Fitness Seller

Berekening macros

Banshee

Freaky Bodybuilder
Waardering
4.184
Lengte
1m82
Massa
76kg
Hi,

ik fitness al een tijdje om in conditie te blijven maar heb me nooit echt veel bezig gehouden met schema's en dergelijke. Nu toch eens besloten mijn voeding wat bij te houden en een voedingsschema te maken. Ik heb hier al veel topics doorgenomen maar wou toch nog even afchecken of ik mijn macro's goed berekend heb:

Mijn onderhoud ligt rond 2700 dus zou om te beginnen gaan eten op 2900 en na een tijdje bijsturen indien nodig. Ik weeg 77kg, dus kom ik op:

• eiwit: 77 * 2 = 154 gram
  • vet: 77 gram
  • koolhydraten: 2900 - (77 * 9) - (154 * 4) = 1591 / 4 = 398

Kan iemand bevestigen of dit klopt? Indien niet zeggen waar ik de mist inga? Kwestie van goed te starten ;)

Bedankt!

Dit ziet er goed uit om mee te beginnen, zou het per 2 weken aankijken en verhogen waar nodig.

Hoe ga je dit verder controleren / tracken ? My Fitnespall ?

Basis klopt iig ja

• Topic Starter Topic Starter
Yup, myfitnesspall heb ik al eens een tijdje random gebruikt... Ben nu excell bestand aan het maken als basis om te gebruiken in combinatie met mfp. Bedankt!

• Like
Waarderingen: Inb4
misschien is dit wat.

Wel even in de calorielijst je eigen producten de macro's ervan bijzetten.
staat een product er niet in zet het dan voor het gemak op een plek van een product wat je niet gebruikt.

Bijlagen

Hi,

ik fitness al een tijdje om in conditie te blijven maar heb me nooit echt veel bezig gehouden met schema's en dergelijke. Nu toch eens besloten mijn voeding wat bij te houden en een voedingsschema te maken. Ik heb hier al veel topics doorgenomen maar wou toch nog even afchecken of ik mijn macro's goed berekend heb:

Mijn onderhoud ligt rond 2700 dus zou om te beginnen gaan eten op 2900 en na een tijdje bijsturen indien nodig. Ik weeg 77kg, dus kom ik op:

• eiwit: 77 * 2 = 154 gram
  • vet: 77 gram
  • koolhydraten: 2900 - (77 * 9) - (154 * 4) = 1591 / 4 = 398

Kan iemand bevestigen of dit klopt? Indien niet zeggen waar ik de mist inga? Kwestie van goed te starten ;)

Bedankt!
Prima begin en goed dat je je voeding gaat tracken :) ik zou wel ook zortgen dat je een goed trainingsschema gaat volgen anders ga je alsnog weinig vooruitgang zien ;)
post je schema even hier of in de trainingsschema sectie zodat we die ook kunnen bekijken

misschien is dit wat.

Wel even in de calorielijst je eigen producten de macro's ervan bijzetten.
staat een product er niet in zet het dan voor het gemak op een plek van een product wat je niet gebruikt.
Bedankt! Ik had hem wel al in een ander topic gevonden een tijdje geleden ;)

Prima begin en goed dat je je voeding gaat tracken :) ik zou wel ook zortgen dat je een goed trainingsschema gaat volgen anders ga je alsnog weinig vooruitgang zien ;)
post je schema even hier of in de trainingsschema sectie zodat we die ook kunnen bekijken
Ik heb een paar jaar zonder schema gewerkt, gewoon een beetje full body zoals het uitkwam. Sinds 4 maanden wil ik het dus wat serieuzer aanpakken en volg ik 5/3/1 van Jim Wendler. Ik ben van plan dit nog een tijdje te volgen zolang ik hier vooruitgang in boek...

Wendler is een goed schema, alleen zou.ik wel wat extra volume er in draaien (hij geeft in zijn tweede boek dit zelf ook toe en komt met wat oplossingen, je kunt bv als vierde set een amrap op je eerste gewicht doen)

Ik merkte wel dat de progressie iets te traag was, maar ikweet niet hoe hoog je krachtstats zijn natuurlijk ;) als je voeding niet optimaal was kun je op greyskull ook misschien nog wat winnen.

Wendler is een goed schema, alleen zou.ik wel wat extra volume er in draaien (hij geeft in zijn tweede boek dit zelf ook toe en komt met wat oplossingen, je kunt bv als vierde set een amrap op je eerste gewicht doen)

Ik merkte wel dat de progressie iets te traag was, maar ikweet niet hoe hoog je krachtstats zijn natuurlijk ;) als je voeding niet optimaal was kun je op greyskull ook misschien nog wat winnen.
De eerste maand heb ik het standaard schema van zijn eerste boek gevolgd, daarna inderdaad het tweede boek ook gelezen en nu werk ik met 5/3/1 pyramid down sets (eerste en tweede werk set herhalen met amrap op de eerste). Voorlopig gaat het snel genoeg voor mij, probeer ook behoorlijk wat assistance erbij te doen en deze ook regelmatig lichtjes te verhogen. Zodra ik merk dat ik er op vastloop of het te traag gaat kan ik nog overschakelen, bedankt voor de tips!

• Like
Waarderingen: cnh
Terug
Naar boven