MuscleMeat

Bewijs voor God en leven na de dood

je kan niet bewijzen dat er geen sprake is van intelligent design, je kan WEL bewijzen dat de door religie gedefinieerde goden niet bestaan;)
Al zou je het kunnen bewijzen. Die mensen zijn zo gehersenspoeld dat als je waterproof bewijs had ze er nog steeds in zouden geloven.

Mooi voorbeeld van hoe de wetenschap¨de bijbel aan het invullen is, En hoe iets afschuwelijks als religie op deze manier iedere keer als wetenschap iets bewijst en daarmee het geloof in twijfel trekt de bijbel weer op een andere manier wordt geinterpreteert. Zo komen we nooit van die ellende af.

Het leven zoals we dat nu kennen is afhankelijk van miljoenen factoren die allemaal perfect in evenwicht zijn. Trek daaruit maar je eigen conclusie.

het leven dat we kennen is zo fragiel dat als er iets mis gaat, dat leven net dood gaat, wat constant gebeurd.

Perfect my ass. Anders zouden niet constant zoveel soorten uitsterven.

Survival of the fittest.

Nu ziet u dus dat het belangrijk is waar de bouwsteentjes voor de cellen binnen het ei liggen. De bouwsteentjes die bestemd zijn voor de cellen van het kuiken worden door de kip gegeten en vallen letterlijk het ei (nog in de baarmoeder van de kip) binnen. De kip eet in toevallige volgorde met bouwsteentjes verzadigd voedsel en toeval geeft die bouwsteentjes uit dat voedsel een plek in het ei. In dat ei gaan cellen zich vullen met bouwsteentjes en die cellen kunnen veel gemakkelijker de verkeerde bouwsteentjes binnenkrijgen. Bouwsteentjes voor bijvoorbeeld botcellen hebben door toeval een plek gekregen, want de kip kan niet weten en bepalen waar de bouwsteentjes uit de voeding die zij eet in het ei terechtkomen. Met een veel grotere kans, zal 99,99% van alle kuikens mismaakt zijn, immers waar bijvoorbeeld botcellen moeten komen kunnen veel gemakkelijker andere cellen gaan groeien en dat in een realiteit gestuurd door toeval. Die realiteit heeft hard de hulp van een God nodig die wel de gehele complexe puzzel van een levend kuiken kan leggen. God is dichterbij dan u denkt.

Een mutatie waarvan 99,99% van het nageslacht is mismaakt sterft direct uit. Dat is de reden.
Daarnaast weten we ondertussen ook al wat DNA is.

Het bekende "we snappen het niet, dus moet het god zijn, en natuurlijk ook de god van MIJN religie".

Laatst bewerkt:
2012

Ik heb het niet gelezen maar ik geloof het meteen.

Al zou je het kunnen bewijzen. Die mensen zijn zo gehersenspoeld dat als je waterproof bewijs had ze er nog steeds in zouden geloven.
true:)
geef bewijs dan dat god niet bestaat ik wacht ok?

zeg maar welke god wiens niet-bestaan ik moet bewijzen en ik zal het met alle plezier doen:)

(mooi ook alle eigenschappen die die god bezit op een rijtje zetten aub, maakt het wat makkelijker voor mij:))

kunnen jullie weisneusjes bewijzen dat god NIET bestaat?

argumentum ad ignorantiam (Russel's Teapot)

het ironische van religie is wel dat evolutionair gezien het zeer nuttig of ms zelfs het beste was dat er ooit de mensheid is overkomen.

/het is gewoon zo simpel, alleen we maken het zo moeilijk.

Je word als klein kind wijs gemaakt dat sinterklaas bestaat.
Als kind ga je daarin helemaal geloven en erin fantaseren, en zo word je geloof erin sterker en sterker.
Maar na een paar jaar later vertellen je ouders dat de sint niet bestaat, en dan is je geloof er niet meer.

Bij bijv christenen,joden,moslims whatever precies hetzelfde.
Als kind word je geleerd dat er een God bestaat.
Je gaat er helemaal in fantaseren en sterker in geloven.
Maar niemand verteld jou meer dat God eigenlijk niet bestaat dus je blijft erin geloven in een God, je word ouder en je gaat je steeds meer in de bijbel verdiepen (wat gewoon een fantasie verhaaltje is) maar de teksten in de bijbel gaan je beeld geven in je fantasie, en zo ga je steeds sterker geloven in het boek, je gaat ernaar leven, en word een levenstyle, en zo lijkt het steeds echter en echter dat er een God bestaat, maar ondertussen vergeten we allemaal dat het maar een FANTASIE VERHAALTJE IS!!!

het bestaan van God is incompatibel met al onze andere wetenschappelijke kennis, "weisneus".

nee.

Het bestaan van de "God" uit de huidige religies is geen bewijs voor, en kan nergens wetenschappelijk onderbouwt worden.

het bestaan van een of meerdere soort goddelijke entiteit, al dan niet een bewustzijn, is nog steeds een mogelijkheid. Of dat wezen/kracht bewust bezig is met het leven van een soort mensachtige op 1 van de biljarden planeten, doesn't look like it.

Agnostism ftw.

Ik stopte bij de woorden god en ei

nee.

Het bestaan van de "God" uit de huidige religies is geen bewijs voor, en kan nergens wetenschappelijk onderbouwt worden.

het bestaan van een of meerdere soort goddelijke entiteit, al dan niet een bewustzijn, is nog steeds een mogelijkheid. Of dat wezen/kracht bewust bezig is met het leven van een soort mensachtige op 1 van de biljarden planeten, doesn't look like it.

Agnostism ftw.

Ockams razor, postuleer niet meer entiteiten dan nodig is om de boel te verklaren.
Als je dan agnostisch wil zijn, wees het dan tegenover alles wat je gelooft, want er is nog altijd de logische mogelijkheid dat je nix weet.

Ockams razor, postuleer niet meer entiteiten dan nodig is om de boel te verklaren.
Als je dan agnostisch wil zijn, wees het dan tegenover alles wat je gelooft, want er is nog altijd de logische mogelijkheid dat je nix weet.

Over nog verder gaan naar solipsisme. Alleen ik besta. Jullie zijn allemaal niet echt en gewoon een deel van mij, of hoe ik de wereld bezien.

Dus kitty86, neuycken?

/het is gewoon zo simpel, alleen we maken het zo moeilijk.

Je word als klein kind wijs gemaakt dat sinterklaas bestaat.
Als kind ga je daarin helemaal geloven en erin fantaseren, en zo word je geloof erin sterker en sterker.
Maar na een paar jaar later vertellen je ouders dat de sint niet bestaat, en dan is je geloof er niet meer.

Bij bijv christenen,joden,moslims whatever precies hetzelfde.
Als kind word je geleerd dat er een God bestaat.
Je gaat er helemaal in fantaseren en sterker in geloven.
Maar niemand verteld jou meer dat God eigenlijk niet bestaat dus je blijft erin geloven in een God, je word ouder en je gaat je steeds meer in de bijbel verdiepen (wat gewoon een fantasie verhaaltje is) maar de teksten in de bijbel gaan je beeld geven in je fantasie, en zo ga je steeds sterker geloven in het boek, je gaat ernaar leven, en word een levenstyle, en zo lijkt het steeds echter en echter dat er een God bestaat, maar ondertussen vergeten we allemaal dat het maar een FANTASIE VERHAALTJE IS!!!

hoezo bestaat sinterklaas niet?:mad:
bij wie zit ik dan elk jaar op zijn schoot?:mad:

Terug
Naar boven