Fitness Seller

Big Cat's 10 Rules to Dieting

Marky zei:
http://www.bodybuilding.com/fun/layne2.htm

Onderaan bij tips for bulking, weliswaar bij 't bulken.

Your breakfast should be your biggest meal of the day, besides your post workout meal. I normally eat 30-40g protein at breakfast, 70-80g carbs, and about 10g fat.

Zelf merk ik trouwens ook dat een flink ontbijt een goede invloed op me heeft voor de rest v/d dag.

Bovendien eet ik zelf ook zo'n 700 a 800 gram koolhydraten en zit nog op 7% vet.

800 gram??? dat is 2,5 pak rijst per dag?? lijkt me erg sterk bro.

bodybuilder0102 zei:
she is right one some points..
maar volgens jou verlies je sneller vet met KT dan met cardio..dat lijkt me wel heel sterk? heb je ook een onderbouwing of een bron?

KT tov. cardio bij gelijkblijvende intensiteit en duur, dan wel, alleen bij KT doe je sets van x aantal reps en dan rust je weer, bij cardio ben je voortdurend bezig. De opgebouwde spiermassa dmv. KT zorgt echter wel voor een veel hoger energieverbruik, ook in rust. Dus KT is altijd aan te bevelen.

het klopt idd wel dat je met kt spier opbouwd en dat dat ervoor zorgt dat je lichaam meer energie verbruikt maar toch verschilt het per persoon want mijn ervaring is dat ik met kt geen vet verbrand en met cardio wel.

soulreaver zei:
KT tov. cardio bij gelijkblijvende intensiteit en duur, dan wel, alleen bij KT doe je sets van x aantal reps en dan rust je weer, bij cardio ben je voortdurend bezig. De opgebouwde spiermassa dmv. KT zorgt echter wel voor een veel hoger energieverbruik, ook in rust. Dus KT is altijd aan te bevelen.

Koolhydraten vervullen belangrijke taken . Als eerste dient het als energie opslag, brandstof en metabolische intermediëren. Als tweede dient het in de structuur van DNA en RNA. Als laatste zijn veel suikers gekoppeld aan eiwitten en vetten, en vervult het een rol in herkenningsprocessen.
Elke debiel weet dat bij high impact training het lichaam de KH's aanspreekt en en andersom de vetten. Zijn die er niet of weinig dan doe je niet alleen afbreuk aan de training, maar zal die minder krachtig zijn en soms zelfs kunnen resulteren in flauwvallen, bij chronisch tekort zelfs verandering in T-waarden van het bloed .

er is een simpel bruggetje wat je kunt ttoepassen:

KH's , erg laag in vet ; zorgt dat het lichaam verbrandt; mits je je eiwit hoog houd ook met behoud van spierweefsel

geen KH's en hoog in vet , doet in theorie hetzelfde...alleen het weglaten van een essentiele bouwsteen als KH's ( wat die idioot van een Atkins dus predikt ) is gestoord.

soulreaver zei:
800 gram??? dat is 2,5 pak rijst per dag?? lijkt me erg sterk bro.

Met 500 gram macaroni en 300 gram rijst per dag zit ik al over de 600 gram. Daarnaast nog wat volkoren boterhammen en dat zit ik wel op die hoeveelheid. :)

Leuk dat er is iemand tegen de algemeen aangenomen dingen in gaat en dat ook kan staven met serieuze uitleg :thumbs:

Moen zei:
Leuk dat er is iemand tegen de algemeen aangenomen dingen in gaat en dat ook kan staven met serieuze uitleg :thumbs:

idd dat bevalt me wel.
dus volgens jou moet je gewoon dik veel KH vreten en weinig vet wil je vet verbranden.. alleen ja ze heeft een beetje een hele hoge dunk moet ik ook zeggen want om mensen nou direct debiel te noemen omdat ze iets niet weten? niet iedereen is zo HOOGBEGAAFD als mevrouw..

In het artikel van BC staat dat hoge koolhydraat dieeten niet meer gebruikt moeten worden. Dat lijkt me ook een goed idee.
Helemaal geen koolhydraten eten is weer een heel ander verhaal, maar boven de 50% van je dieet uit koolhydraten raad ik vooral tijdens een dieet ook af. Het is veel belangrijker om voldoende vetzuren en met name Efa's en eiwitten binnen te krijgen en de rest van de calorieen kun je aanvullen met koolhydraten. Sport je echt veel dan kun je automtisch wat meer koolhydraten en calorieen eten. Het draait toch om het calorieen tekort.

Verder heb ik het artikel niet echt gelezen, maar volgens mij zijn de meeste dingen wel vrij logisch en niet echt vernieuwend.

lol :)....hoge dunk / arrogant ...whats next? :o.

SHE zei:
Koolhydraten vervullen belangrijke taken . Als eerste dient het als energie opslag, brandstof en metabolische intermediëren. Als tweede dient het in de structuur van DNA en RNA. Als laatste zijn veel suikers gekoppeld aan eiwitten en vetten, en vervult het een rol in herkenningsprocessen.
Elke debiel weet dat bij high impact training het lichaam de KH's aanspreekt en en andersom de vetten. Zijn die er niet of weinig dan doe je niet alleen afbreuk aan de training, maar zal die minder krachtig zijn en soms zelfs kunnen resulteren in flauwvallen, bij chronisch tekort zelfs verandering in T-waarden van het bloed .

er is een simpel bruggetje wat je kunt ttoepassen:

KH's , erg laag in vet ; zorgt dat het lichaam verbrandt; mits je je eiwit hoog houd ook met behoud van spierweefsel

geen KH's en hoog in vet , doet in theorie hetzelfde...alleen het weglaten van een essentiele bouwsteen als KH's ( wat die idioot van een Atkins dus predikt ) is gestoord.

De vraag is hoeveel koolhydraten nodig zijn om die op een goede manier te vervullen. Ten tweede spreekt hij of ik moet het gemist hebben niet over high impact cardio maar over cardio in de algemeenheid. Ik ben van mening dat laag in de kh prima kan, maar geen kh ronduit stom is. 80-100 gr. koolhydraten per dag zal voldoende zijn om de elementaire processen goed door te laten draaien. Overigens laag vet?? Ik hoef jou toch niet te vertellen hoe essentieel en belangrijk vetten zijn?

Ik heb alleen b*ch nog niet gehoord idd, en dat terwijl ik een heel hoog aaibaarheids-factor heb.

Zal er in het vervolg op letten bodybuilder0102, dat ik de opleukwoorden, wat minder harsh neerzet zodat niemand zich aangesproken hoeft te voelen :P

burn zei:
In het artikel van BC staat dat hoge koolhydraat dieeten niet meer gebruikt moeten worden. Dat lijkt me ook een goed idee.
Helemaal geen koolhydraten eten is weer een heel ander verhaal, maar boven de 50% van je dieet uit koolhydraten raad ik vooral tijdens een dieet ook af. Het is veel belangrijker om voldoende vetzuren en met name Efa's en eiwitten binnen te krijgen en de rest van de calorieen kun je aanvullen met koolhydraten. Sport je echt veel dan kun je automtisch wat meer koolhydraten en calorieen eten. Het draait toch om het calorieen tekort.

Verder heb ik het artikel niet echt gelezen, maar volgens mij zijn de meeste dingen wel vrij logisch en niet echt vernieuwend.

idd. globaal doorgekeken maar niet echt schokkende dingen gezien :)

grappig :)
ken je SHE uit the power puff girls.. uhum ik zeg niks :)

SHE zei:
Ik heb alleen b*ch nog niet gehoord idd, en dat terwijl ik een heel hoog aaibaarheids-factor heb.

Zal er in het vervolg op letten bodybuilder0102, dat ik de opleukwoorden, wat minder harsh neerzet zodat niemand zich aangesproken hoeft te voelen :P

Leer er mee leven :) commentaar krijg je altijd, helemaal wanneer je als vrouw zijnde in een mannenwereld komt. waardering is er ook van velen waaronder mijzelf. een andere kijk op bepaalde zaken is nooit vervelend :) en aangezien niemand alwetend is.

bodybuilder0102 zei:
grappig :)
ken je SHE uit the power puff girls.. uhum ik zeg niks :)

power puff girls zijn het gif der emancipatie waar ze meisjes in spe, mee bederven .

Ik keek vroeger gewoon netjes she-ra en transformers :rolleyes:

Enkel degenen met Moderator onder hun nick krijgen zelden tot nooit commentaar ;)

Marky zei:
Oh and BTW She, Big Cat's kennis is natuurlijk wel machtig. Maar hier refereerd hij naar het feit dat je ontbijt niet 't belangrijkste is in je dieet. Terwijl Lane Norton van BodyBuilding.Com (ook niet zomaar iemand) er altijd op hammerd dat dit juist wel van significant belang is.

... het een sluit het ander niet uit natuurlijk.

Een goed ontbijt is belangrijk
post WO voer is belangrijk

Wat is het allerbelangrijkst... lekkere discussie die gewoon niet boeit, beiden zijn belangrijk.

SHE zei:

Hahaha nu weet ik waarom je elite M. wilt worden, kan je je eens uitleven met BC, mekaar lieve woordjes uitdelen :D

Maar ik denk niet dat BC snel onzin zal posten, tenzij dit artikel vreselijk verouderd is, wat ik veronderstel.

Persoonlijk heb ik iets tegen ALLE dieten die extreem zijn in het 1 of het ander: high carb, high fat; allemaal bullshit. Normale ratios, gezonde/juiste voeding, goede training kortom verstandige aanpak is het enige wat nodig is.

Nu zou ik eerder laag in vet gaan, maar ook laag in bepaalde suikers als fructose. Ik houd wel van "high" protein/moderate carbs/normal to low fat ofzoiets ;)

Terug
Naar boven