AndroidHealthClinic

Bestia's trainingslog

Je bent nu toch aan het cutten toch? Als je klaar bent met cutten gaan de gewichten wel wat sneller omhoog. Ga zo door:thumbs:

• Topic Starter Topic Starter
Je bent over row is vast en zeker al aanzienbaar ga zo door!

Naar aanleiding van jouw commentaar heb ik even gekeken of ik mijn uitvoering van de oefening Bent Over Row mag noemen en dat is toch niet het geval volgens mij. Ik kan het beter banktrekken noemen misschien, want ik lig horizontaal op een hoge bank. Barbell ligt op de grond en die trek ik met brede greep tegen de onderkant van de bank. Op deze manier kun je niet "cheaten", maar met deze oefening kun je wel zwaarder dan met de BOR. Komt er op neer dat wanneer ik een echte BOR zou doen, waarschijnlijk minder gewicht zou gebruiken. Binnenkort even uitproberen.

Laatst bewerkt door een moderator:
yah zeker doen die bor zonder je bankje!

succes Bestia, gaat je vast en zeker lukken back in shape te komen hoor..

Vanmorgen zat ik om 10.30 uur al in de sportschool.

Deadlift
6 x 5 x 40kg

Shoulder press in Smith
1 x 10 x 20kg
5 x 5 x 30kg
1 x 7 x 20kg

Db side raise als superset met db front raise
1 x 7 x 8kg en 1 x 7 x 8kg
1 x 8 x 7kg en 1 x 8 x 7kg
1 x 7 x 7kg en 1 x 8 x 7kg

Biceps Barbell Curl
1 x 8 x 30kg
1 x 7 x 30kg
1 x 6 x 30kg
1 x 5 x 30kg

Crunches
3 x 30
2 x 20

Tot slot 45 minuten cardio op crosstrainer. Niet zo'n beste training vandaag, het voelde niet zo lekker als de andere dagen tot nu toe. Ik wilde nog wat meer armen doen vandaag, maar het ging voor geen meter. Ik ben blij dat ik me er toe kon zetten 45 minuten cardio te doen op hartslag 120-160.

30kg barbell curlls lekker man!

Gisteren rustdag.

Ik heb besloten cardio wat op te gaan voeren. In eerste instantie was ik van plan de eerste maand 3x in de week 30 minuten cardio te doen. Vanaf vandaag is dat 3x in de week 60 minuten cardio geworden.

Net 60 minuten hardgelopen, ging goed. Ik ben wel benieuwd hoe mijn benen morgen voelen, dan staat immers de squat op het programma.

Even een bakje magere kwark naar binnen werken en dan maar slapen.
Zoals gezegd morgen dus Squat, maar ook Bench Press en BOR. Om hier nog een dead lift aan toe te voegen is nu nog niet haalbaar.

Nou, ik weet weer waarom ik op drukke avonden nooit trainde. Training vanavond ging van de hak op de tak, omdat telkens het squat-rek dan wel een ander apparaat bezet was. Toppunt was wel een liefhebber van de herenliefde die 30 minuten lang het enige squat-rek bezet hield. En squatten ho maar, hij zat of zijn haar te doen in de spiegel of hij keek tv. En dan toch maar een setje. Grrrr... Hierdoor moest ik aan het einde van de training squatten. Tot overmaat van ramp kapte mijn mp3-speler ermee, net na mijn warming-up. Geen vulgair display of power dus, en die agressie miste ik in mijn training vandaag. Goed...de training:

Bench Press

10 x stang
6 x 40kg
6 x 55kg
5 x 55kg
6 x 50kg
5 x 50kg
9 x 40kg

Toen dus niet squatten

Banktrekken (omgekeerd bankdrukken, maar dan op een hogere bank)

10 x 40kg
6 x 50kg
6 x 50kg
5 x 50kg
5 x 50kg

Cable Row

10 x 50kg
8 x 55kg
8 x 55kg
6 x 55kg
8 x 50kg

Hyperextension

4 x 10 x met 10kg schijf op mijn borst

Knieheffen in Hack Squat

3 x 12

en toen eindelijk...

Squat

8 x 40kg
8 x 50kg
7 x 50kg
6 x 50kg
5 x 50kg

Ik wilde tot slot nog even kuiten doen, maar alles bezet. (Smith, Seated Calf, Leg extension etc.) Morgen thuis schouders en biceps doen.

Bestia zat tot gisteren in de lappenmand, last van mijn onderrug, heup, lusteloos, humeurig, dus maar even een weekje niks gedaan. Gisteren en eergisteren een uur cardio, morgen weer met gewichten trainen.

Squat en deadlift ga ik een tijdje niet doen, eigenlijk ga ik de komende twee maanden geen benen doen. Mijn lichaam heeft op dit moment niet de fitheid om 3x in de week 1 uur cardio te combineren met beentrainingen.

Ik heb een plan dan wel schema opgesteld, zodat ik mijn uiteindelijke doel op 1 mei 2009 kan behalen. Omdat 1 mei heel ver weg is, ga ik subdoelen nastreven.

1 september wil ik 84 kilo zijn met 18% vet. Van de week ga ik op vakantie (het plan is om dagelijks een uur cardio te doen en daarnaast veel opdrukken, crunches en optrekken, dips etc.) en daarna, vanaf begin augustus wil ik het volgende schema gaan aanhouden.

4 dagen split

Training A
Borst
Bench press
Incline dumbbell press
Cable crossover

Rug
Liggend T-bar row
Pull down behind neck
Hyperextension

Triceps
Kickback
Dips behind the back

Buik
Hanging knee raises in hacksquat

Training B
Schouders
Dumbbell side raise
Dumbbell front raise
Bent over raise

Traps
Dumbbell Shrugs

Biceps
Dumbbell Curl
Concentration Curl

Buik
Crunches

Daarbij drie keer in de week 1 uur cardio. (hardlopen, crosstrainer)
Dit schema wil ik aanhouden t/m 1 november. Op 1 november wil ik 80 kg zijn met 14% vet.

Het idee is om dan november en december te gaan bulken en te trainen volgens Rippetoe. Dus vanaf dan weer Squat en deadlift erbij.

Commentaar en suggesties zijn welkom.

Terug
Naar boven