Fitness Seller

Bestia's trainingslog

Bestia

Novice
Waardering
0
Hey, ik ben nieuw hier dus zal me eerst even voorstellen, 30 jaar inmiddels, vroeger altijd veel gesport (krachttraining, voetbal, tennis), de laatste 5 jaar bijzonder weinig gedaan, behoudens zo nu en dan een uurtje rennen. Tijd voor verandering dus, morgenochtend weer voor het eerst sinds tijden aan de gewichten hangen en trekken, ik heb er nu al zin in.

Ik ben 1.78 M, weeg 90 kilo, vetpercentage +/-25%

Doelen te behalen voor 1 mei 2009:
85 Kg bij een vetpercentage van 14%
en.......... 100 kg BP, 120 kg SQ, 120 kg DL

Dit ga ik bereiken door te trainen als een beest en de juiste voeding tot me te nemen. Het plan is om 2 keer in de week naar de sportschool te gaan en daar de "grote" oefeningen te doen. (BP, SQ, DL, Upright Row., etc.) Een training voor het hele lichaam dus. Daarnaast train ik 3 dagen thuis met behulp van dumbbells en bankje. Als alle oefeningen weer voelen zoals ze moeten voelen zal ik langzaam gaan werken naar een wat vaster 8 weken-schema. Daarnaast ga ik starten met 3x in de week 30 minuten hardlopen op een nuchtere maag, 's ochtends vroeg dus. Dat uitbouwen tot ik mijn streef vetpercentage heb bereikt.

Ik ga gewoon gezond en goed eten, d.w.z. veel makreel, sardines, tonijn, zwaardvis, zeebaars. Ja idd ik ben dol op vis. Daarnaast rosbief, kipfilet, biefstuk, magere hamburgers etc. Sowieso niet te veel koolhydraten, dus niet te veel brood (ik heb gemerkt dat ik daar vadsig van wordt) en ook weining pasta, rijst, etc.

Geen junkfood, veel groente en fruit en dagelijks een borrelglaasje olijfolie van de eerste persing voor de juiste energie.

In ieder geval ga ik geen eierdooiers meer scheiden, of brinta met whey eten. Alleen maar om aan te geven dat ik op dit moment geen zin heb om calorieen te gaan tellen en precies bij te houden hoeveel gram eiwit, kh en vet ik dagelijks binnen krijg. Overigens heb ik veel respect voor sporters die deze discipline wel weten op te brengen.

Nou, dit was hem wel voor nu, I'll keep you posted! Morgen trainen, lekker hoor.

Goed zo, die doelen zou je makkelijk moeten kunnen halen binnen een jaar! Suc6!

veel succes en doorzetten!

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties tot nu toe.

Vanmorgen lekker gaan trainen, ik kwam de sportschool binnen en het voelde goed. Ik herkende nog een paar gezichten van enkele jaren geleden. Zij waren een paar jaar breder, ik een paar jaar vetter, best confronterend. Bewust niemand aangesproken, in de sportschool is je enige vriend het ijzer. Aan de slag dus.......warming-up op de crosstrainer en toen onder de stang van de BP gekropen, lekker zeg, eerst even alleen de stang, toen wat gewicht eraan gehangen. De volgende oefeningen heb ik gedaan:

BP
SQ
BOR
Hyperextension
Seated Calf
Shoulder press in Smith
Upright Row

Bij elke oefening vier setjes van 10 herhalingen, variatie komt vanzelf, eerst maar eens het gevoel terugkrijgen. Steeds eerst de losse stang en later met wat gewicht. Die gewichten zijn nog niet noemenswaardig, ik had er net zo goed handtasjes aan kunnen hangen.

Toen naar huis, whey shake naar binnen en even 30 minuten hardgelopen. Ik voel me lekker, nu eten, even een zwaardvisje grillen. Morgen meer!

Vanmorgen wakker geworden met lekker veel spierpijn, het was fijne pijn, voelde goed allemaal. Stram en stijf uit bed gestapt, even uitrekken en me bewust geworden welke spiergroepen het pijnlijkst waren. Eigenlijk deed alles pijn, behalve biceps, triceps en buik. Mooi, dan kan ik die trainen dacht ik. Pantera op de oren, op de fiets gesprongen en naar de sportschool voor de volgende training:

Biceps

Barbell Curl
10x10kg
10x20kg
10x25kg
8x25kg
6x25kg

Scott Curl
10x15kg
10x20kg
8x20kg
6x20kg
5x20kg

Hammer Curl
10x10kg
8x12kg
8x10kg
8x10kg

Triceps

Triceps pushdown
10x30kg
8x40kg
8x40kg
8x30kg

Kickback
10x6kg
10x6kg
10x6kg
10x6kg
8x8kg

Dips behind the back
12x
10x
10x
8x
6x

Ik heb ervoor gekozen of vanaf vandaag wel zo nu en dan het gewicht te posten anders blijft het allemaal zo abstract en is de vooruitgang wat lastig te volgen. Om diezelfde reden zal ik binnenkort ook een tweetal foto's plaatsen.

Goede training wat mij betreft, het voelde in ieder geval goed. Tussen de setjes door heb ik crunches gedaan. Ik kan er niet tegen om tussen mijn setjes doelloos voor me uit te staren, dus benut ik die tijd zoveel mogelijk. Ik heb ongeveer 8x20 crunches gedaan. Na de training nog 30 minuten op de crosstrainer op 130 hartslagen p/m gezwoegd. Lekker hoor, binnenkort meer.

En dan hier een foto, niet omdat ik er zo lekker uit zie, maar niets laat de progressie duidelijker zien dan elke maand een foto.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

waar is hier???

succes met je logje, ga het zeker volgen:thumbs:

Ik zie het idd ook niet...

Goeie triceps!

En ook de rug, met lovehandles, krijg je er zomaar bij. Elke maand/paar maanden dus zo'n foto om de vooruitgang goed te kunnen zien. Werkt erg motiverend volgens mij.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

@huntelaar en keranos: vreemd hoor, ik zie ze wel, ook als ik niet ingelogd ben. Misschien was het iets tijdelijks, zijn ze nu wel te zien?

@nicolas24: bedankt, het kan alleen maar beter worden.

Nu zie ik hem wel...

succes om dat buikje weg te werken

gwn hard trainen en posten wat je doet en maak misschien ook een voedingsschema?

@huntelaar, die buik gaat echt weg, moet gewoon.

@nicolas24, idd hard trainen, voedingsschema ga ik niet maken. Ik zorg er gewoon voor dat ik dagelijks tussen de 2000 cal. en 2500 cal. binnenkrijg. Ik zit laag in de koolhydraten en iets hoger in de eiwitten. (150gram-200gram per dag) Ik eet voornamelijk op gevoel, als ik trek begin te krijgen, stel ik mijn voedsel inname nog een uurtje uit. Verder zit ik 1 dag in de week onder de 1500 cal. en ga ik 1 dag in de week over de 3000 cal. heen.

Bedankt voor jullie reacties!

Gisteren rustdag. Uiteindelijk toch nog 40 minuten gefietst van de ene kant van de stad naar de andere en terug, rustig aan.

Vandaag wilde ik weer met het ijzer in de weer, maar mijn ongetrainde lichaam wilde niet meewerken. Nog iets te veel pijn in mijn bovenlichaam om hard te trainen. Net wel 30 minuten hardgelopen, voelde goed. Morgen weer met gewichten smijten.

Vandaag thuis getraind.

Borst

DB Press
4x10x17,5kg

Incline DB Press
4x8x17,5kg

DB Fly
4x10x12,5kg

Biceps

DB Curl
4x10x12,5kg

Concentration Curl
4x10x7,5kg

Buik

Crunches
3x30

Na de training 30 minuten hardgelopen.

Vandaag naar de sportschool geweest, lekker trainen met dit weer, heerlijk.

Bench Press
1 x 10 x stang (Warming up)
1 x 5 x 40kg
4 x 5 x 50kg

Squad
10 x 5 x 30kg (Eerst moet het weer helemaal vertrouwd voelen)

BOR
1 x 10 x 30kg
4 x 5 x 40kg

Seated Calf
1 x 20 x 30kg
4 x 15 x 40kg
1 x 20 x 40kg

Lekker getraind, mijn lichaam voelt goed, vanaf nu elke week meer gewicht duwen en trekken. Nu moet ik doorzetten.

Na twee dagen rust was het vanmorgen weer tijd om te trainen.

Bench Press
1 x 10 x stang (Warming up)
1 x 5 x 50kg
2 x 5 x 55kg

2 x 5 x 50kg
1 x 5 x 45kg
1 x 5 x 40kg
1 x 9 x 30kg
BOR
1 x 10 x 30kg
1 x 5 x 40kg

1 x 5 x 45kg
2 x 5 x 50kg
1 x 5 x 45kg
1 x 5 x 40kg

Squad
1 x 6 x stang (Warming up)

1 x 5 x 30kg
5 x 5 x 40kg

Leg extension
3 x 10 x 20kg
3 x 5 x 40kg

Lying leg curl
1 x 10 x 20kg
4 x 8 x 25kg

Seated Calf
1 x 20 x 30kg
5 x 15 x 45kg

Ik wilde nog wat cardio doen, maar dat ging gewoon niet, benen trilden onder mijn lichaam vandaan, very nice!

Gewichten komen vanzelf.

Je bent over row is vast en zeker al aanzienbaar ga zo door!

Terug
Naar boven