MuscleMeat

Biceps genetisch bepaald en hoe te manupileren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thijssen84

Novice
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
94kg
Vetpercentage
12%
Goedenavond,

Ik ben nieuw op deze forum en zit met de volgende vraag:

Ik heb mij laten vertellen dat biceps genetisch bepaald zijn, dus korte en lange spieren.
Nu val ik in de categorie korte biceps en wil deze graag oprekken.

Naast boksen, doe ik veel oefeningen waarbij ik een constante spanning hou op me spieren (ook met de kabels) maar na het aanspannen van me biceps (90graden) passen er gemakkelijk 2 vingers tussen me bicep en onderarm.
Na de training heb ik een dus verre verzuring in mijn biceps dat het niet aan een slechte training kan liggen denk ik???

Heeft er iemand goede tips voor me?

Hetgeen waar jij op doelt is inderdaad genetisch bepaald en is niet met training te veranderen.

Verzuring staat niet per se gelijk aan gewenste hypertrofie voor massa-opbouw :)

• Topic Starter Topic Starter
Verzuring staat niet per se gelijk aan gewenste hypertrofie voor massa-opbouw :)

Daar heb je helemaal gelijk in, echter ben ik op het moment bezig met vetverbranding :D.
In principe ben ik al wel tevreden met mijn massa maar het is het afmaken van het lichaam.
Thanks voor je reactie.

---------- Post toegevoegd Sun 17 Mar 2013 om 19:34 ----------

Hetgeen waar jij op doelt is inderdaad genetisch bepaald en is niet met training te veranderen.

Ik heb van horen zeggen dat je dit enigzins kan manupileren door constante spanning op de biceps te zetten (door middel van kabels). Maar eigenlijk moet ik me gewoon met me standaard training bezig houden en niet concentreren op het ondenkbare?:(

Je kan idd een verkorte spier weer op lengte brengen door hem onder rek te belasten. Maar je hebt het feitelijk over het weer in de oorspronkelike staat terug brenge van een spier. Verders is er bij spanning onder rek idd sprake van hyperplasia, bij vogels waarbij de vleugels langdurig mbv spalken op rek werd gebracht. Niet echt iets waar je je als mens op moet richten,

die 2 vingers onder je biceps zit je pees van je biceps.
je kan niet door een spier te trainen met constante belasting of partial reps een stuk pees in spier laten veranderen. dus je zal het zo houden.

wel kan je door je onderarmen te trainen het stuk iets korter maken door dikkere onderarmen te krijgen

die 2 vingers onder je biceps zit je pees van je biceps.
je kan niet door een spier te trainen met constante belasting of partial reps een stuk pees in spier laten veranderen. dus je zal het zo houden.

wel kan je door je onderarmen te trainen het stuk iets korter maken door dikkere onderarmen te krijgen

Klinkt wel logisch inderdaad dat je pees niet in spier kan veranderen, heeft de ene persoon een kleinere pees dan de ander?

Thanks voor je advies betreft de onderarmen, ga ik daar aan werken!:D

---------- Post toegevoegd Sun 17 Mar 2013 om 20:03 ----------

Je kan idd een verkorte spier weer op lengte brengen door hem onder rek te belasten. Maar je hebt het feitelijk over het weer in de oorspronkelike staat terug brenge van een spier. Verders is er bij spanning onder rek idd sprake van hyperplasia, bij vogels waarbij de vleugels langdurig mbv spalken op rek werd gebracht. Niet echt iets waar je je als mens op moet richten,

Heb toch eens op hyperplasia gezocht, ik had er nog nooit van gehoord :rolleyes:.
Interessant om te lezen, thanks voor je reactie.

Hoe sta jij tegenover de hypothese dat langdurige 'loaded' stretches (flyes, incline curls e.d) het aantal sequentiele sarcomeren op termijn zou doen toenemen?

D.i. dat de myofibrillen feitelijk in lengte wat toenemen.

Nooit meer dan de oorspronkelijke lengte en dat is maar goed ook anders zou de spier te lang worden (tenzij er gelijktijdig een pees verkorting plaats vind.

Volgens mij was er trouwens ook de theorie dat "verlenging"" niet kwam door toename van sarcomeren, maar door toename van serieel geschakelde elastische componeneten? Dus na het verlengen van een verkorte spier dmv sarcomeren zou alles extra ten laste komen van bindweefsel ed.

Boksen/kickboksen geeft een mooi resultaat als het gaat om op lengte brengen van spieren.

Boksen/kickboksen geeft een mooi resultaat als het gaat om op lengte brengen van spieren.

Ja dat dacht ik dus ook maar na 2,5 jaar kickboksen en 2 jaar boksen had ik toch langere spieren verwacht dan ik nu heb, maar bovenstaande replys geven in ieder geval een duidelijk beeld wat daar de redenen van zijn.
Na het fitness sla ik standaard uit op mijn bokszak thuis om de spanning van me biceps af te halen omdat ik anders bang ben dat ze nog korter worden.:D

Als je je arm aanspant moet je je hand eens een kwartslag draaien, ineens is die ruimte tussen je bicep en onderarm opgevult :-)

Ja dat dacht ik dus ook maar na 2,5 jaar kickboksen en 2 jaar boksen had ik toch langere spieren verwacht dan ik nu heb, maar bovenstaande replys geven in ieder geval een duidelijk beeld wat daar de redenen van zijn.
Na het fitness sla ik standaard uit op mijn bokszak thuis om de spanning van me biceps af te halen omdat ik anders bang ben dat ze nog korter worden.:D

zoals eerder al vermeld, zal je spier niet langer of korter worden dan de oorspronkelijk lengte. althans niet door je training etc. ;)je maakt je dus druk om niks.

curlen in het squatrek is het beste voor mooie lange biceps

squats met een EZ curl bar krijg je ook mooie lange biceps van

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven