XXL Nutrition

Bestaat er volgens jullie een wezen/Energie die bepaalt wat er in de natuur gebeurd?

Ik snap de vraagstelling niet van deze topic.

Lol, hoop dat je aan het trollen bent. Overigens is dat gene waarvan jij mij probeert te betichten het gene waar jij je nu mee aan het profileren bent.

Hoop trouwens niet dat je werkzaam bent in de medicatie/zorgsector zou voor menig patiënt nog wel eens flink mis kunnen lopen :p.

nee, want ik probeer geen argument ermee te winnen of te omzeilen, het is een antwoord op jouw red herring.

Anders had ik mijn originele argument ermee gemaakt, nu is het mijn troefkaart.

Anyway, gezien de mogelijke connectie tussen D2-receptor en dat soort irrationeel denken, blijf ik erbij dat een lage dosis van een D2-antagonist ms zou kunnen helpen.

Ik heb het idee dat er wel een soort God is. En dat alles gebeurt met een reden. En dat je volgens bepaalde normen en waarden moet leven.
En ik geloof ook in een natuurlijke kracht die zorgt voor balans in de wereld.

Maar niet in zo'n God die alles bepaald wat er gebeurt.
Ik ben opgegroeid in een klein dorpje met 3 kerken. De zwaar christelijke familie van mijn zwager liet hun 3 jarig dochtertje zwabberend over de weg zelf naar school fietsen. Mijn zwager vroeg: maar vinden jullie dat niet eng dan, dat meisje kan zo worden aangereden op die drukke weg!
Antwoord was: Nee, en als dat wel gebeurd is dat Gods wil.

Belachelijk. Mensen zijn ****ed up geworden door het geloof, welke dan ook.

Net zo belachelijk vind ik het afbetalen van je zonden.

Ik heb het idee dat er wel een soort God is. En dat alles gebeurt met een reden. En dat je volgens bepaalde normen en waarden moet leven.

Maar niet in zo'n God die alles bepaald wat er gebeurt.
Ik ben opgegroeid in een klein dorpje met 3 kerken. De zwaar christelijke familie van mijn zwager liet hun 3 jarig dochtertje zwabberend over de weg zelf naar school fietsen. Mijn zwager vroeg: maar vinden jullie dat niet eng dan, dat meisje kan zo worden aangereden op die drukke weg!
Antwoord was: Nee, en als dat wel gebeurd is dat Gods wil.

Belachelijk. Mensen zijn ****ed up geworden door het geloof, welke dan ook.

Net zo belachelijk vind ik het afbetalen van je zonden.

nog 10x zo belachelijk als de mensen die geloven via een boek als de bijbel.

Alles gebeurt met een reden? random verkrachtingen, martelingen, hongersnoden zit een reden achter volgens jou? Een goede reden? (zoja: trek ik jouw moraliteit serieus in twijfel)
natuurlijke kracht die zorgt voor een balans in het leven? Daarom dat meer dan de helft vd wereldbevolking in schijtomstandigheden leeft?:eyes:

Zwakzinnige hulplijnen voor mensen die beseffen dat religie onzin is maar de "veiligheid" dat het concept religie met zich meebrengt niet volledig kunnen loslaten

quantum mechanica wijst op non-deterministisch universum, dus geen reden en/of balans.

En wat is die natuurlijke balanszorgende kracht? Heb je het over karma?

nog 10x zo belachelijk als de mensen die geloven via een boek als de bijbel.

Alles gebeurt met een reden? random verkrachtingen, martelingen, hongersnoden zit een reden achter volgens jou? Een goede reden? (zoja: trek ik jouw moraliteit serieus in twijfel)
natuurlijke kracht die zorgt voor een balans in het leven? Daarom dat meer dan de helft vd wereldbevolking in schijtomstandigheden leeft?:eyes:

Zwakzinnige hulplijnen voor mensen die beseffen dat religie onzin is maar de "veiligheid" dat het concept religie met zich meebrengt niet volledig kunnen loslaten

Ik bedoel het niet op die manier dat alles met een reden gebeurt en we het daarmee kunnen afdoen.
Maar alles is te herleiden op een duidelijke oorzaak en die oorzaak is niet "omdat god het wil"
En een natuurlijke kracht, is meer bedoeld in de trant van het geven en nemen van de natuur.

Dat een groot deel van de wereld in schijtomstandigheden leeft is meer te danken aan de mensen met welvaart.
Want waarom wordt er al zoveel jaren miljarden geinverteerd in Afrika vanuit de westerse wereld en is het land nog steeds zo arm.
Waarom heeft er niemand geleerd van het verhaal van de Hutsi's en de Tutu's/tutsi's en gebeurt hetzelfde nu weer.
Niet omdat god dat zo wil denk ik

Want waarom wordt er al zoveel jaren miljarden geinverteerd in Afrika vanuit de westerse wereld en is het land nog steeds zo arm.

Er wordt helemaal niet geïnvesteerd, FDI in Afrika zijn nog steeds niks vergeleken met Asia.

Je hebt het waarschijnlijk om ontwikkelingshulp, wat voornamelijk symptoombestrijdend is en korte termijndenken. Je zit met enorme overpopulatie in die landen en blijft ze eten geven zodat ze maar verder 10 kinderen per koppel eruit kunnen persen. Elke generatie wordt dat probleem dan erger.

Afrika is een land?

Er wordt helemaal niet geïnvesteerd, FDI in Afrika zijn nog steeds niks vergeleken met Asia.

Je hebt het waarschijnlijk om ontwikkelingshulp, wat voornamelijk symptoombestrijdend is en korte termijndenken. Je zit met enorme overpopulatie in die landen en blijft ze eten geven zodat ze maar verder 10 kinderen per koppel eruit kunnen persen. Elke generatie wordt dat probleem dan erger.

Kan ook zijn dat het westen dit bewust doet.

Kan ook zijn dat het westen dit bewust doet.

laten we even Occam's razor toepassen

1) een immens gecoördineerde handeling van een hele resum landen to keep the black man down

2) lazyness: half assery om de achterstalligen op papier te helpen met half-assed oplossingen die in de lange termijn(lees: wanneer ambttermijn afgelopen) nefast kunnen aflopen, georganiseerd door ondernemingen met een non-profitstatuut zonder rapporteringsplicht.

De legendes van de Maya's en de Siberische zandnegervolkeren hebben het vaak over een zekere Angelus gehad.

laten we even Occam's razor toepassen

1) een immens gecoördineerde handeling van een hele resum landen to keep the black man down

2) lazyness: half assery om de achterstalligen op papier te helpen met half-assed oplossingen die in de lange termijn(lees: wanneer ambttermijn afgelopen) nefast kunnen aflopen, georganiseerd door ondernemingen met een non-profitstatuut zonder rapporteringsplicht.

Met andere woorden, ''not-profit'' ondernemingen die eigenlijk misschien, stiekem helemaal niet zo ''non-profit'' zijn.

en in een deterministisch universum zou er wel reden zijn?

niet per se, maar het zou toch de mogelijkheid van een reden nog hebben. Een niet-deterministisch universum heeft niet die mogelijkheid(tenzij je apologetics gaat gebruiken van het niveau "gawd erased his tracks/made it look like this"). Maw, je kan altijd wel nog een metafysische "what if" erbij halen.

Laatst bewerkt:
alles wordt natuurlijk door 1 of een groep opperwezen(s) gesimuleerd... zij bepalen zelf niet wanneer er een aardbeving
plaatsvindt of andere grote natuurverschijnselen, hoe mensen denken/doen, etc., ze stellen alleen alle manieren
van denken/handelen/etc. vast, daarna wordt random bepaald wanneer iemand wordt geboren en
hoe hij/zij dmv nature&nurture wordt gevormd...
Als we zo ver zijn dat we in de buurt kunnen komen van zwarte gaten worden we naar een parallel universum getrokken
en leven we verder waar we waren vóórdat we zo dicht in de buurt van dat zwarte gat kwamen en erin werden gezogen....
Of je gaat eerder dood en gaat weer door die simulator waardoor je weer als ander in elkaar gezet
mensje verder leeft zonder dit te beseffen... ;D? Of het einde van dit universum betekent dat er weer een
heel nieuwe wereld op wordt gezet via 1 of andere computer waarin de mens niet aan de top staat maar
een heel ander wezen dat niet volgens de voor ons normale wijze

pixels=atomen of deeltjes die nog miljoenen keren kleiner zijn ;p
Kan toch niet anders dan dat dit het antwoord is....

Sorry ericr dat ik weer op deze tour ga, geen ban plz!
ps: kijk niet teveel through the wormhole..

INTERDASTING+_b032ef246708dcf00ca33883a6ff7986.jpg

alles wordt natuurlijk door 1 of een groep opperwezen(s) gesimuleerd... zij bepalen zelf niet wanneer er een aardbeving
plaatsvindt of andere grote natuurverschijnselen, hoe mensen denken/doen, etc., ze stellen alleen alle manieren
van denken/handelen/etc. vast, daarna wordt random bepaald wanneer iemand wordt geboren en
hoe hij/zij dmv nature&nurture wordt gevormd...
Als we zo ver zijn dat we in de buurt kunnen komen van zwarte gaten worden we naar een parallel universum getrokken
en leven we verder waar we waren vóórdat we zo dicht in de buurt van dat zwarte gat kwamen en erin werden gezogen....
Of je gaat eerder dood en gaat weer door die simulator waardoor je weer als ander in elkaar gezet
mensje verder leeft zonder dit te beseffen... ;D? Of het einde van dit universum betekent dat er weer een
heel nieuwe wereld op wordt gezet via 1 of andere computer waarin de mens niet aan de top staat maar
een heel ander wezen dat niet volgens de voor ons normale wijze

pixels=atomen of deeltjes die nog miljoenen keren kleiner zijn ;p
Kan toch niet anders dan dat dit het antwoord is....

Sorry ericr dat ik weer op deze tour ga, geen ban plz!
ps: kijk niet teveel through the wormhole..

INTERDASTING+_b032ef246708dcf00ca33883a6ff7986.jpg

Dit soort shit is imo net zo dom als religie... Nou ja, bijna dan

Er zijn wel degelijk krachten die alles bepalen. Alleen wordt alles niet door 1 persoon bepaald maar juist door heel veel kleine gebeurtenissen die samen iets veel groters aansturen.

Terug
Naar boven