AndroidHealthClinic

Biceps groeien maar niet

• Topic Starter Topic Starter
haha eten als een havenarbeider..mooie opmerking:)

Voor mij is de avond maaltijd eten na de training geen optie de komende 4 maanden :( normaal deed ik dat wel

Is dit een groot probleem ? aangezien ik wel heel veel brood/kwark/melk/vleeswaren/brinta/joghurt met honeyhitters eet voor training...

* Probeer te wennen aan kwark (of tonijn) zonder er shit bij te doen; als dat echt niet gaat, doe je er siroop of suiker bij en minder je dat totdat je uiteindelijk zonder die shit de kwark kunt kanen.
idd, is te trainen, gewoon elke dag een schep minder suiker erin doen. of gewoon telkens een kleine schep eten totdat je de bak leeg hebt. na een tijdje kieper je zo'n bak magere kwark zo naar binnen:thumb:
* Ik zou me aan (bulken) 0,7-1 kilo per week aankomen houden, ervanuitgaande dat je iedere training hard gaat en elke training meer reps/zwaarder gewicht kunt tillen.
ik weet niet wat voor genen jij hebt hoeveel jij weegt en hoe lang jij traint maar dit zijn tamelijk onmogelijke verwachtingen als je langer dan een half jaar oid traint(tenzij je je bf flink wilt laten stijgen ^^ )

Adema zei:
ik weet niet wat voor genen jij hebt hoeveel jij weegt en hoe lang jij traint maar dit zijn tamelijk onmogelijke verwachtingen als je langer dan een half jaar oid traint(tenzij je je bf flink wilt laten stijgen ^^ )

K*t, ik doe vandaag alles mis met cijfers -) moet per 2 weken zijn....Ten minste, daar hou ik me aan en mijn bf is nog niet echt veel hoger geworden (wel wat).

Verder moet ik vertellen dat ik een erg snelle stofwisseling heb en dat ik een jaar lang op 69-70 kilo ben blijven hangen met een normaal eet patroon

Op 1,85 heb je volgens mij dan niet eens zo heel erg snelle stofwisseling hoor. Eerder normaal.

mogitu zei:
cable pulldown? of bedoel je small optrekken met onderhandse greep?
hoe dan ook ik weet niet hoe je erbij komt dat dat de beste biceps oefening is. idd t is normaal meer een rugoefening maar als jij m meer in je biceps voelt daarna doe je m toch echt fout.

Idd onderhands de stang naar beneden trekken met iets minder dan schouderbreede greep.
Als je 'm niet in je biceps voelt doe je 'm juist fout want dan loop je waarschijnlijk te gooien en met je rug naar voor en achter te zwiepen. Dan creeer je het zgn 'momentum' waardoor de spier niet over het gehele bewingsverloop goed belast wordt.
Gewoon rustig uitvoeren en rug stil houden.

Volgens Mike Mentzer is dit de eigenlijke beweging van de bicep en niet de curl, en mijn ervaring is dat mijn biceps veel beter op deze oefening reageren dan met curls.

supreme zei:
Oke bedankt jongens...

Ik zal ff mn huidige schema met de tip van Behomont & Black Knight laten zien:

Maandag:
Rug: Seated Cable Rows, Lat Pulley (Back), Lat Pulley (Front), Cable pulldown, Deadlift
Benen: Squats, Leg Press, Leg Extension, Leg Curl, Seated Calf Raises
Buik

Woensdag:
Borst: Barbell Flat Bench Presses, Dumbbell Press, Dumbbell Flys.
Triceps: Triceps Push Down, Seated Triceps barbell Press
Buik

Vrijdag:
Schouders: Neck Press, Military Press, Standing Lateral Raises, Upright Rows, Shrugs
Biceps:
1. Standing Barbell Curls, Concentration Curls
2. Dumbbell curls, Cable Curls(met zon touw)
3. Cable Curl(met ijzer stangetje), Dumbbell Incline Curl
Buik

Ik wil eigenlijk de rug en biceps op1 dag..maar dan komt de rest niet meer uit met tijd..want dan zit ik langer dan een uur in de gym.. en daar heb ik zoiezo al een moeite mee om binnen het uur klaar te zijn met mn training :(

Is het zo beter ?

Verdeling van spiergroepen is op zich oke, hoewel ik er niet echt een voorstander van ben om rug en benen op 1 dag te trainen omdat dit nogal belastend is voor je onderrug.
Maar waarom doe je zo idioot veel oefeningen per spiergroep? Bij rug doe je maar liefst 4 oefeningen! 2 of 3 is genoeg, als je meer gaat pakken ga je waarschijnlijk spiereiwit verbranden.

Black Knight zei:
Idd onderhands de stang naar beneden trekken met iets minder dan schouderbreede greep.
Als je 'm niet in je biceps voelt doe je 'm juist fout want dan loop je waarschijnlijk te gooien en met je rug naar voor en achter te zwiepen. Dan creeer je het zgn 'momentum' waardoor de spier niet over het gehele bewingsverloop goed belast wordt.
Gewoon rustig uitvoeren en rug stil houden.

Volgens Mike Mentzer is dit de eigenlijke beweging van de bicep en niet de curl, en mijn ervaring is dat mijn biceps veel beter op deze oefening reageren dan met curls.

toch voel ik m in mn rug zonder momentum te gebruiken ik gebruik alleen de kracht uit mn rug en ja natuurlijk gebruik je je biceps ook wel. waarom ik hem in mn rug voel zonder momentum te gebruiken, simpel omdat ik niet met me armen trek en bijna alleen me rugspieren gebruik t is hoe je t wend of keert gewoon een rug oefening toevallig wel de gene met de meeste biceps betrekking. ik voel m wel in mn biceps maar niet meer als wanneer ik gewone rows doe ofzo. maar de meningen over deze oefeningen zijn heel uiteenlopend bij de meeste mensen.

mogitu zei:
ok dan, dus wel tot (speciaal voor dumphuiz) POSITIEVE failure (nog een keer voor dumphuiz :D ) op de LAATSTe set. als je dus n1 keer per week biceps doet en de laatste set telkens tot positieve failure brengt ben je niet fout bezig. hou t aan zo en probeer wat op je vorm te letten zoals je zelf al zegt en experimeneteer wat met oefeningen enzo.

Beschouw mijn post maar als losse informatie :flipoff:

• Topic Starter Topic Starter
Triceps zijn altijd wel goed vind ik zelf...vergleken bij de rest. Voel ze ook altijd lekker zitten als ik arm strek en vooral na het trainen:)

Ronnie Coleman zei altijd tegen mij dat je gewoon keihard door moet trainen :) Als hij een soort van een plateau had bereikt, dan groeiden zijn spieren soms jaren niet. Maar iedere keer bleef hij ze harder en harder aanpakken, totdat ze wel groeiden.
Volgens mij zit ik in de zelfde situatie, na training opgepompte biceps, de dag daarna alles weg! BOEIE! :D Hup volgende keer een gewichtje erbij. Ze zullen groeien, ik ben de baas over mijn spiertjes :mad:

Trainen-eten-slapen-geduld-trainen-eten-slapen-geduld-trainen-eten-slapen

Black Knight zei:
Maar waarom doe je zo idioot veel oefeningen per spiergroep? Bij rug doe je maar liefst 4 oefeningen! 2 of 3 is genoeg, als je meer gaat pakken ga je waarschijnlijk spiereiwit verbranden.

waarom? 12 sets voor rug is bv toch best normaal?
ik doe soms zelfs 13/14.
dan kan je toch 3 sets per oefening doen en dus 4 oefeningen?

rug is een grote spiergrioep dus....

Black Knight zei:
Verdeling van spiergroepen is op zich oke, hoewel ik er niet echt een voorstander van ben om rug en benen op 1 dag te trainen omdat dit nogal belastend is voor je onderrug.

Rug is een grote spiergroep die je gerust met 4 oefeningen kan aanpakken!

qwert55 zei:
Rug is een grote spiergroep die je gerust met 4 oefeningen kan aanpakken!

inderdaad dat je 4 oef voor rug pakt wil bij lange na niet zeggen dat je spiereiwit verbrand maar 4 kan voor sommigen net teveel zijn verschilt he.
maar ik denk dat 3 wel een minimum is als je de rug volledig wilt aanpakken(onderrug, dikte,wijdte oefening)

Topic was biceps toch? lol

Voor rug is een oef. voor wijdte en een oef. voor dikte voldoende.

B.

Probeer het volgende gedurende 8 weken om je biceps te shocken.

[Link niet meer beschikbaar]

werkte bij mij goed en is Hardcore dus train biceps alleen en je rug training een aantal dagen ervor of erna.

Have fun

Ik zou ook es supersets proberen da vind ik een hele goeie oefening voor je biceps helemaal op te pompen,ofwel met de curl bar 8*smal direct 8*breed = 1 reeks zo vier reeksen en de week derop 7-7-7;das is me de curl bar eerst 7 keerde eerste helft van de oefening(van 180 graden to 90) dan 7 keer de 2dehelft van de oefening(van 90graden tot 5graden) dan 7 keer de hele oefening.dus 1 van die 2 oefeningen telkens als 1ste oefening daarna gewoon me halters nog wa afwerken.

Terug
Naar boven