Fitness Seller

Big Cat's 10 Rules to Dieting

• Topic Starter Topic Starter
Hahhahaha lol :D Het zit SHE waarlijk tegen de laatste tijden.

SHE zei:
Koolhydraten vervullen belangrijke taken . Als eerste dient het als energie opslag, brandstof en metabolische intermediëren.
[/b]

Wow, dan moet je toch echt geen genie zijn om te verstaan dat je KH moet verlagen om vet als belangrijkste substraat te generen ?

Als tweede dient het in de structuur van DNA en RNA.

Ribose synthese komt niet in het gedrang bij vermindering van KH in het dieet. Ribose stijgt zelfs, omdat de eiwitsynthese onder calorische restrictie geremd wordt.

Als laatste zijn veel suikers gekoppeld aan eiwitten en vetten, en vervult het een rol in herkenningsprocessen.

Inderdaad, in vele gevallen ook als herkenning dat er voldoende suiker is en dat er dus geen vet moet verbrand worden. Als je eens een namiddagje wilt komen praten over koolhydraat metabolisme, dan kun je nog een en ander leren hoor. Weet je wel hoe insuline werkt ? Hoe suiker werkt als hormoon ?

Elke debiel weet dat bij high impact training het lichaam de KH's aanspreekt en en andersom de vetten. Zijn die er niet of weinig dan doe je niet alleen afbreuk aan de training, maar zal die minder krachtig zijn

Ja, ok maar ik ben geen debiel, dus ik weet dat niet. Meeste athlete zijn ook geen debielen, dus je kunt niet redelijkerwijs verwachten dat we op jou niveau denken. Tuurlijk doet een daling van de KH een afbreuk aan de training. So ****ing what ? op een calorisch deficiet ga je echt niet meer gaan heffen, of breder worden hoor. Daarentegen een minder efficiente training verbruikt wel meer calorien voor hetzelfde resultaat en resulteert in betere vetverbranding. Trouwen ALLE training begint initieel met depletie van ATP en CP voorraden, daarna suikers, en dan afwisselend suikers en vetten, tot de suiker voorraad leeg is of tot cortisol te hoog wordt.

KH's , erg laag in vet ; zorgt dat het lichaam verbrandt; mits je je eiwit hoog houd ook met behoud van spierweefsel

Terwijl eiwitten bijzonder belangrijk zijn als co-factoren in synthese, zijn ze nagenoeg nutteloos op zichzelf. Zonder voldoende IGF-1 of testosterone zul je niet veel bereiken.

Je zorgt inderdaad dat het lichaam verbrand. Omdat je het signaal geeft dat er meer calorien zijn, dus moet het wel meer verbranden. Maar het heeft ook veel meer calorien te verbranden dus je balans blijft status quo. Trouwens, het effect hier is als gevolg van grotere mitochondriale ontkoppeling in de spiermassa, meestal door T3, wat eigenlijk spierafbraak inhoud want T3 (net als TNF-alpha en cortisol) is een ligand voor ubiquitine proteasome, wat het belangrijkste pad is in spierafbraak. Maar aangezien je insuline ook hoger is, is je norepinephrine lager en krijg je dus niet de beta-adrenergische bescherming. Dit is ook de reden waarom mensen met NIDDM en obesitas spiermassa verliezen, ondanks een VEEL te hoge suikerinname.

geen KH's en hoog in vet , doet in theorie hetzelfde...alleen het weglaten van een essentiele bouwsteen als KH's ( wat die idioot van een Atkins dus predikt ) is gestoord.

Uitgenomen dat glucose op zich geen bouwsteen is. Het is een hormoon, een co-factor, een additie, een substraat, een energie-bron etc. Maar het is geen bouwsteen. Enkel eiwitten, phospholipiden en cholesterol zijn essentiele bouwtenen voor de functionering. Die laatste 2 vind je trouwens NIEt in een vet-arm dieet.

Als je naast KH metabolisme ook nog eens een lesje wilt in het levensbelang van vetten, dan moet je maar een hele dag uitrekken.

Levrone@ zei:
Hahhahaha lol :D Het zit SHE waarlijk tegen de laatste tijden.

Het gaat nog meer tegenzitten, ik ben nog maar aan pagina 3 van deze thread en heb nog niet eens moeten diep gaan in mijn uitleg.

soulreaver zei:
De vraag is hoeveel koolhydraten nodig zijn om die op een goede manier te vervullen. Ten tweede spreekt hij of ik moet het gemist hebben niet over high impact cardio maar over cardio in de algemeenheid. Ik ben van mening dat laag in de kh prima kan, maar geen kh ronduit stom is. 80-100 gr. koolhydraten per dag zal voldoende zijn om de elementaire processen goed door te laten draaien. Overigens laag vet?? Ik hoef jou toch niet te vertellen hoe essentieel en belangrijk vetten zijn?

Good point soulreaver, cardio is het meest effectief voor vetverbranden als het gebeurt tussen 60 en 70% van de maximale intensiteit, je moet het trouwens kunnen volhouden tot je in de verbrandingszone zit, dus 45-90 minuten, wat je niet echt een hoge intensiteit kunt noemen. Bij cardio voor vetverbranding gaat het om kwantiteit. Bij cardio voor prestatieverbetering gaat het om kwaliteit.

SHE zei:
Ik heb alleen b*ch nog niet gehoord idd, en dat terwijl ik een heel hoog aaibaarheids-factor heb.

Zal er in het vervolg op letten bodybuilder0102, dat ik de opleukwoorden, wat minder harsh neerzet zodat niemand zich aangesproken hoeft te voelen :P

Zou het niet doen, nu lijk je alleen irritant en verkeerd, als je die dingen laat vallen dan lijk je gewoon dom ...

soulreaver zei:
idd. globaal doorgekeken maar niet echt schokkende dingen gezien :)

Is het ook niet. Als het vernieuwend was dan had ik er wel studies bijgezet in plaats van het in zo'n comercieel jasje te steken hoor. het is een opsomming van dingen om in acht te houden bij een dieet, niet meer en niet minder.

SHE zei:
tuurlijk, want huisvrouwen zijn niet van vlees en bloed en die komen ook van een andere planeet dan BB-ers. Maar goed, dat jij een vrouwen-issue hebt was mij al lang duidelijk.

Eerst fundering; dan pas klakkeloos overnemen. Alleen papagaaien kopieren zonder zelf te hoeven nadenken.

Nice, breek dan eerst maar de bewijzen eens uit, voor je je bek openbreekt. Want dit is belachelijk.

Levrone@ zei:
Ongelooflijk, wat ben jij weer geinig, als ik net niet naar de wc was gegaan had ik het nu in mijn broek gedaan van het lachen.

Zit niet zo te jeremiëren!

Wil jij voortaan mijn posten apathisch bekritiseren? Dank u :p

Dat ik jou net laatst in je hemd heb gezet, geef jouw niet de recht om mij in een hokje te plaatsen met je "vrouwen-issue" opmerking hahaha lol :D

En als jij een huisvrouw vind dat met bodybuilding bezig is en haar spiermassa wil behouden d.m.v een hoog eiwitrijk/laag kh dieet :rolleyes:

Als het op de ene manier niet lukt, levrone, dan proberen ze het op de andere manier. Meestal gaat het zo, beledig iemand of beschuldig hem van iets irrelevant, dan valt het zo niet op dat ze verkeerd zijn. Over welke thread heb je het trouwens, misschien heb ik wel wat toe te voegen :)

Marky zei:
Ik moet wel enigszins bekennen dat naar mijn mening jullie alles blindelinks aannemen van wat Big Cat schrijft. Natuurlijk heeft hij de capaciteiten die hij toeschrijft aan z'n wetenschappelijke achtergrond. Maar wanneer er iemand opstaat om objectie te maken (in dit geval 'She') wordt hier zo'n neerbuigende houding tegenover haar gehouden alsof Big Cat een God is die onschendbaar is. :rolleyes: She baseerd haar antwoorden misschien wel op ondervindingen uit haar eigen praktijk, hetgeen wat niet per definitie irrelevant hoeft te zijn.

@ Levrone, misschien moet je bij jezelf maar eens te raden gaan en je afvragen wat voor beeld schept als je dezelfde attitude zou handhaven in je dagelijkse leven. :\

Ok, dit behoeft wel wat commentaar :

Ik nodig iedereen graag uit om mij te bekritiseren, ik doe niet liever dan dit soort onzin, Het is in ieder geval een verademing als je al 3 uur naar de medline zit te staren. Ben me nu door 85 pagina's van een studie over de functie van bruin vet te werken dus by all means. Maar als je het tenminste interessant wil maken, dan kun je best afkomen met een of andere vorm van bewijs. SHE is er tot nu toe enkel in geslaagd een grote bek op te zetten en dingen te zeggen die volledig in strijd zijn met de fysiologie, en dit zonder enige bewijs ?

Ze zegt zelf dat elke debiel kan zien wat zij ziet, maar dat betekent in de eerste plaats dat wij dus geen debielen zijn.

Sorry, maar wat zij zegt valt gewoon niet te verifieren en is compleet verkeerd. Als ze wat beef heeft met die mr.atkins, dan moet ze het maar met hem uitvechten, ik bemoei me niet met vetz*kken en hun theorien, of het nu SHE of atkins is. Ik werk met bekwame mensen met voldoende wilskracht en verstand. Ik neem aan dat de meesten die serieus zijn over hun training dat ook zijn, dus promoot ik liefst dat wat het nuttigst is voor hen. Voor de anderen promoot ik wat ik wil, het maakt toch geen verschil. Een vetz*k in het hoofd, blijft een vetz*k in wezen. Een athleet in het hoofd, al weegt ie 250 kg puur vet op dat moment, die maakt een kans. En ik neem liever dat aan, dan een luie kerel die een beetje in vorm is. Ik kweek alleen kampioenen.

Dan kom je af met een remark over levrone, en zijn attitude, maar misschien moet je SHE haar posten eerst eens overlezen en dan die van levrone.

Ik heb persoonlijk geen probleem met de attitude van levrone of die van SHE. Het is een internet board en zolang het to the point blijft mogen zijn daar klootzakken en bitches tussen lappen zo veel ze willen. Ik kijk alleen naar de logica en de bewijzen, en die ontbreken tot dusver.

Koolhoven zei:
Moet je toch eerst beter je best doen hoor om mijn b*ch te zijn SHE. Ben best wel kieskeurig. Maar je kan natuurlijk altijd solliciteren !

Koolhoven ziet er uit alsof ie weet wat dieten is en denkt natuurlijk bij zichzelf 'als ze dit soort onzin uitkraamt dan weegt ze zeker 150 kilo' :)

Originally Posted by soulreaver
800 gram dat is 2,5 pak rijst per dag?? lijkt me erg sterk bro

Even een beetje off-topic (niet helemaal).. Levrone zegt dat'ie vlak voor de Mr.O 6 maaltijden per dag eet, 6 maal Vis, Broccoli en Rijst (saaaai) en wat ik laatst op een filmpje zag was dat toch een flinke bult... dus 800 gram (wat overigens 2 pakken rijst is en niet 2,5 (uitgaande van een standaard pakje met 400 gram), althans in de tijd dat ik nog kleine pakjes rijst kocht)

(in het filmpje zaten er trouwens wel tomaten over de vis heen... wow wat een variatie :))

Big Cat zei:
Good point soulreaver, cardio is het meest effectief voor vetverbranden als het gebeurt tussen 60 en 70% van de maximale intensiteit, je moet het trouwens kunnen volhouden tot je in de verbrandingszone zit, dus 45-90 minuten, wat je niet echt een hoge intensiteit kunt noemen. Bij cardio voor vetverbranding gaat het om kwantiteit. Bij cardio voor prestatieverbetering gaat het om kwaliteit.

Jij gelooft dus niet in HIIT ?

wazzup zei:
Even een beetje off-topic (niet helemaal).. Levrone zegt dat'ie vlak voor de Mr.O 6 maaltijden per dag eet, 6 maal Vis, Broccoli en Rijst (saaaai) en wat ik laatst op een filmpje zag was dat toch een flinke bult... dus 800 gram (wat overigens 2 pakken rijst is en niet 2,5 (uitgaande van een standaard pakje met 400 gram), althans in de tijd dat ik nog kleine pakjes rijst kocht)

(in het filmpje zaten er trouwens wel tomaten over de vis heen... wow wat een variatie :))

Pro's die laden kh. de dag voor of op de dag van de wedstrijd, in het cuttingperiode doen ze dat zeker niet op 800 gr. kh. je maakt overigens 1 fout, hij sprak over 800 gr. kh, 100 gr. rijst is 75 gr. kh. 2 pakken is dus 600 gr. kh. globaal dus 2,5 :) ooit gezien hoeveel 400 gr. rijst is na bereiding, doe dat x 2,5. nou geloof me als jij bulkt met 800 gr. doe je iets verkeerd, tenzij je 140 kg. weegt. en dan nog, ik kan veel eten met 2,5 pak rijst per dag :eek:

Big Cat zei:
HIIT is het beste dat je kunt doen als je het vet eraf wil houden als je terug wat meer gaat eten.

Waarom zou ik "terug wat meer gaat eten" ? Als ik een poosje op onderhoud zou gaan zitten bedoel je (terwijl mijn vet% onder mijn setpoint ligt) ?

Even expliciet: Je bedoelt niet tijdens de bulk ? (om vetaanzet tijdens de bulk te minimaliseren, terwijl het dan geen consequenties zou hebben voor de spieraanzet)

Ik dacht (tot nu toe) dat HIIT effectiever was voor vetverlies dan "gewone" cardio.

soulreaver zei:
Pro's die laden kh. de dag voor of op de dag van de wedstrijd, in het cuttingperiode doen ze dat zeker niet op 800 gr. kh. je maakt overigens 1 fout, hij sprak over 800 gr. kh, 100 gr. rijst is 75 gr. kh. 2 pakken is dus 600 gr. kh. globaal dus 2,5 :) ooit gezien hoeveel 400 gr. rijst is na bereiding, doe dat x 2,5. nou geloof me als jij bulkt met 800 gr. doe je iets verkeerd, tenzij je 140 kg. weegt. en dan nog, ik kan veel eten met 2,5 pak rijst per dag :eek:

Ik kreeg de indruk dat dat een paar (2) weken voor de Mr O zou zijn, dat zou dus midden in zijn cut zijn en zeker niet als KH laden de dag ervoor... Ik kreeg de indruk dat hij dat dag in dag uit at. Ik zal er nog eens naar kijken, zien of ik het wat duidelijker kan krijgen.

Ik heb trouwens wel eens 700 gram KH op 1 dag gegeten (refeed tijdens cut)... best wel een shitload eigenlijk ... maar goed, ik weeg dan ook maar 80 Kg en niet zoveel als Kevin Levrone :eek:

Vergeet niet dat jezel met een pro vergelijken ook niet kan, bij 150 - 200 mcg. T3 op een dag en van nature een snel metabolisme kan je alles eten wat je wilt en kurkdroog worden. ik heb de 700 gr. ook wellis gehaald, maar niet puur uit rijst, dan neem ik dextrose e.d. ook mee in het geheel, dag in dag uit 2,5 pakken rijst weg eten??

Paar weken voor de > zou ik niet snappen, misschien een refeed ofsow?

Terug
Naar boven