Fitness Seller

Biceps

StijnC

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m71
Massa
68kg
Vetpercentage
12%
Hallo allemaal,
Ik train nu al even, en alles gaat goed, ik ga redelijk goed vooruit maar na mijn training van mijn biceps ben ik nooit stijf. Ik voel de volgende dag totaal niet dat ik mijn biceps getraind heb. Ik doe momenteel 1 keer in de week 4 sets ez-barbell curl en 4 sets concentration curls of preacher curls. Ik heb al geprobeerd 3 oefeningen achter elkaar van 4 sets maar dit helpt ook niet. Ook ga ik traag vooruit met gewicht voor biceps, voor barbell curls ongeveer 1kg per 2 weken.....Moet ik mijn biceps harder trainen? Of gewoon verder doen zoals ik nu doe?
Alvast bedankt

Spierpijn is geen indicatie voor spiergroei..

Hoeveel reps en hoe snel doe je een curl? 1kg in 2 weken vooruit gaan is best een aardig tempo, +26 kilo in een jaar op de curl is amazing!

• Topic Starter Topic Starter
reps: 10-8-8-6
rust: ongeveer 1 minuut (soms 2)
zal ik minder rust nemen?

als ik mn biceps uit mn vel wil voelen branden doe ik altijd lekker supersets, nog nooit zon ongekende pomp, hardheid, groei gehad als bij de andere manieren, doe eig nooit rust ertussen trouwens bij supersets triceps biceps

Laatst bewerkt:
ik voel mijn biceps altijd flink pompen als ik chin-ups doe, misschien werkt dat ook voor jou?

probeer anders eens te 21'en...

Doortrainen.

Spierpijn komt nog wel.

1kg per week is netjes alleen je doet de curl wel perfect? niet mee gaan zwaaien en je elleboog goed still houden want ik zier zo veel die 20kg pakken en er mee gaan zwaaien en hun rug gebruiken en de biceps is een kleine groep spieren dus je moet ze niet gaan over trainen, dat gebeurd namelijk snel

Ok bedankt voor de reacties. Ik ga eens supersets proberen. (Chin-ups kan ik jammer genoeg niet doen omdat ik geen stang heb om pull- en chin-ups te doen.)

Ik zou voor biceps je rep range wat hoger doen 10-15 en vooral squuezen

Uitleg waarom voor biceps hogere reps beter werken?

De eerste trainingen zal je vast wel spierpijn hebben gehad neem ik aan.
Je lichaam past zich gewoon aan en na x zoveel trainingen heb je nauwelijks of geen spierpijn meer.

Het gaat er gewoon om dat je gewocht bijvoegd,om te groeien en dat je de techniek beheerst.

Heb woensdag biceps getraind waarbij ik ez-barbell curls, alternate curls en concentration curls heb gedaan (elk 4 sets) van tussen de 12-6 herhalingen en weinig tot geen rust (dropsets). De volgende dag had ik terug spierpijn in mijn biceps :)

Heb woensdag biceps getraind waarbij ik ez-barbell curls, alternate curls en concentration curls heb gedaan (elk 4 sets) van tussen de 12-6 herhalingen en weinig tot geen rust (dropsets). De volgende dag had ik terug spierpijn in mijn biceps :)

Oh, je traint voor spierpijn ipv spiergroei? Da's een nieuwe. :p

LoL :) nee maar ik had telkens het gevoel dat ik meer had kunnen doen voor mijn biceps,....en ze groeiden ook niet ze zijn momenteel 37 cm en dit gaat nu heel traag vooruit...(ik weet jammer genoeg wel niet hoeveel ze waren voor ik train maar daar is het nu te laat voor)

Terug
Naar boven