Fitness Seller

Bewijs voor God en leven na de dood

Moraalridder

Huge Freak
15 jaar lid
Waardering
2.963
Ja, ik weet dat ik nogal sceptisch ben geweest in het verleden. Toch hoop ik dat God mij kan vergeven voor mijn ongeloof. Want hier kan je gewoon niet omheen:

Godsbewijs 1:

Het ei

Ik ga u nu vertellen hoe men God kan bewijzen. We zijn delen van de (leef)machine die God heet. We leven in een realiteit die anders is dan we denken. God heeft een hele grote hoofdrol binnen deze realiteit en Zijn bestaan is eenvoudig te achterhalen. Zijn hulp is namelijk hard nodig om sommige natuurprocessen draaiende te houden en dat is te bewijzen. Al het toeval dat perfectie voortbrengt heeft besturing van intelligentie (God) nodig, want toeval zal heel zelden iets perfect maken. Zo ook de toevallige groei van een perfect kuiken in een ei. Dat proces wordt zonder Gods hulp bepaald door toeval en dat zal ik in dit verdere verhaal uitleggen, dan zal blijken dat het toevalllige groeiproces van het kuiken in een ei Gods hulp hard nodig heeft.

Wat gebeurd er in een ei? Daarin groeien de cellen van het kuiken. Het kuiken groeit door een celdelingsproces en dat kuiken is in de startfase slechts een cel. Een cel wordt gevuld met voeding en die vermenigvuldigd zich in twee cellen, twee cellen worden er vier en vier worden er acht, etc. Er zijn vele verschillende celsoorten. Verschillende celsoorten zijn bijvoorbeeld botcellen voor de botten, spiercellen, hersencellen, levercellen, etc.

Iedere cel wordt gevuld met voeding dat in het eiwit en eigeel zit. In de voeding voor de cellen zitten vele minuscule bouwsteentjes die van elkaar verschillen. Zo zijn er bouwsteentjes voor bijvoorbeeld botcellen die uitsluitend botcellen maken. Een cel typeert zich aan de hand van zijn bouwsteentjes te vergelijken met: een houten huis is hout en een stenen huis is steen, zo is een botcel bot en een spiercel spier. Krijgt een cel alle bouwsteentjes binnen die nodig zijn voor een botcel, maar zijn juist op die plek bouwsteentjes nodig voor een spiercel, dan zal er een botcel worden gemaakt in plaats van een spiercel en dat mocht niet gebeuren.

Nu ziet u dus dat het belangrijk is waar de bouwsteentjes voor de cellen binnen het ei liggen. De bouwsteentjes die bestemd zijn voor de cellen van het kuiken worden door de kip gegeten en vallen letterlijk het ei (nog in de baarmoeder van de kip) binnen. De kip eet in toevallige volgorde met bouwsteentjes verzadigd voedsel en toeval geeft die bouwsteentjes uit dat voedsel een plek in het ei. In dat ei gaan cellen zich vullen met bouwsteentjes en die cellen kunnen veel gemakkelijker de verkeerde bouwsteentjes binnenkrijgen. Bouwsteentjes voor bijvoorbeeld botcellen hebben door toeval een plek gekregen, want de kip kan niet weten en bepalen waar de bouwsteentjes uit de voeding die zij eet in het ei terechtkomen. Met een veel grotere kans, zal 99,99% van alle kuikens mismaakt zijn, immers waar bijvoorbeeld botcellen moeten komen kunnen veel gemakkelijker andere cellen gaan groeien en dat in een realiteit gestuurd door toeval. Die realiteit heeft hard de hulp van een God nodig die wel de gehele complexe puzzel van een levend kuiken kan leggen. God is dichterbij dan u denkt.

Godsbewijs 2:

De boom en plant

We zijn delen van de (leef)machine die God heet.
Een ander voorbeeld dat het bestaan van God aantoont is het volgende. Noten, vruchten, bladeren en bloemen groeien aan planten en bomen. Zoals een kuiken door een celdelingsproces groeit, zo groeien ook noten, vruchten, bladeren en bloemen door een celdelingsproces. Een cel wordt twee, twee worden er vier etc. Van alle noten, vruchten, bloemen en bladeren nemen we de sinaasappel als voorbeeld.

Zonder hulp van God is het toeval dat de sinaasappel moet maken. Een sinaasappel is haast symmetrisch. Binnen een schil zitten 12 schijfjes. De schijfjes bestaan uit een dun vliesje waarin het eetbare sinaasappel gedeelte zit. We kunnen daarom aannemen dat de sinaasappelboom minstens 3 verschillende cellen moet kunnen produceren, namelijk een schil-cel voor de buitenste schil. Een eetbare sinaasappel-cel voor de eetbare sinaasappel en een cel voor het vliesje van het schijfje waarin het eetbare sinaasappeldeel zit en die zal ik de vlies-cel noemen. Hieronder worden de drie verschillende celsoorten opgesomd.

1. Schil-cel
  2. Sinaasappel-cel
  3. Vlies-cel
Het begint allemaal met een cel. Die cel moet 3 verschillende celsoorten kunnen produceren. Die cel wordt gevuld met voeding en die voeding bevat de bouwstenen voor de cellen. De drie hierboven genoemde cellen hebben allen verschillende bouwstenen nodig. Een schil-cel heeft andere bouwstenen nodig dan de vlies-cel en de sinaasappel-cel. Immers de cel is opgebouwd uit bouwstenen en de bouwstenen voor een schil-cel verschillen van de sinaasappel-cel en de vlies-cel. Het moment dat de allereerste cel voeding en bouwstenen binnenkrijgt, nodig voor een schil-cel, dan zal een schil-cel gemaakt worden. Maar misschien was net op dat moment een vlies-cel of sinaasappel-cel nodig. U ziet het de sinaasappel wordt gemaakt door toeval, want toeval bepaald welke voeding met welke bouwstenen de allereerste cel binnengaat.

Zie de figuur hieronder. De allereerste cel moet tenminste 3 verschillende cellen kunnen voortbrengen en dat zijn de schil-cel, de sinaasappel-cel en de vlies-cel. De cellen die worden voortgebracht worden bepaalt door welke voeding de cel binnenkrijgt die de volgende maakt. De voeding zijn de kleinere gekleurde bolletjes. Die voeding bevat minuscule bouwsteentjes en die bouwsteentjes zijn er in drie soorten, blauwen, gelen en roden. De cellen zijn de grotere bolletjes boven de zwarte lijnen die de tak moeten voorstellen. Eigenlijk moet je de figuur op zijn kop zien, (vanwege enige haast heb ik hem op zijn kop weergegeven). U ziet de voeding door de tak omhoog stromen richting de cellen aan de bovenzijde van de tak.

Cellen zijn er ook in drie kleuren. De grotere blauwe bolletjes zijn de schil-cellen die door de kleinere blauwe bolletjes worden gevoed. De grotere rode bolletjes zijn de vlies-cellen en de grotere gele bolletjes zijn de sinaasappel-cellen. U ziet dat de verschillende voedingsbouwsteentjes (kleine bolletjes) door toeval gestuurd de cellen binnengaan. Als er een blauw voedingsdeeltje de cel binnengaat wordt er een blauwe cel (schil-cel) gemaakt. Gaat er een geel voedingsdeeltje de cel binnen dan wordt er een gele cel (sinaasappel-cel) gemaakt. Gaat er een rood voedingsdeeltje de cel binnen dan wordt er een rode cel (vlies-cel) gemaakt. U ziet dat toeval bepaald welke cel waar wordt gemaakt. Toeval zal veel vaker misvormde sinaasappels maken met schil-cellen, sinaasappel-cellen en vlies-cellen verspreidt door de sinaasappel. Hulp van God is nodig om een perfecte sinaasappel te maken.. ... ....

[Afbeelding niet meer beschikbaar]​

Diezelfde techniek moet alle platte bloembladeren en gewone boom en plantbladeren maken. De techniek van het cellen ‘uitspugen’. Aan het eind van de stengel worden cellen uitgespuugd en delen cellen zich in een chaos waardoor toch een perfect symmetrische bloem moet ontstaan met platte bloembladeren. Wat we kunnen voorstellen is dat er enkel een kluit met cellen moet ontstaan die altijd een kluit zal blijven en zich nooit zal uitvouwen tot een bloem. Die kluit is gevormd door toeval en alleen toeval zal die kluit onderverdelen in vele platte symmetrische rozenbladeren. Door toeval ook zullen die vele rozenbladeren zich uitvouwen tot een haast symmetrische roos. Het begon als een kluit ontstaan door toeval. Toeval ook vormde binnen die kluit vele aaneengehechte rozenbladeren en toeval ook zal die rozenbladeren doen uiteenvouwen. Een kluit blijft een kluit die heel toevallig aaneen zal schakelen in de plat bladerpatroon met dus platte rozenbladeren. Ook dit proces heeft de hulp van God nodig, anders blijft de chaotische kluit altijd een chaotische kluit.

De bovenstaande redeneringen zijn nog niet het sluitende bewijs zijn voor het bestaan van God. Het sluitende bewijs geef ik in mijn boek. Het boek met alles over God, het Godsbewijs en het bewijs voor een leven na de dood is onder andere te vinden op Bol.com, namelijk hier: God komt ook eens bij u

Bron: http://boom.neoleon.nl/ (via [Link niet meer beschikbaar])

Oh, en als je nu twijfelt hoe Genesis dan gezien moet worden met de kennis van de huidige tijd, het zat dus zo:
http://www.youtube.com/watch?v=L9EVMzVQKTk

(Geniaal filmpje)

Edit: In b4 didn't read lol.

• Like
Waarderingen: Vipo
Not convinced :rolleyes:

hoe weet jij dat?? misschienn zijn 99.99% van de kuikens hier op aarde JUIST mismaakt, en horen ze er eigenlijk anders uit te zien. Misschien is die ene gehandicapte kuiken wel een normale kuiken, en 99.99% van de ''normale'' kuikens en kippen hier op aarde mismaakt. misschien hoort een kip er helemaal niet zo uit te zien? en hebben wij het plaatje van de ''voor ons'' normale kip maar geaccepteerd door onze opvoeding? Wie bepaalt dat die kip normaal is of niet? wij hebben geen recht om een kip te beoordelen op zijn uiterlijk

wij zijn mismaakte apen...:(

Het leven zoals we dat nu kennen is afhankelijk van miljoenen factoren die allemaal perfect in evenwicht zijn. Trek daaruit maar je eigen conclusie.

Opsluiten dat religieuze volk.

Wat zijn eigenlijk de bronnen van de 2 bovenstaande teksten?
vast van een gelovige mongooltje die nog in sinterklaas gelooft :Roflol:

[afbeelding niet meer beschikbaar]

korte samenvatting?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
beta283.gif
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

:roflol:

dat sommige mensen zo'n plaat voor hun kop hebben dat ze anno 2011 nog in een god geloven

:roflol:

'waardoor toch een perfect symmetrische bloem moet ontstaan met platte bloembladeren.'
Als het anders was geweest was dat perfect geweest. Het is zoals het is en dat ben je gewend, daardoor is het "perfect".

Gezeik over geloof altijd. Je gelooft of je gelooft niet. Als het voor jou werkt, prima. Werkt het niet dan geloof je toch niet.

kunnen jullie weisneusjes bewijzen dat god NIET bestaat?

/thread

• Topic Starter Topic Starter
'waardoor toch een perfect symmetrische bloem moet ontstaan met platte bloembladeren.'
Als het anders was geweest was dat perfect geweest. Het is zoals het is en dat ben je gewend, daardoor is het "perfect".

Gezeik over geloof altijd. Je gelooft of je gelooft niet. Als het voor jou werkt, prima. Werkt het niet dan geloof je toch niet.

Gelovigen vinden dat hun regels , ook voor anderen moet gelden. Als ze die nonsens strict prive zouden houden was er geen.probleem. Bovendien, als ik ook een sprookje bedenk met regels en andere achterlijkheden mag iedereen je gestoord noemen, of zelfs gevaarlijk. Maar een sociaal geaccepteerd sprookje van 2000 jaar oud, daar moet je respect voor hebben enz? En dan heb ik het nog niet eens over het morele gelijk dat gristenen 'hebben' (Ja ik zie de ironie met mn naam)

---------- Post toegevoegd Fri 9 Sep 2011 om 13:12 ----------

lol, wat een onzin :roflol:

je kan beter dit bekijken moraalridder.
watch en learn:
http://www.youtube.com/watch?v=o1GmlAC0Ye8

(zijn 11 afleveringen dus even youtube openen)

Ik zal het eens bekijken. Bron in openingspost, maar je kan ook ff.langs www.godvoordommen.nl surfen.

---------- Post toegevoegd Fri 9 Sep 2011 om 13:13 ----------

/thread

Ah het vliegende spaghetti argument. :)

---------- Post toegevoegd Fri 9 Sep 2011 om 13:14 ----------

/thread

Ah het vliegende spaghettimonster argument. :)

Gelovigen vinden dat hun regels , ook voor anderen moet gelden. Als ze die nonsens strict prive zouden houden was er geen.probleem. Bovendien, als ik ook een sprookje bedenk met regels en andere achterlijkheden mag iedereen je gestoord noemen, of zelfs gevaarlijk. Maar een sociaal geaccepteerd sprookje van 2000 jaar oud, daar moet je respect voor hebben enz? En dan heb ik het nog niet eens over het morele gelijk dat gristenen 'hebben' (Ja ik zie de ironie met mn naam)

---------- Post toegevoegd Fri 9 Sep 2011 om 13:12 ----------

Ik zal het eens bekijken. Bron in openingspost, maar je kan ook ff.langs [Link niet meer beschikbaar] surfen.
Maar is dat dan geen indoctrinatie i.p.v. geloven? Geloven komt volgens mij uit jezelf (alhoewel veel kinderen geïndoctrineerd worden door hun ouders).

Geloven is prima, maar af en toe gaan ze net iets te ver. Ook zouden bepaalde keuzes er niet vanaf moeten hangen of het christelijk geaccepteerd is of niet. Geloof is voor jezelf.

Over dat sprookje: Ik zou het doen, misschien ben je over 2000 jaar wel bekend en heb je twee miljard volgelingen. :D

• Topic Starter Topic Starter
Alhoewel het de mensheid geen windeieren zou leggen, kan het me echt niets schelen, ik ben nl over een paar decennia.dood.;)

Terug
Naar boven