AndroidHealthClinic

Bestaat er volgens jullie een wezen/Energie die bepaalt wat er in de natuur gebeurd?

Samenvattend: Dingen die gebeuren waar geen duidelijke reden voor is op dat moment.
"We weten dat een aardbeving gaat plaatsvinden maar niet wanneer."
:roflol: Ben je serieus zo achterlijk?

Iets met tektonische platen misschien? Druk bouwt op totdat die te groot worden en de platen langs elkaar schieten wat resulteert in een aardbeving.

In de toekomst kan dit trouwens misschien wel worden voorspelt. Las laatst dat er een verandering in de magnetosfeer plaatsvindt vlak voor een aardbeving.

Laatst bewerkt:
@ Mauwie1994: Wanneer heeft god volgens jou de aarde gemaakt?

---------- Post toegevoegd 24 July 2013 om 13:50 ----------

''(Was er iets recht te trekken nadat er veel mannen gesneuveld waren, en hoe verklaar je dat?)''

Dit noem ik suggereren ja.

mooie god heb jij, kan ie niet eens de hangbuik kinderen in afrika wat te eten geven? Of is hij een racist?

+99

nice nice nice i like it

---------- Post toegevoegd 24 July 2013 om 11:57 ----------

Als ik aan de babyboom denk denk ik aan alle mensen die vlak na de oorlog besloten kinderen te willen waardoor er in die jaren veel baby's zijn geboren. Dat dit toevallig meer mannen dan vrouwen waren is gewoon toeval en zoek ik verder niks achter. Jij suggereert wel dat er ''iets'' is dat bepaalt wie als man en wie als vrouw werd geboren en ook wanneer zij werden geboren.

Ze waren gewoon blij. Oorlog over, vrede, feesten, drank .. dat alles bij elkaar = meer coïtus. Minder voorbehoedsmiddelen zoals we tegenwoordig hebben..

Tja.. dat resulteert in een babyboom.

• Topic Starter Topic Starter
:roflol: Ben je serieus zo achterlijk?

Iets met tektonische platen misschien? Druk bouwt op totdat die te groot worden en de platen langs elkaar schieten wat resulteert in een aardbeving.

In de toekomst kan dit trouwens misschien wel worden voorspelt. Las laatst dat er een verandering in de magnetosfeer plaatsvindt vlak voor een aardbeving.

Even iets abstracter na denken over het onderwerp.. indien mogelijk. Ik snap wel wat je bedoeld maar volgens mij begrijp je mij niet helemaal.

Lijkt me logisch ja. Maar OP begint erover dat er meer mannen dan vrouwen werden geboren en hoe dat dan komt. Dan zeg ik dat is puur toeval, kon net zo goed omgekeerd zijn. Ik snap dan ook niet wat OP niet begrijpt, maarja hij is Christelijk en gelovigen begrijp ik toch nooit.

OP = eerste fase van ontstaan van religies

Ik begrijp een hele hoop dingen niet

te lui om uit te zoeken hoe het zit

zoeken naar makkelijk/geruststellend antwoord

a 'god' did it!

humanity ****ed for centuries

OP = eerste fase van ontstaan van religies

Ik begrijp een hele hoop dingen niet

te lui om uit te zoeken hoe het zit

zoeken naar makkelijk/geruststellend antwoord

a 'god' did it!

humanity ****ed for centuries

Was het ook niet zo dat ze kerken gingen oprichten waar mensen lid van moesten worden tegen betaling, en ook om hun zonden goed te maken moesten ze betalen. Big business was het gewoon

FACEPALM.. word helemaal vergeet begrepen.. ben trouwens verre van gelovig lol.

FACEPALM.. word helemaal vergeet begrepen.. ben trouwens verre van gelovig lol.

"Ik doel dus niet op een wezen die je hele leven bepaalt (Je maakt zelf je beslissingen) maar wel op een wezen dat bepaalt wanneer je wordt geboren (niet wanneer je sterft)"

als dat wezen bepaalt wanneer je geboren wordt betekent dat dus dat dat wezen het leven van je ouders heeft bepaald en deze hun eigen beslissingen niet gemaakt hebben.
En als dat wezen bepaalt wanneer jouw zoon/dochter geboren wordt betekent dat dus ook dat dat wezen jouw hele leven bepaalt en je zelf niet je eigen beslissingen maakt:)

"Ik doel dus niet op een wezen die je hele leven bepaalt (Je maakt zelf je beslissingen) maar wel op een wezen dat bepaalt wanneer je wordt geboren (niet wanneer je sterft)"

als dat wezen bepaalt wanneer je geboren wordt betekent dat dus dat dat wezen het leven van je ouders heeft bepaald en deze hun eigen beslissingen niet gemaakt hebben.
En als dat wezen bepaalt wanneer jouw zoon/dochter geboren wordt betekent dat dus ook dat dat wezen jouw hele leven bepaalt en je zelf niet je eigen beslissingen maakt:)

Maw dit http://en.wikipedia.org/wiki/Distinction_without_a_difference

Ik heb als het ware gewoon een aantal vragen voorgelegd omdat ik het wel een interessante discussie vind.. niks meer niks minder.. dat mensen mij dan gelijk de stempel geven ''van oh dat zal wel weer een gelovige zijn snap ik niet''.. misschien niet het juiste forum om dit soort discussies te voeren. Leek mij namelijk wel een interessant vraagstuk.

Samenvattend: Dingen die gebeuren waar geen duidelijke reden voor is op dat moment.

Dit bijvoorbeeld, zou ik eerder toeschrijven aan het feit dat wij geen modellen kunnen hanteren die de werkelijkheid dusdanig nauwkeurig beschrijven dat dit bijvoorbeeld tot op de seconde te voorspellen is. Dat is bij complexere fenomenen bijna niet te doen. Neem bijvoorbeeld het volgende experiment. We laten een 1 kg zware loden bal van 4 meter hoogte vallen. Bij dit experiment kunnen we vrij nauwkeurig voorspellen wanneer en waar hij de grond zal raken. Als we nu in plaats van die loden bal een veertje nemen, dan wordt dit al een stuk lastiger. Bij het eerste experiment waren namelijk de invloed van luchtweerstand en -stromen praktisch verwaarloosbaar. In het tweede experiment is dat echter absoluut niet het geval.

Er zijn zoveel theorieën mogelijk op dit onderwerp dat je bijna zult denken dat 1 van die theorieen wel waar moet zijn.

Ik heb als het ware gewoon een aantal vragen voorgelegd omdat ik het wel een interessante discussie vind.. niks meer niks minder.. dat mensen mij dan gelijk de stempel ''oh dat zal wel weer een gelovige zijn snap ik niet''.. misschien niet het juiste forum om dit soort discussies te voeren. Leek mij namelijk wel een interessant vraagstuk.

Dit bijvoorbeeld, zou ik eerder toeschrijven aan het feit dat wij geen modellen kunnen hanteren die de werkelijkheid dusdanig nauwkeurig beschrijven dat dit bijvoorbeeld tot op de seconde te voorspellen is. Dat is bij complexere fenomenen bijna niet te doen. Neem bijvoorbeeld het volgende experiment. We laten een 1 kg zware loden bal van 4 meter hoogte vallen. Bij dit experiment kunnen we vrij nauwkeurig voorspellen wanneer en waar hij de grond zal raken. Als we nu in plaats van die loden bal een veertje nemen, dan wordt dit al een stuk lastiger. Bij het eerste experiment waren namelijk de invloed van luchtweerstand en -stromen praktisch verwaarloosbaar. In het tweede experiment is dat echter absoluut niet het geval.

Er zijn zoveel theorieën mogelijk op dit onderwerp dat je bijna zult denken dat 1 van die theorieen wel waar moet zijn.

http://www.amazon.co.uk/Chaos-Makin...?ie=UTF8&qid=1372264546&sr=8-1&keywords=chaos

veel leesplezier!

alles in quantum mechanica wijst naar een non-deterministisch universum.

Voor mij is de kracht van het bewijsmateriaal genoeg om op die manier alle theïstische godsdiensten of new age crap waar interactie tussen het universum en "hogere kracht" inbregrepen zit kunnen worden uitgesloten, en enkel nog bepaalde soorten deïsme serieus geacht moeten worden.

Was het ook niet zo dat ze kerken gingen oprichten waar mensen lid van moesten worden tegen betaling, en ook om hun zonden goed te maken moesten ze betalen. Big business was het gewoon

Klopt, mensen maken van veel dingen misbruik, zit er nou eenmaal in;) Als iemand iemand vermoord geef je God toch ook niet op de kop? Je moet mij verder ook niet alles vragen wat betreft geloof ik ben geen dominee.. Maar God heeft deze wereld niet gemaakt hoe die nu is...

Of je wordt blanco geboren als een stuk vlees waar nog een geest in moet. Dan zet het wezen de geest in jouw gekweekte stuk vlees wat uiteindelijk een stuk vlees met een persoonlijkheid wordt.
Wat dus betekend dat je toch je eigen beslissingen maakt.:)

Of je wordt blanco geboren als een stuk vlees waar nog een geest in moet. Dan zet het wezen de geest in jouw gekweekte stuk vlees wat uiteindelijk een stuk vlees met een persoonlijkheid wordt.
Wat dus betekend dat je toch je eigen beslissingen maakt.:)

maw het inbrengen van die geest is dan de zogenaamde echt 'bepaalde geboorte'?

is wel n klein probleempje dat persoonlijkheid, karaktertrekken en gedrag nauw samenhangen met genetica :D

Dat er verschijnselen zich voordoen op onze planeet, of breder gezien ons universum, die we op basis van onze waarneming beschouwen als zonder reden, mysterieus of wat dan ook, is geen enkele reden om tot de conclusie te komen dat er een hogere macht is die alles in werking zet en in werking houdt. Laat dat duidelijk zijn.

Een inmiddels uitgekauwd maar nog altijd goed voorbeeld is onweer. Voor het moment dat wetenschappelijk werd vastgesteld hoe onweer tot stand komt en het daarmee dus was verklaard, kenden mensen allerlei goddelijke interventies toe aan onweer. Dat denkt nu niemand meer die op de hoogte is van de wetenschappelijke verklaring.

Maar dat neemt niet weg dat er wel degelijk een mogelijkheid bestaat dat er inderdaad een hogere macht is. Een macht die misschien nooit waargenomen kan worden door de standaard menselijke zintuigen, maar die er wel degelijk is. Was gewoon benieuwd hoe andere hierover denken. En de eventuele theorieën waarvan jullie overtuigd zijn.

Terug
Naar boven