaal!

Koken... hoe dom van mij :hamer: Ik werk het altijd ongekookt naar binnen... Morgenvroeg toch maar even op het vuur zetten :p

Ja man, ik blendeer de poeder in een glazen blender en heb nergens last van.

Ik drink het met melk en een klein schepje whey en vind het "goed" te drinken.
Ja en het vult ook goed. Ik werk dit altijd nog met een halve bak kwark weg. Dan zou ik 2,5 tot 3 uur later weer moeten eten, maar heb daar niet altijd trek in :P

Nachtje in het pannetje melk laten trekke. Smorgens koken in melk en er wat nutella bijdoen,overheerlijk!
Doe dit met havervlokken btw.
Ik ga die nutella eens morgenvroeg proberen. Heb hier nog een pot staan. Wel met havermout want die 3 pakken moeten eerst op XD

Zet een pannetje op met havermout en melk.

In een ander pannetje doe je appelsap met rozijnen of gedroogde cranberries en dat laat je ook zachtjes stoven.
Ondertussen room kloppen met kaneel en bruine suiker.

Havermout van vuur halen, in een kom gieten, de ingedikte appelsap met fruit erover en dan aftoppen met de kaneelroom.
Als je dan nog zegt dat havermout niet lekker is, dan sla ik je.

Klinkt zeer goed! Zaterdag ochtend genoeg tijd, ga het dan zeker eens uitproberen :P

Laatst bewerkt:
Gekookt is het lekkerst, maar als je het overnacht in melk laat staan, wordt het ook zacht en prima eetbaar. Persoonlijk vind ik het 'naturel' al lekker, maar je zou er nog wat rozijnen of fruit doorheen kunnen doen (in het geval van fruit uiteraard er pas bij doen op het moment dat je het gaat eten, rozijnen kun je ook overnacht erbij laten weken).

Zonder eiwitten erbij moet ik het ook.
Gooi nu altijd 100gram Brinta of oats met 40 gram eiwitten in mijn shaker met water en melk.
Probeer er eens eiwitten bij

En hoe is de nutella meegevallen?

Vind het zelf prima te eten zonder te koken of wat dan ook, zelfs in water.

ik doe het gewoon in mijn yoghurt. even roeren en wat noten erbij en klaar...

300ml water met één schep mass perfection en één schep whey perfection met havermouth is zeer goed te doen.

doe 's avonds de havervlokken al in water.dan 's morgens in de blender met een schep whey.
mijn keel voelde zo wat ruw aan als ik het gewoon 's morgens mixte.omdat ik ook anders te lang moest mixen en begon de blender te stinken

gewoon melk. in schaal met havermout in de magnetron op 3minuten

Als havermout niet smaakt dan heb je het waarschijnlijk gewoon niet lang genoeg verhit. Dat spul moet koken voordat het zacht wordt

Gekookt is het lekkerst, maar als je het overnacht in melk laat staan, wordt het ook zacht en prima eetbaar. Persoonlijk vind ik het 'naturel' al lekker, maar je zou er nog wat rozijnen of fruit doorheen kunnen doen (in het geval van fruit uiteraard er pas bij doen op het moment dat je het gaat eten, rozijnen kun je ook overnacht erbij laten weken).

Ik eet het altijd koud. Gewoon havermout in een kom met melk, na een minuutje is het ook zacht.

ik doe 200gram havermout in een blender, doe het in een shakebeker met een schep whey en water, drinkt prima weg vind het best lekker.

Terug
Naar boven