Yup, vandaag weer een mooie update vind ik zelf. Heb heerlijk mijn darmen eruit gedrukt met leg presses, heerlijke zware one leg squats gedaan en mooi gefocuste leg extensions.
Mijn begeleider wilde dat ik ipv squat de one leg squat ging doen met een dumbbell, staand op een bankje zodat ik zo diep mogelijk kan zakken.
Het doel is volgens hem hiervan dat de adductor ook extreem mee moet gaan werken zodat het been rondom in zijn geheel moet gaan presteren. En het werkt perfect zo te voelen. De stabilisatie is zo enorm anders dan de normale squat en je voelt echt alles mee werken. De hamstrings, de kuiten, billen, adductors en de quads rekken veel meer door het dieper kunnen zakken.
Dit is pas de 2e been training dat ik dit doe, dus ik moet dit echt opbouwen qua stabilisatie en kracht. Dus de gewichten zijn nog zeer weak
Okee, hier komt ie!
One leg squats
8x10kg
8x12kg
8x14kg
8x14kg
Leg presses (rustig en full uitgevoerd)
8x120
8x160
8x200
8x240
Leg extensions (zoals altijd bovenaan vasthouden en laatste set was een dropset)
8x30
8x35
8x40
8x45
6x35
4x25
10x20 (kapotjes

)
Abductors en Adductors zijn qua gewichten gelijk, ze gaan maar tot 50 kg.
Dus bij allebei zeer rustig uitgevoerd en goed aangespannen op het eind.
Deze geldt dus voor beide oefeningen.
14x35
12x40
10x45
8x50
Daarna nog even kuiten aangepakt, maar door die squat hadden ze al een flinke klap gehad, dus hier dan nog de 'resultaten'
Donkey raises
15x60
15x70
15x80
Calf (leg) presses
10x80
10x80
toen kon ik ff niet meer. Squat hakte gewoon erin... Tja ach, deze training was al een hele vooruitgang tov vorige week, dus aankomende week word het gewoon weer beter!
Kuiten en hamstrings pak ik altijd langzaam en zeer correct.
Mijn coach zegt dat gooien en smijten met die 2 spiergroepen totaal geen zin heeft aangezien het veerspieren zijn en die met nette volledige herhalingen van 12 tot 15 moeten worden uitgevoerd.
Kuiten staan er erg goed bij vind ik zelf. Mooie blokken met fijne definitie en de pyronneus is ook zeer ripped. Alleen heb ik door mijn gescheurde kuit toch een missende symmetrie verkregen ben ik bang. De vorm verschilt toch best wel. De massa zit er zeker op, maar toch...
Ik heb ook nog een theorie die ik graag even met jullie wil delen.
Misschien is het ook handig om het in de geavanceerde sectie te zetten, maar doe het ook ff hier.
De laatste tijd vind ik dat ik vrij goed in massa vooruit ben gegaan.
Ik vroeg me af waarom, want ik verhoog mijn eiwitten en ondersteunende supps wel, eten gaat goed. Maar toch ben ik naar mijn idee sneller gegroeid dan dat dat met eten en supps kan.
Ik heb natuurlijk een tijd terug zo'n 8/9 maanden HGH gebruikt. Daardoor maak je natuurlijk nieuwe spiercellen aan. Na 6 maanden gebruik begint dat proces en na 9 maanden zijn ze theoretisch gezien volgroeid.
Dat maakt het bij elkaar ongeveer 15 maanden.
Zou het dus kunnen zijn dat door het vermeerderd aantal spiercellen komen dat ik best snel vooruit ben gegaan de afgelopen tijd?
Ik heb namelijk HGH weer in de planning staan, zonder slin, maar als dat echt zo is daardoor... Dan trek ik HGH iig voor een kleine 9 maanden uit. Ik zat toen op 4ui op 5/2 eerst en daarna eod. Maar goed, misschien kunnen jullie dit bekrachtigen.
Zo nog ff eten en dan pitten. Mooi geweest voor vandaag!
Laters!!